Toon posts:

Eizo L365 of iiyama AX3818UTC?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een betaalbaar TFT scherm met DVI-ingang. Nu heb ik er twee op het oog:
Eizo L365 (fl. 1790,- eigenlijk boven budget) en de nieuwe iiyama AX3818UTC (fl. 1250,-). Effe wat specs:

iiyama AX3818UTC:
contrast ratio: 350:1 (typical)
brightness: 250 cd/qm
responsetime: 35 ms
dvi-ingang
prijs: fl. 1250,-

Eizo L365:
contrast ratio: 450:1 (nominaal)
brightness: 300 cd/qm
responsetime: 25 ms
dvi-ingang
prijs: fl. 1790,- (eigenlijk boven budget)

Maar welke moet ik nu nemen? Die iiyama is prijstechnisch natuurlijk wel aantrekkelijk, maar ik heb wat slechte verhalen gehoort over de tft's van iiyama :? Verder zou ik die iiyama ook bij een internetshop bestellen (heb um nog nergens anders gezien) en die Eizo kan ik gewoon hier in me woonplaats bij een gewone winkel kopen. Is ut wel slim een tft-scherm te kopen bij een internetshop (ivm dode pixels enz). En het verschil in contrast/helderheid. Zou dat veel schelen?

Advies gevraagd kortom...

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op dinsdag 04 december 2001 20:21 schreef Doris het volgende:
Ik ben al een hele tijd opzoek naar een betaalbaar TFT scherm met DVI-ingang. Nu heb ik er twee op het oog:
Eizo L365 (fl. 1790,- eigenlijk boven budget) en de nieuwe iiyama AX3818UTC (fl. 1250,-). Effe wat specs:

iiyama AX3818UTC:
contrast ratio: 350:1 (typical)
brightness: 250 cd/qm
responsetime: 35 ms
dvi-ingang
prijs: fl. 1250,-

Eizo L365:
contrast ratio: 450:1 (nominaal)
brightness: 300 cd/qm
responsetime: 25 ms
dvi-ingang
prijs: fl. 1790,- (eigenlijk boven budget)
Ik zit met een soort gelijk probleem. even de iiyama opgezocht, maar ik kan nergens de 3818U vinden alleen de 3816, Als je die bedoeld dan kloppen de specs van iiyama niet.Reponsetijd is namelijk 50ms. Misschien wordt de keus nu iets makkelijker?

specs 3816U
15 "TFT LCD
Pixel : 0.300mm(H)x0.300mm(V)
View angle: Horizontal 120 degrees ,Vertical 90 degrees
Response Time 50ms
Luminance 200cd/m2
Contrast Ratio 200:1

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Neem maar de Eizo :)
Of een Prophetiview van Hercules

• ErikRo
Op dinsdag 04 december 2001 20:59 schreef real_raichu70 het volgende:
Neem maar de Eizo :)
Of een Prophetiview van Hercules
Prophetview ziet er wel gelikt uit, maar kreeg wel al 2 slechte reviews omdat het beeld te donker was, zelfs op max brightnes en dat kan ik quake wel eens lastig zijn

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Ik heb er op Mediaplanet Max Payne , Quake 3 Team arena en GP3 op gespeeld en dat zag er erg goed uit

Verwijderd

Ik heb reeds kunnen werken met zowel een Eizo als een Iiyama LCD scherm en die Eizo schermen vind ik toch een stuk beter.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 20:45 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Ik zit met een soort gelijk probleem. even de iiyama opgezocht, maar ik kan nergens de 3818U vinden alleen de 3816, Als je die bedoeld dan kloppen de specs van iiyama niet.Reponsetijd is namelijk 50ms. Misschien wordt de keus nu iets makkelijker?
Nee, de specs die ik heb opgegeven kloppen weldegelijke. Ze zijn alleen van een nieuwe monitor, die vreemd genoeg nog niet staat vermeld op de site van Iiyama. Kheb zelf wel een leaflet ontvangen (pdf) die je hier kunt downen.

