Toon posts:

Hoeveel geheugen bij een Pentium 4 1,9MHz

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de topic "Wat hebben de meesten toch met AMD" heb ik maar besloten om voor een Pentium 4 te gaan.
Zal er verder niet op in gaan, gezien de verhitte discussies en flaming die hierdoor kunnen ontstaan.

Nu sta ik dus op het moment een P4 1,9MHz (socket 478,tray) te kopen, met een mobo van Asus P4T-E i850. Nu moet hierop dus RDRAM geheugen modules op komen. Maakt het nog uit wanneer ik hierop 512Mb of 1024MB opzet. Merk je dat nog wel. Speel hoofdzakelijk alleen maar games.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor alleen games is 512 meer dan voldoende.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Mee eens, 512MB is meer dan genoeg.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
En wanneer heb je meer nodig dan ?
Bijvoorbeeld zware tekenprogramma's ???

• smvs
  • Niet online
Dit betekent dat de XP zelfs duurder is dan Pentium 4 !!!

Voordeel van de P4 op dit moment is toch dat deze het Rambus geheugen ondersteunt en dat het qua performance 2x zo snel is als het DDRAM geheugen ?
ff een kantekening:
je kan niet kijken naar een processor alleen, je kan alleen kijken naar het totale platform. bij intel is dat I850 bord + RDRAM +P4 proc = totale kosten heel duur.

de cpu kan dan wel even duur zijn maar bij amd heb je als platform Via kt266a bord + ddr ram + athlon xp = niet zo duur.

de bandbreedte van rdram is inderdaad heel hoog, en de P4 heeft dit nodig om op het zelfde prestatie niveau te komen als een Athlon met DDR.

maar goed om even jou vraag te beantwoorden, 2x 256 lijkt me genoeg, je kan er altijd nog 2x 256 bij zetten.

je kan natuurlijk ook een P4 kopen met DDR, prestaties zitten net ff onder RDRAM, en is stuk goedkoper. er zijn helaas nogal weinig bordjes voor P4 + DDR. de Shuttle AV40 is daar 1 van en die vind ik persoonlijk best ok.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Op dinsdag 04 december 2001 20:50 schreef M-Vibe het volgende:
En wanneer heb je meer nodig dan ?
Bijvoorbeeld zware tekenprogramma's ???
Dat is correct. :)

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Vanaf hoeveel MB RAM is het eigenlijk te veel? Dat je PC er trager van wordt ofzo :? :? (indexeren...)
512 MB RAM heb ik nu, maar met win XP zou ik er zo veel meer van kunnen maken, de vraag is of ik er wat aan heb ik doe niet echt veel teken/3d-progs, vooral spellen...

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op dinsdag 04 december 2001 21:06 schreef QuestGamer het volgende:
Vanaf hoeveel MB RAM is het eigenlijk te veel? Dat je PC er trager van wordt ofzo :? :? (indexeren...)
Laat ik het zo stellen, als je veel ram nodig hebt wordt je bak nóóit langzamer met meer ram :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Is het verstandig om op een Abit KG7 (die 4 geheugensloten heeft) gewoon de sloten vol te "duwen" tot het maximale? (4*1024mb). Of krijgt Windows XP/2000 het hier moeilijk mee?
Of het nut heeft om er zoveel in te zetten wil ik ff buiten beschouwing laten. Maar gewoon ff om de stabiliteit van de software. En ook of die 4GB in totaal de prestaties naar onderen haalt.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Fuelke

Forza Ferrari

Van geheugen kan je volgens mij nooit genoeg hebben, er zal altijd wel iets zijn waarvoor je dat extra beetje RAM kan gaan gebruiken

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op dinsdag 04 december 2001 21:06 schreef QuestGamer het volgende:
512 MB RAM heb ik nu, maar met win XP zou ik er zo veel meer van kunnen maken, de vraag is of ik er wat aan heb ik doe niet echt veel teken/3d-progs, vooral spellen...
als je meer dan 4GB hebt op een 32bits systeem :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb hier een P4 1.7 Ghz met 2*256 MB Rimm.
Hier draait WInXP PRo en dat draait zeer vlotjes ik zie ni onmiddelijk in waarvoor meer geheugen nutiig zou zijn. Vooral omdat Rimm geheugen nog niet zo goedkoop is.
Ik zou zeggen neem 2*256 MB dan heb je nog 2 banken over waar je dan later nog es 2*256 of 2*512 MB zou kunnen bijsteken moht het nodig zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Ik heb zelf een P III 1000 MHZ met 768 MB. Deze machien wordt overal voor gebruikt. De zwaarste toepassingen zijn 3D CAD toepassingen. Eerst had ik 512 MB later dus 768 MB. Nauwelijks merkbaar. Koop gewoon lekker 512 MB. Oja, we hebben in ons bedrijf 2 hele nieuwe machiene's P4 (1500 + 512 RDRAM) en AMD (1500+ XP + 512 DDR) met elkaar vergeleken (voornamelijk HELE zware 3d CAD toepassingen. Wat denk je ? Juist ja AMD is duidelijk sneller. Maarja dat wou je toch niet weten hè ? Koop van het geld dat je over hebt mooi een scsi schijfje. Dat merk je namelijk wel.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
ok, heb hier een p4 draaien op een shuttle bordje
met 2*256 ddr-ram
loopt prima, is idd maar een ietsje langzamer dan een p4 met Rimm geheugen :)

• smvs
  • Niet online
wij gaan in onze p4 main pc 1 gig geheugen prakken omdat we voor f 600 1 gig konden kopen. (rimm)
nu kijken of het scheelt tov 512.
Pagina: 1