Toon posts:

IPC-C4S 19" case bij procase.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik sta zowat op het punt om een 19" rekkie te kopen bij procase.nl, alleen had ik nog een vraagje. wat mij opvalt is dat de "goedkope" cases allemaal een mogelijkheid hebben voor redundant psu en nou zit ik er niet echt om te springen om daar nu een tweede psu in te hangen, kan ik die unit zegmaar, er ook uit halen (neee, niet slopen) en die te vervangen voor een normale atx300Watt. ik koop 'm dan zonder voeding

iemand overigens ervaring met het plaatsen van rackies bij wideXS?

edit: http://www.procase.nl//new/C4S.htm staan de gegevens overiges

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Over het algemeen zijn Procase kastjes hardstikke leuk, alleen wel vrij prijzig. Ikzelf koop goedkopere 4U kastjes (Target bijvoorbeeld) en vervang de voeding voor een goed exemplaar (Enermax bijvoorbeeld). Zo ben ik een stuk goedkoper uit als dat ik een Procase kastje zou kopen.

Wat betreft WideXS....Dat blijft een persoonlijke keuze. Ikzelf zit er ook met een aantal servers, maar als ik nu nogmaals de keuze zou maken zou ik misschien net zo goed kunnen gaan voor bijvoorbeeld 2fast.

Grote voordeel van 2fast is dat ze bij trueserver zitten (Telecity) en ze dus meer redundacy hebben (wat connectivity betreft) als WideXS.

Al moet ik wel zeggen dat na de laatste lijn upgrades en verbouwing bij WideXS het allemaal een stuk sneller en profesioneler geworden is.

Grootste voordeel van WideXS is natuurlijk nog steeds de prijs en de goede service (is mijn ervaring, er zijn ook een aantal mensen die hier juist over klagen).

Verwijderd

Topicstarter
RedRoon: zou je mij een linkje kunnen pasten met die target case? ik zou met die case bij procase rond de 590piek uitkomen, beetje een redelijke prijs ?
maar met widexs is het niet dat als je een colo hebt, en je krijgt daar 4u voor, dat je dan 2*2u kan plaatsen ? of denk ik meteen teveel in t.net termen ?

• Mark
Op dinsdag 04 december 2001 21:14 schreef C[e]rial het volgende:
RedRoon: zou je mij een linkje kunnen pasten met die target case? ik zou met die case bij procase rond de 590piek uitkomen, beetje een redelijke prijs ?
maar met widexs is het niet dat als je een colo hebt, en je krijgt daar 4u voor, dat je dan 2*2u kan plaatsen ? of denk ik meteen teveel in t.net termen ?
Denk niet dat WideXS dat zal doen, je neemt dan namelijk wel 2 netwerkaansluiting van ze af. Maar vragen staat vrij natuurlijk ;)

Ik neem aan dat die 590 piek excl BTW is ? Als dit inclusief is dan is het vrij cheap.
Voorbeeld van target kastje kun je vinden bij eynstein.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 04 december 2001 21:32 schreef RedRoon het volgende:

[..]
Voorbeeld van target kastje kun je vinden bij eynstein.
Als je een IT bedrijf(je) bent kan je ook nog proberen via de dealer ingang bij Eynstein te komen, scheelt je nog een paar tientjes ...

Verwijderd

Topicstarter
590 incl. incl. voeding (als ik het goed begrepen heb, 499ex) dus ik ga voor die van procase, maar mijn vraag is of die voeding eruit te halen is en die te vervangen voor een andere normale ATX-voeding (mocht ie het begeven kost het mij 180 piek exbtw voor een nwe psu in dat formaat (hoe heet dat formaat psu's trouwens?)
Afbeeldingslocatie: http://www.procase.nl/new/c4s003.jpg

• Mark
De omvang van de voeding doet mij vermoeden dat er ook een normale ATX powersupply in kan, maar 100% zeker durf ik dit niet te zeggen...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 04 december 2001 22:38 schreef RedRoon het volgende:
De omvang van de voeding doet mij vermoeden dat er ook een normale ATX powersupply in kan, maar 100% zeker durf ik dit niet te zeggen...
Dat lijkt me wel, meestal (tenminste in die kleinere kasten) zijn die dual-voedingen als optie leverbaar in kasten met normale PSU's.

Verwijderd

Topicstarter
dus voor 450 exbtw koop ik dat ding zonder voeding (dus zonder het frame wat je ziet waar je je powercable instouwt)
de IP-C4SWA is met PSU, zou dat dan de case zijn, MET frame

beetje vaagjes, alhoewel de beschrijving:
IPC-C4SW 4U 19" case only 4*3,5 / 3*5,25 / 2* 9x9 b.bearing fans
IPC-C4SWA same as IPC-C4SW but incl. 250W ATX IND PSU
waar slaat dat IND op?

Verwijderd

Het enigste nadeel wat ik van target kasten vind dat ze maar 2 5,25icnh drive bays extern hebben. en ik wil er 3 hebben. Deze kast CLM-970A 4U Rackmount (http://www.procase.nl/clmseries.htm#4U) is volgens mij ook wel een degelijke kast.

