Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag een tweedehands Nikon Coolpix 880 aanschaffen. Helaas blijkt deze camera tweedehands vrijwel niet aangeboden te worden.
(heb je er 1 en wil je 'm kwijt: mail me!)

Nu overweeg ik de Canon Powershot G1, maar deze blijkt wat groter te zijn. Ik zoek eigenlijk een redelijk compacte camera, die ook bv in de binnenzak van je jas past.
Wie heeft er een G1, en kan me vertellen hoe 'compact' deze camera nu eigenlijk is? En of hij nog bv. in je jaszak past?
(ps: nee, ik wil geen Ixus!)

Misschien kan iemand een duidelijke foto posten van de G1 waarop je duidelijk kunt zien hoe groot hij is? Bv van hemzelf met de camera in de handen?
De ene review heeft het over een 'formaatje baksteen', maar kijk in naar de volgende foto dan lijkt 't wel mee te vallen (of heeft deze man zulke kolenschoppen van handen?):
Afbeeldingslocatie: http://www.tbns.net/skinflints/canon_g1hand.jpg

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:31
Als je op dezelfde site kijkt waarvandaan je die foto geript hebt (http://www.dpreview.com/reviews/canong1/page3.asp) zie je gewoon de maten bijstaan.

Die foto is trouwens van de G2 en niet van de G1 (niet dat dat uitmaakt :))

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 22:09 schreef CubicQ het volgende:
Die foto is trouwens van de G2 en niet van de G1 (niet dat dat uitmaakt :))
Nou de foto die ik hierboven zie staan is toch zeker wel van de G1, en niet van de G2.

Ik heb de G2, volgens mij is die ongeveer even groot als de G1, maar toen ik een tasje moest kopen kon ik kiezen uit 3 maten. Maar alleen in de grootste maat tas paste mijn camera, dus echt klein kan je hem niet noemen. ( ik heb nog geen coolpix 880 in mijn handen gehad, dus daar kan ik hem niet mee vergelijken).
Ik vind de G2 ook een beetje te zwaar om in mijn jaszak mee te nemen.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:31
Euh, oeps :) 'k kan niet kijken :) Die foto staat op precies dezelfde pagina alleen dan iets kleiner, daar zag ie er net iets anders uit (dat G1 en 3.3 is nog niets minder leesbaar), vandaar dat ik dacht dat dat de G2 was.

Mijn Fuji 2400 is trouwens bijna net zo groot, 1 cm dunner, en 1 cm minder hoog. Maar bij mij paste hij weer net in het kleinste tasje. Persoonlijk boeit me het niet zo erg, het is wel een fijne maat om vast te houden in ieder geval.

• ChrisW
  • Niet online
Om mee te werken is het een lekker formaat, alleen om mee te nemen vind ik hem net te groot.

Pas had iemand een sony cybershot P1, dat is wel een lekker formaatje om in je zak mee te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou wel handig zijn als ik 'm in binnenzak van m'n jas mee kan nemen; daarvoor is hij dus te groot?

Zou het waarderen als iemand nog een plaatje kan posten waarop duidelijk(er) te zien is hoe groot hij werkelijk is.

Iig bedankt voor de reacties tot nu toe, Virus.NL & CubicQ :)

• ChrisW
  • Niet online
Misschien dat ik morgenmiddag even wat betere zelfportretten van mijn camera kan maken, zodat je een idee krijgt. (deze had ik toevallig al)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Virus_NL/g2flits.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Mooi portretje!
Evt. pics met G1 in je handen enzo zijn erg welkom.

Bij voorbaat dank, Virus.NL :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn G1 past prima in m'n binnenzak hoor. Hij is inderdaad alleen wat zwaar. Maar wel lekker vast te houden.

Als je nou eens kijkt op www.dpreview.com wat z'n maten precies zijn, dan zoek je toch gewoon iets wat net zo groot is, en je bent er dan toch?

Ik heb hem altijd in m'n Lowepro softcase, en die weer in m'n tas. Als ik een keer ergens tegenaan loop ofzo (je weet maar nooit :o ), dan is ie niet gelijk kaduuk...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... heb op paar advertenties van tweedehands G1's gereageerd (met vraag of-ie nog te koop is), maar nog geen reacties gekregen.

Budget is 1500,- dus een nieuwe zal moeilijk worden.

Heb toch ook maar 's in Duitsland rondgekeken; kun je voor iets meer dan 1400 Mark een Coolpix + accu + acculader kopen (excl verzendkosten). Da's zo'n 1600 gulden...
Maar 's kijken of dat een mogelijkheid is.

Hey Virus.NL, heb je nog wat leuke fotootjes van je G1 kunnen maken? ;)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Anders ga je toch naar de winkel, laat zo'n ding uitgebreid demonstreren, probeert of hij in je jaszak kan, en zegt dat je er nog heel even over denkt.

-of je rent hard weg met het ding, moet je wel hard kunnen rennen-- :P:P

Oja, handen zeggen idd niet zoveel, ik heb een transporteur, welke zulke grote handen heeft, dat ik hem net geen hand kan geven, zijn handen zijn net zo breed als dat de mijne lang zijn (even wetenschappelijk, 19 cm, vanaf de aanhechting duim-pols gemeten).

In zijn handen is elke camera klein.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geluk dat ik vlakbij de grens woon (en een familielid in Duitsland), dus het volgende is ook erg aantrekkelijk :9 :

Coolpix 880 (schwarz) 1189,00 DM
EH-21 Netzteil/ladegerat 129,00 DM
EN-EL1 Litiium-Ionen akku 87,90 DM

Gesamt (inkl 16% MwSt.) 1405,90 DM

1405,90 * 1,14 = fl 1602,-

Intussen ook nog geen 2e-hands Canon G1 of Coolpix 880 gevonden, dus is een erg mooie optie :9~

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
ga even kijken of die cam di lion batss wel ondersteunt, meestal mogen die niet ivm de hitte productie..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 17:14 schreef psygho het volgende:
ga even kijken of die cam di lion batss wel ondersteunt, meestal mogen die niet ivm de hitte productie..
Volgens mij zjn de EN-EL1 accu's speciaal voor de Nikon 880 (en andere types)
Die code (EN-EL1) staat iig wel bij de accessoires van de Nikon 880.
Dit geldt ook voor de EH-21 oplader.

• ChrisW
  • Niet online
Okee, beter laat dan nooit zeg ik dan maar :-)
Bij deze post ik nog ff een pic van mijn G2, maar het is eigenlijk best lastig om op een zelfportret te laten zien hoe groot je camera is, dus als je nog suggesties hebt voor een nieuwe foto....

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/Virus_NL/g2inzak2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hey Virus.NL, da's een mooie foto.
Helaas heb ik 2dehands geen G1 kunnen vinden (max. 1500,-).

Maar omdat ik dicht bij de grens woon (& familie net over de grens heb), heb ik daar 's rondgekeken in de pricewatchers.

G1 kon je er niet veel goedkoper krijgen, maar na lang zoeken wel een Coolpix 880 voor 1099 DM gevonden (tel daarbij accu + lader zit je op 1590 piek).
Ben daar dus uiteindelijk voor gegaan (blijft moeilijk hoor, keuze G1 <> 880 - beide fantastische camera's).

Maargoed, pics van je G1 zijn mooi. Zal ook 's een 'zelfportret' van de 880 maken (wanneer hij tenminste aankomt) :)
Pagina: 1