Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc onderdompelen in vloeistof??

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kennen jullie die reclame van vroeger nog waar ze die tv in een soort aquarium stoppen en dat hij dan ook nog blijft werken!!!

Volgens mij is dat wel de ideale koeling :9~

Weten jullie nog hoe dat spul heet en of je het nog ergens kan kopen, want dat zal wel heel tof zijn!!! >:) >:)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Oh ja, op zo'n vaag Home Shopping zender gezien, zeker?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:25
Je brengt me op ideeen >:)

INVENTARIS

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Je zou het toch ook gewoon in water kunnen doen ?
Moet dan wel helemaal zuiver zijn zonder zouten erin geloof ik.

:)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 04 december 2001 21:02 schreef Lawtje.com het volgende:
En wat denk je dat er gaat gebeuren als er een klein beetje metaal van je PC in dat water oplost? Ja, dat gebeurt dus. Dan geleidt het water opeens wel een klein beetje.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• rolandO
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 21:00 schreef Ferdo het volgende:
Oh ja, op zo'n vaag Home Shopping zender gezien, zeker?
eheheh ik ken wel van dat home shopping silver poets spul maar dat lijkt me niet de bedoeling :9

Verwijderd

ik denk dat je HD's ook niet echt goed draaien als ze vol met water zitten ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Was een tijdje terug een topic over, ze hadden zelfs al tests gedaan met een 386... allemaal in olie... Ik weet alleen niet meer hoe dat is afgelopen, Ik weet wel dat die 386 het gewoon deed...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je bent niet de eerste met dat idee.
Kijk maar hier op octools: submersion project:
www.octools.com/articles/submersion/submersion.html en
www.octools.com/articles/submersion2/submersion2.html

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Lijkt me een best strak idee alleen niet om zelf uit te proberen. Ga je gang zal ik zeggen.....

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 04 december 2001 21:05 schreef rolandO het volgende:
eheheh ik ken wel van dat home shopping silver poets spul maar dat lijkt me niet de bedoeling :9
Neuh, het was een andere reclame, met zo'n wijze professor. Die beweerde dat hij met dat goedje over zich heen zijn handen zonder problemen in een bakje met 'pure' HCl kon stoppen. Het leuke was, dat er een vloeistof in het bakkie zat, dus kan het helemaal geen pure HCl zijn, want da's een gas.

Hij hield daarna een stuk beton in z'n handen en dat brokkelde uiteen toen hij het in de vloeistof hield. Nou geloof ik er dus geen zak van, het zal wel een hele lage concentratie geweest zijn en wat 'ie in z'n hand had was ook echt geen beton...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• lawtshjj
Op dinsdag 04 december 2001 21:04 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

En wat denk je dat er gaat gebeuren als er een klein beetje metaal van je PC in dat water oplost? Ja, dat gebeurt dus. Dan geleidt het water opeens wel een klein beetje.
Je klinkt vijandig...;) et is niet dat ik iemand aanspoorde zn PC te mollen ofzo, gewoon een idee duzze :?

• Kevinp
  • Laatst online: 22-11 16:56
gedestileert water (de stoom van kokend water) moet voor er verder ook wel alles luchtdicht zijn. en dat van die harde schijf, dat maakt niet uit want in een harde schijf kan als het goed is geen water komen, want die is tenslotte ook luchtdicht

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 04 december 2001 21:13 schreef Lawtje.com het volgende:
Je klinkt vijandig...;)
Zo was het absoluut niet bedoeld hoor :)

- Pastor Richards @ VCPR

• lawtshjj
Op dinsdag 04 december 2001 21:16 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Zo was het absoluut niet bedoeld hoor :)
ow ok :) no hard feelings hihi

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 06:56
Ja idd, die reclame kan ik me ook nog herinneren.

Misschien wel een leuk idee voor een vette tweak hehez

Verwijderd

Hehehe, er zitten breather holes in harddisk om luchtdruk verschillen te compenseren. Daar komt heel lastig lucht in, maar met wat moeite moet het met water wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
gedestileert water (de stoom van kokend water) moet voor er verder ook wel alles luchtdicht zijn. en dat van die harde schijf, dat maakt niet uit want in een harde schijf kan als het goed is geen water komen, want die is tenslotte ook luchtdicht
Sterker nog een HDD is luchtledig (vacuum dus...)

• Ferdo
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 04 december 2001 21:10 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Neuh, het was een andere reclame, met zo'n wijze professor. Die beweerde dat hij met dat goedje over zich heen zijn handen zonder problemen in een bakje met 'pure' HCl kon stoppen. Het leuke was, dat er een vloeistof in het bakkie zat, dus kan het helemaal geen pure HCl zijn, want da's een gas.