Ik heb laatst op een Lan de Procase IPC4S gezien zag er strak en degelijk uit.

Verder had ik op de zelfde Lan een 19" kast gezien met drie 5,25 extern bays zag er ongeveer het zelfde uit als een target alleen hij had die dingen via het bedrijf gekocht waar hij gewerkt heeft.

Alleen wat ik vind van 4U 19" kastjes zijn duur.

Verder heb ik ook nog een andere gezien koste 743,- bij comptechword de Antec IPC3480B (http://www.antec-inc.com/product/cases/4u.html) wel vet alleen een beetje duur.

• Mark
Op woensdag 05 december 2001 11:48 schreef TheChief het volgende:
Het enigste nadeel wat ik van target kasten vind dat ze maar 2 5,25icnh drive bays extern hebben. en ik wil er 3 hebben. ...
Wat wil jij in godsnaam doen met een collo server met 3 externe drivebays ??????? DVD speler, burner en tapeunit ofzo ???

Verwijderd

Topicstarter
loop je door de ruimte, hoor je ineens ergens een cd-speler open en dicht gaan .. :D

• Femme
  • Laatst online: 17:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 05 december 2001 17:14 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Wat wil jij in godsnaam doen met een collo server met 3 externe drivebays ??????? DVD speler, burner en tapeunit ofzo ???
Je zou er bijv. een hotswap SCSI bay in kunnen zetten, aangezien die Target kast geen SCA swap bays heeft. Sowieso heeft die Target ws niet veel interne drive bays en dan is het wel handig om drie externe 5,25" bays voor extra HDD's e.d. te hebben.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Op dinsdag 04 december 2001 20:59 schreef RedRoon het volgende:
Grootste voordeel van WideXS is natuurlijk nog steeds de prijs en de goede service (is mijn ervaring, er zijn ook een aantal mensen die hier juist over klagen).
Voorbeeld: Afgelopen zomer is een server die ik beheer wel tot 10x toe vastgelopen. Ze zijn nooit te beroerd om even op RESET te drukken...

Inmiddels is de hardware vervangen dus gaat het beter :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
ik heb een MAPOWER 4u bakkie, gewoon fatsoenlijke voeding erin schroeven en klaar :)

http://www.mapower.com (slechte site, maar das een ander verhaal)

Afbeeldingslocatie: http://www.mapower.com/P43Aclose-left.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.mapower.com/IPC4UBlack.gif

ik heb de beige

• Mark
Op woensdag 05 december 2001 18:29 schreef Femme het volgende:

[..]

Je zou er bijv. een hotswap SCSI bay in kunnen zetten, aangezien die Target kast geen SCA swap bays heeft. Sowieso heeft die Target ws niet veel interne drive bays en dan is het wel handig om drie externe 5,25" bays voor extra HDD's e.d. te hebben.
Sorry, maar geen enkele kast in die klasse heeft SCA bays. Als je sowieso een systeem maakt met swappable SCA bays wil je wel iets meer uit geven aan een kast als 500 piek....

Voor elke gemiddelde colo bak (die in dit soort kasjes gebouwd worden) zal het meer als zat zijn om 2 schijfjes erin te leggen (RAID1 is meer als genoeg voor een lichte web/db server) en deze kunnen er perfect in.

Als ik een echte database bak zou maken zou ik uberhaupt nooit zo'n kastje kopen, sterker, ik zal nog niet eens gaan zelfbouwen maar gewoon lekker een IBM rackmount servertje kopen.

• Femme
  • Laatst online: 17:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 05 december 2001 21:19 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Sorry, maar geen enkele kast in die klasse heeft SCA bays. Als je sowieso een systeem maakt met swappable SCA bays wil je wel iets meer uit geven aan een kast als 500 piek....
Nee, en dus zijn er mensen die voor een redelijke prijs toch veel HDD's in hun kast kwijt kunnen.
Voor elke gemiddelde colo bak (die in dit soort kasjes gebouwd worden) zal het meer als zat zijn om 2 schijfjes erin te leggen (RAID1 is meer als genoeg voor een lichte web/db server) en deze kunnen er perfect in.
En toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn met een laag budget die toch 3 of meer schijven in een rackmount willen stoppen. We hebben zelf ook ooit die behoefte gehad.
Als ik een echte database bak zou maken zou ik uberhaupt nooit zo'n kastje kopen, sterker, ik zal nog niet eens gaan zelfbouwen maar gewoon lekker een IBM rackmount servertje kopen.
Tenzij je graag een zo snel mogelijk bak voor zo weinig mogelijk geld wil hebben. Dan ben je met je zelfbouw dual Athlon beter uit dan met zo'n duur IBM ding.

• Mark
Op woensdag 05 december 2001 23:43 schreef Femme het volgende:
Tenzij je graag een zo snel mogelijk bak voor zo weinig mogelijk geld wil hebben. Dan ben je met je zelfbouw dual Athlon beter uit dan met zo'n duur IBM ding.
Beter ??? Goedkoper (aanschaf) ben je inderdaad, maar of dit op lange termijn ook nog zo is betwijfel ik zeer (weet ik eigenlijk zeker).