Verwijderd

Hi,

Ik heb een L365 en die bevalt me echt super !
Met films en games zie ik geen verschil met m'n oude LG 795+ en dat was toch ook een hele goede monitor :).
Dus ik zou zeker voor de EIZO gaan.

En bij informatuiqe kost hij maar fl. 1599 (staat niet op de site je moet er voor bellen)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik weet niet of je ook nog interesse hebt in een ander merk als eizo/iiyama, maar ik heb een LG Flatron LCD 563LE voor je te koop. Hij is 8 weken oud, als nieuw (vanzelfsprekend), faktuur, doos etc. alles zit er nog bij. Ik verkoop hem omdat ik geld nodig heb voor iets anders, erg jammer inderdaad.

Mail me voor meer info

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:11
Wat voor reactietijd heeft die Eizo? Ik zie deze nergens vermeld.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 18:42 schreef Fault het volgende:
Wat voor reactietijd heeft die Eizo? Ik zie deze nergens vermeld.
Up 6 en down 19 is dus 25 ms (kan ook up 9 en down 16 zijn)

:)

• ErikRo
Op woensdag 05 december 2001 08:30 schreef Doris het volgende:

[..]

Nee, de specs die ik heb opgegeven kloppen weldegelijke. Ze zijn alleen van een nieuwe monitor, die vreemd genoeg nog niet staat vermeld op de site van Iiyama. Kheb zelf wel een leaflet ontvangen (pdf) die je hier kunt downen.
Bedankt, hij bestaat dus toch. Maar als de prijs inderdaad f1600 is, ga ik voor de EIZO. Bij zoveel geld maakt die paar 100,- extra ook niet meer uit.
Voordeel: als je de EIZO weer verkoopt krijg je daar meer voor dan iiyama.
Bovendien dacht ik dat iiyama een probleem is, als hij ooit stuk gaat, slechte reaparatieservice.

• ErikRo
Ik geloof dat ik net de monitor heb gevonden die ik altijd wilde. http://www.iiyama.nl/files/AS4431D.pdf

17,4 inch MVA / DVI / 25ms / contast 1:400
Een portrait-stand voor mij heel belangrijk verder nog wat klein grut als usbpoort /speakers. Dat kan ik denk ik nog net betalen en belasting betaald 40% dus..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 15:59 schreef Carnivore het volgende:
Hi,

Ik heb een L365 en die bevalt me echt super !
Met films en games zie ik geen verschil met m'n oude LG 795+ en dat was toch ook een hele goede monitor :).
Dus ik zou zeker voor de EIZO gaan.

En bij informatuiqe kost hij maar fl. 1599 (staat niet op de site je moet er voor bellen)
hmm, als hij daar echt maar fl. 1599 kostte, was de keuze voor mij snel gemaakt. Echter, kheb net gebeld, en het blijkt dat hij daar maar liefst fl 2049,- kost :?

Verwijderd

je hebt ook een 18 inch van nec die hebben nu namelijk een actie. 2000 piek komt akelig dicht in de buurt van die eizo misschien nog ff doorsparen?

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Over die NEC: de brightness laat wat te wensen over (200 cd) en de responstijd is net te doen (30 ms), ook beschikt hij niet over een DVI aansluiting. De Eizo is duidelijk een beter scherm. Maar die NEC blijft toch een 18" :9~

En dan vergeet ik nog het contrast (300:1). Persoonlijk ga ik liever voor kwaliteit dan kwantiteit (met kwantiteit bedoel ik het aantal pixels op je schermpje), de Eizo dus

• ErikRo
Op vrijdag 07 december 2001 14:32 schreef Funk het volgende:
Over die NEC: de brightness laat wat te wensen over (200 cd) en de responstijd is net te doen (30 ms), ook beschikt hij niet over een DVI aansluiting. De Eizo is duidelijk een beter scherm. Maar die NEC blijft toch een 18" :9~