Hij hield daarna een stuk beton in z'n handen en dat brokkelde uiteen toen hij het in de vloeistof hield. Nou geloof ik er dus geen zak van, het zal wel een hele lage concentratie geweest zijn en wat 'ie in z'n hand had was ook echt geen beton...
OK, het was dus H+(aq) + Cl-(aq),

tenminste, dat moest het voorstellen. Zo'n oplossing ziet er als gewoon water uit, dus lekker makkelijk te beweren dat er zoutzuur in het bakje zit voor zo'n "professor".

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 21:19 schreef d_v_pelt het volgende:

[..]

bij mij zit er anders zo'n don't cover this hole gaatje op me hdd waar is dat dan voor?

Verwijderd

Topicstarter
Btw, Ik ga dit niet testen totdat dit uitvoerig door iedereen getest is.... :)

• brainball
  • Laatst online: 13-06-2023
probeer water niet want het werkt niet.
je krijgt er troep in en dan gaat het ineens wel geleiden.
denk aan algen en shit het is niks.
ook roest kan nog wel eens om de hoek komen kijken.

Wat wel werkt is olie. gebruik de search en vind de personen die het gedaan hebben het werkte goed geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 21:23 schreef Brainpiggy het volgende:

[..]

bij mij zit er anders zo'n don't cover this hole gaatje op me hdd waar is dat dan voor?
dat zou ik niet weten... iemand anders een idee???

Verwijderd

Volgens mij was het een acteur die dit deed, te weten Dennis Weaver, speelde in de serie mccloud.

Hij stak zijn handen inderdaad in een goedje, wat hij Fomblin A noemde, dat hadden ze namelijk verwerkt in een autowas. Als je hiermee je auto insmeerde was hij niet meer statisch geladen zodat hij geen stof meer aantrok.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee hoor, want hoewel water beter geleidt met een hoop zouten erin, is er ook het zuiver water wel enigzins geleidend. In ieder geval voldoende om je PC tot hele onbruikbare schroot te reduceren (die kort daarna ook nog eens laaiend enthousiast gaat roesten).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 04 december 2001 21:22 schreef Ferdo het volgende:
OK, het was dus H+(aq) + Cl-(aq),

tenminste, dat moest het voorstellen. Zo'n oplossing ziet er als gewoon water uit, dus lekker makkelijk te beweren dat er zoutzuur in het bakje zit voor zo'n "professor".
H3O+ (aq) en Cl- (aq) als je volledig wilt zijn :)

En dat ze zeggen dat het 100% HCl is, is ook al bull(...). Bovendien is het niet zo moeilijk te faken door gewoon water te nemen en er een blokje van een of ander materiaal in te houden dat gewoon oplost. Wow Mike, it's amazing! :)

- Pastor Richards @ VCPR

• Unicron
  • Laatst online: 16-11 20:54

Zeker geen scheikunde gehad. Ooit gehoord van de waterkonstante???
In water is een Evenwicht aanwezig namelijk:
2 x H2O <-> H30+ + OH-

En die ionen geleiden best wel

• lawtshjj
Op dinsdag 04 december 2001 21:33 schreef Unicron het volgende:

[..]

2 x H2O <-> H30+ + OH-

Ja mensen ik weet het nu wel, ik ben dom, zielig, vervelend, stinkend, n00b, peuter, aap, oplichter, drollenschepper, tafeldekker, afwasser, stofzuiger, dwijl, vaatwasser, wasmachine... ik dwaal af.....

nouja stop it :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op dinsdag 04 december 2001 20:59 schreef d_v_pelt het volgende:
Hallo,

Kennen jullie die reclame van vroeger nog waar ze die tv in een soort aquarium stoppen en dat hij dan ook nog blijft werken!!!

Volgens mij is dat wel de ideale koeling :9~

Weten jullie nog hoe dat spul heet en of je het nog ergens kan kopen, want dat zal wel heel tof zijn!!! >:) >:)
AUTOFOM :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 21:33 schreef Unicron het volgende:

[..]

2 x H2O <-> H30+ + OH-

Ook geleerd hoeveel mol H3o+ en OH- er per liter water is?
Denk het niet want anders zou je moeten weten dat dit veel te weinig is om stroom te geleiden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Het werkt ook echt wel als je je computer in het water
dompelt....

als je maar zorgt dat er een plastic zak omheen zit :7

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

Xanax959

relax...