Verder praat je over zo'n duur IBM ding, sorry hoor, maar dat valt dus echt wel mee.
Ik betaal liever een paar duizend piek extra als ik dan de garantie heb dat als er een schijf/proc/dimm/fan/mobo/nic/whatever kapot gaat ik deze binnen x uur vervangen heb.

Ik heb zelf jarenlang met zelfbouw servers lopen zeulen (jaartje of 8), maar ben een paar jaar geleden toch echt tot de ontdekking gekomen dat voor zaken die zwaar gebruikt worden en/of onmisbaar zijn voor je bedrijfsprocess je toch veel beter richting A-merk servers kunt gaan.

Verwijderd

Ik heb echt niet het geld om een een of ander ibm,dell servertje te kopen.

Ik wil een 19" kast met 3 externet 5,25 ja hd's, brander,dvd speler of eventueeel cd-rom speler in zetten.

Verder moet er redelijk wat hdtje's in kunnen. Ik vind die bigtower's zo zwaar dragen naar Lan's. Verder 19" kasten zijn idaal voor zitten handvaten aan, kan veel in, Monitor op zetten en kun je afsluiten.

Verder als je een beetje webserver check dit maar eens.
Antec IPC3480B 19 4U ATX BLACK RM - 3 BAYS EXT. 2 BAYS INT. - 300W
52x cd-rom SonyTyan S2460 ThndrK7 760MP ATX 2xSocket
Promise FastTrak 100 U-DMA 100 Raid controllerF279,-
2 x Promise SuperSwap Removable rack ata-100 hot-swap Aluminium
2x AMD AthlonXP 1600 PLUS 266FSB BOX (Retail box, Cooler)
Floppy drive 1,44mb A-Merk SONY/TEAC
512 MB DDR PC-266 / PC2100 Unbufererd ECC
40 GB IBM 60GXP Deskstar 7200 RPM 2MB Cache
3COM 3C980C-TX Fast Etherlink Server Board, BULK, aktie
Matrox Mill G450LE 16mb DDR bulk

Volgens mij is dit toch wel een A kwaliteit webserver: onderdelen zijn van comptechworld.

Verder zou je er ook nog een leuke Lan servertje van maken.
Ati Radeon 8500 er in.
Soundblaster Live er in.
en Raid omschakelen van Raid 1 naar 0 en dan Windows 2000 Pro op installeren. Wedde dat je een leuke Server hebt. En als je nog een 3com kaart in zet kun je ook nog super snel leechen ook nog.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Afbeeldingslocatie: http://www.mapower.com/P43Aclose-left.gif

Deze heb ik ook :) Ik kan hem je van harte aanbevelen :z

• Mark
[b]Op donderdag 06 december 2001 20:58 schreef Verder als je een beetje webserver check dit maar eens.
Antec IPC3480B 19 4U ATX BLACK RM - 3 BAYS EXT. 2 BAYS INT. - 300W
52x cd-rom SonyTyan S2460 ThndrK7 760MP ATX 2xSocket
Promise FastTrak 100 U-DMA 100 Raid controllerF279,-
2 x Promise SuperSwap Removable rack ata-100 hot-swap Aluminium
2x AMD AthlonXP 1600 PLUS 266FSB BOX (Retail box, Cooler)
Floppy drive 1,44mb A-Merk SONY/TEAC
512 MB DDR PC-266 / PC2100 Unbufererd ECC
3COM 3C980C-TX Fast Etherlink Server Board, BULK, aktie
Matrox Mill G450LE 16mb DDR bulk

Volgens mij is dit toch wel een A kwaliteit webserver:
Tuurlijk, als 's-avonds er een proc kapot gaat kun je ook nog echt terecht bij je winkel om een nieuwe te komen halen.....
En IDE schijven in een dual proc opstelling ???? Dual is voor webservers overbodig maar voor databeest servers weer juist wel goed. Probleem is dan alleen dat een database server weer veel liever scsi heeft..

Voor 20 websites a-la de groentenboer om de hoek is het overbodig om er een A-merk server (en das wat anders als A-kwaliteit onderdelen) voor aan te schaffen.
Gaat het echter om een site a-la t.net (waar downtime inkomstenderving is) is zoiets dus echt niet overbodig...

Weet niet of jij ooit bij een colo bent geweest waar de grote jongens draaien, maar die draaien echt niet op een zelfbouw gebakje...

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Op dinsdag 04 december 2001 20:24 schreef C[e]rial het volgende:
iemand overigens ervaring met het plaatsen van rackies bij wideXS?
Zeer goeie ervaring mee. Weinig downtime, ze zijn inderdaad niet te beroerd om even op reset te drukken, en als je daar je server wil onderhouden zijn ze ook uiterst behulpzaam/klantvriendelijk. Van de week daar nog ter plekke een hele server gebouwt/geinstalleerd omdat de huidige server hardwarematig brak was, en dat was echt geen probleem.
Pagina: 1