En dan vergeet ik nog het contrast (300:1). Persoonlijk ga ik liever voor kwaliteit dan kwantiteit (met kwantiteit bedoel ik het aantal pixels op je schermpje), de Eizo dus
die nec 1830 was volgens de C't 50ms

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 13:48 schreef Doris het volgende:

[..]

hmm, als hij daar echt maar fl. 1599 kostte, was de keuze voor mij snel gemaakt. Echter, kheb net gebeld, en het blijkt dat hij daar maar liefst fl 2049,- kost :?
Ik heb hem echt voor fl 1599,- nog geen 3 weken geleden :?

• ErikRo
Op vrijdag 07 december 2001 21:36 schreef Carnivore het volgende:

[..]

Ik heb hem echt voor fl 1599,- nog geen 3 weken geleden :?
ex btw???

• Fault
Laat dit topic niet wegzakken, ik wil ook wel ff de defintieve prijs weten van die eizo. Wilde ehm eigenlijk gaan kopen :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:41 schreef ErikRo het volgende:

[..]

ex btw???
Nee inc. :)
Laat dit topic niet wegzakken, ik wil ook wel ff de defintieve prijs weten van die eizo. Wilde ehm eigenlijk gaan kopen
Ik zou er ook zo fl. 1799,- voor betalen (dat is hij wel bij de meeste zaken) dat is hij gewoon waard :)

• Fault
Helaas is ie geen 1799, ik kreeg namelijk dit mailtje van informatique.
Dit is hem:
EIZO FlexScan L365, 15" LCD TFT Ŝ 2049.00

Reken op +/- 1 week levertijd.
Wel weer wat aan de prijzige kant...

Verwijderd

fl. 1799,= inc. b.t.w. inc. verzendkosten.

• Fault
Waar kan je die monitor nou voor 1799 kopen? In de pricewatch staat er 1 voor 1836 bij SWW.

Verwijderd

Is dat niet de zwarte uitvoering ???

Ik had de normale binnen 2 dagen

• Fault
Had je een monitor met of zonder dode pixels?
Was je dus :) of ;( :P

Verwijderd

Op maandag 10 december 2001 21:16 schreef Fault het volgende:
Waar kan je die monitor nou voor 1799 kopen? In de pricewatch staat er 1 voor 1836 bij SWW.
Mail me maar.

Verwijderd

bij mij perfect :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 december 2001 21:16 schreef Fault het volgende:
Je kan effe kijken op de site van Eizo. Daar staan een aantal dealers, die die monitoren verkopen. Heb er zelf een paar gebeld. Als je ze d'r even aan herinnert dat Eizo zelf een adviesprijs van fl. 1499,- (ex. btw) opgeeft, zijn ze meestal wel bereid je die monitor voor dat bedrag te verkopen (= fl. 1790,- inc. btw).

Verwijderd

kheb die Eizo l365 net een dag. bevalt tot nu toe erg goed. alleen: d'r zit geen DVI-kabel bij :( Had ik van een merk als Eizo toch wel verwacht, eigenlijk :?. Weet iemand toevallig nog een adresje waar ik aan die dingen kan komen?

Verwijderd

Ik had hem er ook niet bij, maar voor dat ik hem had besteld heb ik met Eizo gebeld en gevraagd of er 1 bij zat, Ja die zit er bij. Niet dus, ik weer bellen met Eizo, en ja hoor de volgende dag had ik hem gratis thuis :)

• Fault
k, je moet dus gaan voor die l365, waar hebben jullie hem gekocht? Van hadecom.nl heb ik nog geen reactie op mijn mailtje gehad.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

In de PCZ benelux van Januari is de AX3818UTC van Iiyama beter getest dan de Eizo L365 :)

Ik zou dus voor de Piyama gaan ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Fault
Al ziet die monitor er wel veel ranziger uit als die eizo :+
En responsetijd is slechter. Maar als de beeldkwaliteit weer beter is....
:D
Pagina: 1