Hdd is trouwens niet luchtledig, is lucht/stofdicht.
Haal maar es een ouwe hdd uitelkaar. Je krijgt trouwens toch corrosie problemen.
Je moet een vloeistof vinden die niet geleid, en niet tot corrosie leidt. (dt, t..) En die vloeistof wordt natuurlijk ook opgewarmd, dus zou je de boel moeten laten cirkuleren, met een pompje of zo. Dan is het handiger om de vloeistof door leidingen te laten lopen, door een heatsink op je processor, heb je geen contact met kwetsbare onderdelen (hdd) kan je eventueel toch water gebruiken, is goedkoper. Moet je wel de warmte nog afvoeren, b.v. door een radiator..... eh.... :+ :D

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 21:48 schreef Xanax het volgende:
Hdd is trouwens niet luchtledig, is lucht/stofdicht.
Haal maar es een ouwe hdd uitelkaar. Je krijgt trouwens toch corrosie problemen.
Je moet een vloeistof vinden die niet geleid, en niet tot corrosie leidt. (dt, t..) En die vloeistof wordt natuurlijk ook opgewarmd, dus zou je de boel moeten laten cirkuleren, met een pompje of zo. Dan is het handiger om de vloeistof door leidingen te laten lopen, door een heatsink op je processor, heb je geen contact met kwetsbare onderdelen (hdd) kan je eventueel toch water gebruiken, is goedkoper. Moet je wel de warmte nog afvoeren, b.v. door een radiator..... eh.... :+ :D
Mij werd verteld dat een hdd altijd luchledig is, omdat er bij elk klein microscopisch vuiltje je hdd kan crashen.

Je kan de snelheid met je hdd vergelijken met een straaljager die met mach 3 over het water scheert op een hoogte van 10 cm.....

Verwijderd

't is niet nieuw. Gebruik de search maar eens. Er zijn bij mijn weten al meerdere topics over dit gebeuren geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen met olie, er zijn zelfs ook plaatjes van gemaakt, maar ik weet niet of dat ook wel zo'n goed idee is..

• Unicron
  • Laatst online: 16-11 20:54
Op dinsdag 04 december 2001 21:45 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ook geleerd hoeveel mol H3o+ en OH- er per liter water is?
Denk het niet want anders zou je moeten weten dat dit veel te weinig is om stroom te geleiden.
ja dat is 10^-14 dacht ik dus das best weinig. Het zou goed kunnen dat dit te weinig is om te geleiden

Verwijderd

Ahh het programma wat me de betekenis van nasynchroniseren heeft geleerd.:P
Amazing Discoveries met Jim !.

En ja ik heb niks tot zeer weinig constructief te melden behalve dan dat je het zelfde effect kan bereiken met gedistilleerd water .Of elke niet geleidende, niet troebele vloeistof.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 04 december 2001 22:04 schreef RutgerB het volgende:
Ahh het programma wat me de betekenis van nasynchroniseren heeft geleerd.:P
Amazing Discoveries met Jim !.
(OT)
Amazing Discoveries was toch alleen met Mike? Jim en John enzow zaten in 'Inventions' etc. :)

- Pastor Richards @ VCPR

• hereweare67893
  • Niet online
Volgens mij heette dat spul PS23, maar dat weet ik niet zeker :Z

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 00:42
Je gaat toch niet je hele computer onderdompelen :?
Als je je moederbord in vloeistof gooit moet genoeg zijn, totaal zinloos om je HD erbij te gooien.

Er zijn trouwens wel Japaners geweest die dit uitgevoerd hebben (jaren geleden op HARDOPC gestaan ofzo).
Die gebruikte absoluut geen water maar een vloeistof dat absoluut niet geleid.
3M heeft zo'n goedje maar dat kost iets van f50,- per liter meen ik me te herinneren en dat wordt een hele kostbare zaak.

Suc6 (op internet moeten er wel ergens plaatjes te vinden zijn)

Wat ik hier nog las:
"However they forget that distilled water is very corrosive and is therefore unsuitable. "
site: http://www.d128.com/features/cooling/index2.html#Passive%20immersion

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 22:48
Ik moest ff nadenken, maar volgens mij kan je je pc onderdompelen in glycerine.

