Welke is stiller/beter canon s600 of hp900 serie

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke printer.
Op dit moment maak ik gebruik van een Epson Stylus Colour 400, welke een enorme teringherrie maakt.

Ik had een maxtrixprinter, en vanwege de betere kwaliteit en de veelal stillere inktjetprinters die ik hoorde kocht ik die epson. Dat ding maakt evenveel misschien wel meer herrie dan mijn matrix, het is gewoon vreselijk.

Nu een paar jaar later zit ik weer te twijfelen tussen 2 merken.

De canon s600/630 (zuinig in gebruik vanwege separate inktcardridges) en de HP 900 serie vanwege het mooie design en de veelal mooie kleuren.

Maar welke is nu qua prijs kwaliteit aan te raden.
De 1 zegt dat separate cardridges niet veel uit maakt, de ander vindt van wel.

Hoe zit het nu, en welke inktjet kan ik het best kopen (wil wel in kleur kunnen printen dus geen laser advies)

Gabriel

Verwijderd

Ik heb een hp printer uit de 900 serie, en ik ken iemand die een canon heeft (meerdere personen zelfs), wat mij opviel is vooral dat de canon de zwartonen minder zwart deed (waren al wat oudere modellen kan al verbeterd zijn). Voor de rest is canon in gebruik volgens mij goedkoper dan HP, maar het is en blijft een persoonlijke smaak. Als ik jouw was zou ik gewoon ff naar de winkel lopen en ff vragen om met beidde types een echte afdruk te maken en kijk ff naar de inktprijzen en beslis dan :)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Heb zowel ervaring met de Canon S600 en met de HP 9xx serie.

De kwaliteit van de canon viel me vies tegen.
HP is echt mooi scherp en stil. Maar dit is mijn mening, en natuurlijk voor ieder persoonlijk.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Gabriel_Knight
Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel a4tjes tekst je ongeveer bij normaal gebruik met de canon s600 of de hp9xx haalt.

Bij de epson staat namelijk in de handleiding dat je wel 450 pagina's moet kunnen halen, maar bij +-250 pagina's tekst in zwart wit is de cardrigde toch echt leeg. Ik ben echt geen pietje precies, maar 250 of 450 is toch wel een erg groot verschil.

De verklaring is gevonden in het feit dat de epson regelmatig een schoonmaakactie uitvoerd, waar erg veel inkt dus verloren gaat.
Op deze manier gaat mijn kleureninkt drastisch acheruit, terwijl ik niet zo veel kleur print!

Hoeveel pagina's kan ik printen met de canon s600 of hp 9xx?
(zo ongeveer)
Hoevaak doet de printer een schoonmaakactie, en gaat dat ten koste van de inkt!

Gabriel

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Kheb ook ervaring, met beiden. Ik vind de HP zeker jet stilst van allemaal, je hoort hem bijna niet. De cartridges zijn een stuk duurder van HP, maar ze gaan ook zeer lang mee, die van Canon stukken minder lang, maar ze hebben wel een voordeel als je veel eenzelfde kleur print. Kwaliteit vind ik bijna gelijk, uitgenomen dat de HP veel bter tekst print (mooier zwart :?), en voor foto's is hij ook beter...

Blog (Linux-related)

• Gabriel_Knight
Ik heb even een klein onderzoekje gedaan naar de cardridges

Als ik het goed heb zijn de 3 verschillende kleuren van canon 25,- per stuk a 12 ml (totaal 75 en 36ml)
De hp kleuren kost 150,- voor 38ml

Zwart kost bij canon 25,- voor (onbekenk, denk 20ml, aangezien de kleur 12ml is en de zwart iets groter is)
bij hp kost zwart 95,- voor 42ml

HP is dus wel wat duurder, maar kan iemand mij vertellen hoe het met het aantal printjes zit dat je met beide printers kan maken.

Hoe zit het met de schoonmaakacties van beide printers. Doen ze het vaak, en kom je erachter dat er veel inkt verloren gaat, en hoeveel a4tjes zwart haal je met beide merken (uitgaande van 1 cardridge)

Hopelijk willen jullie mij helpen

Gabriel

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
Canon s600 vinnik een extreem lekker printertje..
zelf heb ik een epson 600 gehad en deze canon is echt stukken beter.(inktconsumptie, verstopte inktkop, etc)

De S600 is retesnel, stil en heb er nu +-400 vel doorheen gejast en hij begint nog niet te klagen over inkt.
Dat sommige mensen klagen over de kwaliteit van de canon is alleen omdat ze niet weten hoe ze dat ding goed moeten uitlijnen...(ook op economy stand ziet text er goed uit)

ik zou zo weer dezelfde kopen.
suc6

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Gabriel_Knight
Hoe bedoel je uitlijnen?
Bedoel je dat als je tekst print, de letters niet helemaal goed worden uitgeprint, maar lichtelijk verschoven?

Dat uitlijnen hoef je toch eigenlijk bijna nooit te doen?

Verwijderd

Vergeet ook niet dat HP cartridges de spuitkop in de cartridge hebben zitten... Verstopte kop? Geen geklooi, "alleen" een nieuwe cartridge en hij gaaaaat weer. Merken met een vaste spuitkop kunnen problemen geven, vooral als ze soms een half jaar stilstaan. Ik dacht dat Epson en Canon beide vaste koppen hadden?

(ikzelf heb een HP695c en een HP710c en ben er DIK tevreden mee, vooral de HP710c print heel scherp, diepe kleuren, en goed stil).

