redhat 7.1 -> 7.2 gebruiksonvriendelijker gemaakt?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dacht ik eindelijk de juiste configuraties voor samba, internet, etc onder de knie te hebben met 7.1, en eventjes een ietsie hogere versie te proberen.

Kom ik allemaal gare problemen, met install al, kernel panic als ik gewoon autoboot gebruik vanuit /dosutils MOEST de opstartdisk gebruiken.

Dan eventjes postinstallatie. Moest even Xwindows gaan configureren. Even op test drukken, werkt-> kom ik terug naar vorig scherm, scherm zwart (wel exact zelfde instellingen als bij 7.1) |:( Met een zwarte scherm kan je nou eenmaal niet werken, dus niks anders op dan reset-knop indouwen.
en daarna na een check alles met hand verder configgen.

Dan begint het gedonder weer. Opstarten in gnome-> werkt RETEtraag, want de windowsmanager is niet gnomecompatible :? Waarom dan wel onder 7.1? |:(

Opnieuw geinstalleert, want kon niks anders zijn dan dat ik een fout bij install had gemaakt. vergeten de kernel of zo te installeren :P
Dit keer maar niet getest met die xwindows config.

En alles start wel in 1 keer op. Maar Gnome zat WEER te zeuren over incopatible windowmanger. Werd ik een beetje gaar, wou ik gewoon even windowmaker installeren.
KAN IK DE CD NIET MOUNTEN!!!! |:( |:( supermount pakt ie niet, normaal mount zegt ie dat het gaar device is :?

OK, 3 maal is scheepsrecht. NOG een keer reinstalleren! Want zonder cdrom kan ik niks beginnen.
En nu wel direct een ton aan windowmangers geinstalleerd. En jawel, moest eventjes een keer van windowmanger switchen om het goed te laten werken :?

OK. Het werkt vrij soepel nog ook, dus laten we maar even de rest installeren zodat het weer een lekker draaiende serverbak met ext3 is. Laten we maar met samba beginnen. Alles geinstalleerd. Samba start ->unknown command. DAMN, hebben ze dat ding ergens anders neergepleurd dit keer?
Enorme lange dir intikken ..../smb start , en ja het werkt weer.

Dan maar wat progrjes installeren uit andere cd. CDtje erin.
Hmm.... nog steeds geen automount...
ok, even intikken dan maar mount /dev/cdrom -t iso9660 /mnt/cdrom

-> dev/cdrom is invalid block device!! WHAT THE F :( ck????
OK, dan ook maar fstab eventjes anpassen zoals vroeger, dodat alles auto wordt gemount.

/mnt/cdrom /mnt/cdrom supermount fs=9660,dev=/dev/cdrom 0 0

umount -a
mount -a

supermount is not supported by this kernel

What the H :r LL is er hier nou aan de hand |:( |:(

Waarom heeft redhat nou z'n distro zoveel gebruikonsvriendelijker gemaakt??? Hier snapt niemand toch een hoed van? :( :(

Of weet iemand waar ik iets fout had gedaan?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Hmm, heb nooit met RH 7.1 gewerkt, maar dat probleem van die cd-rom heb ik ook :(

Iemand een oplossing :?

• kmf
  • Niet online
Tja.. ik ben nu wel een beetje afgekoeld, maar toch... ik vind het maar een raar gedoe. Waarom zou je in hemelsnaam een nieuwere versie gebruiksonvriendelijker maken?

OK, alles is waarschijnlijk wel weer goed te configgen, maar waarom dan niet gewoon de standaard dingen standaard laten werken?

En als er iemand vraag waarom ik dan geupgrade had als 7.1 toch goed werkte.
Nou, ik wou een server opzetten, en een goed filesysteem als ext3 was toch wel een must. Een nieuwe versie van samba was ook nodig voor een netwerk met w2k/xp machines. Kwou ook galeon eens hebben en die heeft weer een nieuwere gnome nodig.

Om dat allemaal te gaan zitten compileren met m'n p166... dat duurt zeker wel een uurtje of 4, dan is een re-install sneller.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Hmm was aan het tijfelen om ook de overstap te gaan maken. Denk dat ik dit maar even uitstel todat ik dan weer vakantie heb... Tenminste weer tijd om alles uit te zoeken.
maare werkt mount /dev/cdrom /mijnCdRomDir niet ??

• kmf
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 21:53 schreef X-terior het volgende:
Hmm was aan het tijfelen om ook de overstap te gaan maken. Denk dat ik dit maar even uitstel todat ik dan weer vakantie heb... Tenminste weer tijd om alles uit te zoeken.
maare werkt mount /dev/cdrom /mijnCdRomDir niet ??
nee, dat had ik natuurlijk als eerste gedaan. Matter of habit... zegt ie dat ik ook de filesystem moet intikken of zo... ok, mount /blabla -t isoblabla /blabla dan maar.

Foutmelding gelijk. Geweldig....