He punt is, dat je die vloeistof niet alleen moet koelen, maar ook goed moet laten circuleren. Omdat anders de vloeistof die rond je proc zit, erg warm wordt. Net als met lucht in een kast dus :o Alleen dan wat lastiger. Het is op zich prima te doen, alleen wordt het ba verloop van tijd een enorme smeerboel! (er gaat troep in je vloeistof komen, en wanneer je je apparatuur eruit haalt zit die helemaal onder de vloeistof! blegh)
Owja: bewegende delen in je pc (HD's, cdromspelers ed) zitten gelukkig altijd wel met een kabeltje vebonden, die kan je dus mooi buiten die bak met troep houden, zodat je alleen maar je mobo met kaarten ondergedompeld hebt!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 21:04
Als een HD luchtledig zou zijn, dan zou je van je leven het deksel er niet af kunnen tillen. En: tadaaa, je tilt hem zo op.

Stofvrij is het woord... :o

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02 22:23
Op dinsdag 04 december 2001 22:18 schreef ESteg het volgende:
Als een HD luchtledig zou zijn, dan zou je van je leven het deksel er niet af kunnen tillen. En: tadaaa, je tilt hem zo op.

Stofvrij is het woord... :o
Dat klopt, het 'dont cover this hole' stikkertje zit dus bij het filter dat ervoor zorgt dat de lucht die erin gaat (om de druk gelijk te houden) stofvrij is, maar je kan mobo etc in vloeistof doen en je hardeschijven ernaast hangen, ook je cd-rom drives enzo ga je niet erin hangen >:)

water geleid trouwens altijd (piepklein beetje) stroom omdat puur water niet bestaat (een gedeelte splits in ionen) ... k zou dus geen water gebruiken, voor de rest wel kewl idee :9~

Heb een upgrade nodig =/

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 04 december 2001 22:10 schreef ikke_ het volgende:
3M heeft zo'n goedje maar dat kost iets van f50,- per liter meen ik me te herinneren en dat wordt een hele kostbare zaak.
FC-77. Maar dat is echt vreselijk duur. Dan kan je veel beter een veel snellere proc. kopen. Want het wordt ook nog vrij snel vervuild, dus je kan het niet lang gebruiken. Dus in tegenstelling tot peltiers etc. is dat geen goede investering die je kan meenemen naar toekomstige PC's :)

- Pastor Richards @ VCPR

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

3M heeft zo'n goedje maar dat kost iets van f50,- per liter
Het heet Fluorinert en is van 3M.

Enkele eigenschappen:
Non-flammable, non-corrosive, low toxicity, compatible with sensitive materials. High dielectric strength.
linkje naar het project van OCtools.

Is very interesting stuff.
Dan kan je veel beter een veel snellere proc. kopen.
Wie zei dat tweakers logisch denken ? :)

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02 22:23
Op dinsdag 04 december 2001 22:38 schreef Sharkbyte het volgende:

[..]

Ik zat er net aan te denken, het gaat om de kick 8-)
(denk ik ;))

Heb een upgrade nodig =/

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 22:38 schreef Sharkbyte het volgende:

[..]

Het heet Fluorinert en is van 3M.

Enkele eigenschappen:
[..]

linkje naar het project van OCtools.

Is very interesting stuff.
[..]

Dit is wel een ideetje >:) >:) >:)

Alleen ff met een oude 386 proberen

Verwijderd

Olie tast op den duur de plastic behuizingen van componenten aan. Niet de beste keus dus.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-11 14:49
Je moet gewoon heldere siliconenolie gebruiken. Wordt vaak bij hoogspannings onderdelen gebruikt om doorslag te voorkomen.

Verwijderd

leuk (maar oud) idee...

komt er uiteindelijk op neer dat

*niemand de balls ervoor heeft om het met een "normaal systeem te doen" , geen 386 dus..

*de vloeistof te duur is

*het spul niet schoon te houden is en dus op denduur weer gaat geleiden..

Verwijderd

hier stond poeppraat van madgoblin

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:18
Goat kappe dat was ik niet, dat was Rage667. :)

Verwijderd

Waar kun je die heldere siliconenolie krijgen, en wat kost dat?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 04 december 2001 21:19 schreef d_v_pelt het volgende:
Bestlist niet...dan zou hij in elkaar gedrukt worden. De vorm is niet echt geschikt om druk te weerstaan. En dat dunne blik al helemaal niet. Reken maar eens uit: De luchtdruk op zeenivo is ongeveer 1 kg/cm Een beetje hardisk heeft een oppervlak van 10*15 cm. Dat is dus 150 cm...en dus zou de kracht 150 kg zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Cloontje
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ja leuk technish, maareuh dat luchtgaatje boven op zegt genoeg lijkt me. :P

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Pagina: 1