Toon posts:

[VB] Onderbreken van een FOR Statement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb zelf een programma geschreven waarmee ik binominale kansen kan berekenen (bijv. voor het gooien van dobbelstenen). Ik loop door de herhalingen heen met een FOR
Statement en wel als volgt:

Max = max.Text
For T = 1 To Max
DiceOne = Int((6 * Rnd) + 1) ' Roll the dice...
DiceTwo = Int((6 * Rnd) + 1) ' Roll the dice...
SumDice = DiceOne + DiceTwo ' Sum the dice...

enzovoort

Next T

In het max textveld kunnen gebruikers het aantal herhalingen invoeren. Nu zijn er natuurlijk altijd gebruikers die hier een te hoog getal invullen en die halverwege de berekeningen willen stoppen :'(, omdat het te lang duurt. Nu heb ik nog geen mogelijkheid kunnen vinden omdat als het ware uit de FOR Statement te breken. Er is wel een Exit For mogelijkheid ingebouwd, maar dit kan alleen als een automatisch een variabele van waarde veranderd. Tijdens het uitvoeren van de FOR Statement kijkt het programma namelijk niet meer naar input van de gebruiker. Weet iemand hoe ik wel zo'n FOR Statement kan stoppen, of hoe ik het programma kan aanpassen zodat het wel aan de eisen voldoet?

P.S. Tijdens het programmeren is het ook mogelijk het programma te onderbreken met een
toetsencombinatie, maar welke is dat ook weer |:(? Dit heb ik bij dit programma wel nodig
als je weer eens in zo'n FOR statement vastzit :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 20:49 schreef websnel.nl het volgende:
Tijdens het uitvoeren van de FOR Statement kijkt het programma namelijk niet meer naar input van de gebruiker.
Dan moet je ProcessEvents (oid) binnen je FOR aanroepen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 20:49 schreef websnel.nl het volgende:

P.S. Tijdens het programmeren is het ook mogelijk het programma te onderbreken met een
toetsencombinatie, maar welke is dat ook weer |:(? Dit heb ik bij dit programma wel nodig
als je weer eens in zo'n FOR statement vastzit :)
CTRL+BREAK :) en anders CTRL+ALT+DEL :+

//edit op de stop-knop drukken wil ook nog wel eens helpen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 04 december 2001 20:52 schreef Onno het volgende:
Dan moet je ProcessEvents (oid) binnen je FOR aanroepen.
dat heet DoEvents in VB :) Maar die heb je idd nodig als je op een cancel button wil kunnen rammen om de boel te stoppen (ook handig trouwens voor als ze je programma willen stoppen via het kruisje cq. de taskmanager).
Exit For (helpfile....) kun je mee uit de for loop springen.

Exact expert nodig?