En de HP 900 serie is nog een stapje hoger qua resolutie en kleurentechnologie ook.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Op woensdag 05 december 2001 13:40 schreef --EasY-- het volgende:
Vergeet ook niet dat HP cartridges de spuitkop in de cartridge hebben zitten... Verstopte kop? Geen geklooi, "alleen" een nieuwe cartridge en hij gaaaaat weer. Merken met een vaste spuitkop kunnen problemen geven, vooral als ze soms een half jaar stilstaan. Ik dacht dat Epson en Canon beide vaste koppen hadden?
Klopt, en dat zijn dure onderdelen!

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

sll

Op woensdag 05 december 2001 13:40 schreef --EasY-- het volgende:
Klopt niet, de moderne Canon printers hebben niet echt een vaste kop: er is een soort tussenoplossing gekozen. (Ik heb zelf een Canon S 450).

Je hebt ten eerste losse inkttankje die 25 tot 30 gulden kosten (die van Pelikan zijn 10 gulden goedkoper). Die kunnen in een soort houder geplaatst worden. Deze houder bevat ook de printkop en kan dus vervangen worden. Canon zegt dat deze printkop na zo'n 3 tankjes vervangen moet worden.

Een nieuw compleet setje van inkttankje(s) en printkop kost 90 (zwart) tot 110 (kleur) gulden.

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39

The_Duke

ho gek!

ik heb zelf ook de canon s600, heerlijk ding en erug stil.
nooit meer last van verstopte koppen want je kan de koppen gewoon vervangen, das ook de hoofdreden waarom ik voor canon heb gekozen.
Bij me vorig printer, een epson 600, ook een prima ding, maakte veel meer geluid dan de canon, ik heb de epson weg moeten gooien vanwege de koppen, vind ik erug jammer eigelijk.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op woensdag 05 december 2001 20:32 schreef Doek het volgende:
ik heb zelf ook de canon s600, heerlijk ding en erug stil.
nooit meer last van verstopte koppen want je kan de koppen gewoon vervangen, das ook de hoofdreden waarom ik voor canon heb gekozen.
Bij me vorig printer, een epson 600, ook een prima ding, maakte veel meer geluid dan de canon, ik heb de epson weg moeten gooien vanwege de koppen, vind ik erug jammer eigelijk.
bij HP zitten er volgens mij ook nieuwe koppen in de cartridges gebouwd.. dus dat is geen reden om voor Canon te kiezen.

ik heb een hp 950c, en ik vind hem heerlijk.. het is alleen idd wel zonde van die dure cartridges..
Maar als er op je scherm verschijnt dat je ze moet vervagen kan je er nog zeker 50 mee printen..
(tekst dan :) )...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Gabriel_Knight
Maar kan iemand mij even zeggen hoeveel je (met beide printers) er ongeveer mee kan printen.

Op de websites zie ik soms wel wat staan, maar dat soort getallen kloppen vaak niet (of je moet alles in economy printen)

gabriel

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
He doek, ongeveer zelfde verhaal :)

Misschien is een reden dat canon inkt 25 jaar kleurvast is?
(weet niet precies hoelang hp houdt)
heb wel een printje van hp op mijn werk hangen die al na een maand hevig verkleurd was en na 4 maanden nauwelijks herkendbaar...(dat was een printje van een hp932.
het hangt overigens wel van het papier afm maar kvonnut wel erg snel.

bij de canon600 kun je dus ook de printkop vervangen mocht het nodig zijn.

Over dat uitlijnen:
nee hoef je niet vaak te doen, merk op internet dat er veel menesen zijn die in eerste instantie ontevreden zijn over de printkwaliteit van de canon s600.
echter tot het moment dat men het spul goed uitlijnt en dan is bijna iedereen weer blij ;)

je zult mij niet horen zeggen dat de canon nou zo veel mooier print (HP print ook supermooi), echter de snelheid/de losse inkten/de snelheid/kleurvastheid gaven voor mij de doorslag.
Een tevreden gebruiker :)

javascript:MM_openBrWindow
Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/179/images/0005602_PIC.jpg
dit is de hp 959 in economy en hoog.

[img][url="http://www.tecchannel.de/hardware/179/images/0008110_PIC.jpg"]http://www.tecchannel.de/hardware/179/images/0008110_PIC.jpg[/url][/img]
en dit de s600

check dit ook ff

http://www.tecchannel.de/tecdaten/show.php3?catid=80&pageid=411&produkt[17]=17&produkt[10]=10
http://www.tecchannel.de/tecdaten/show.php3?catid=80&pageid=412&produkt[17]=17&produkt[10]=10

:)

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Gabriel_Knight
Ik heb even de test doorgelezen, en het is erg interessant.

Er wordt ook in verteld wat ongeveer 1 a4tje kost qua inkt.
Het vervelende is echter dat ik nergens kan terugvinden of ze deze waarde hebben overgenomen uit een boekje van de fabrikant, of dat ze zelf 850 pagina;s hebben geprint.

Met de epson printer weet ik gewoon dat bij normaal gebruik je de opgegeven waarde van 450 pagina's op 1 cardridge nooit haalt, hoogstens 350, maar dat is ook echt het max.

Dus nogmaals de vraag: wie kan mij als gebruiker van een van deze printers nu de echte waarde geven.?

Wat is het aantal a4tjes tekst dat ik ermee kan printen?

Gabriel

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

ik zou voor de canon gaan , ik heb zelf de s800 hij is rete zuinig en de pics die er uit komen zijn om op te eten
(zou het niet doen hoor )

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• Gabriel_Knight
alleen is de s800 baggertraag als je ff een werkstukje wilt uitprinten.

Hoe is het met het geluid. Van de HP is mij wel bekend dat de nieuwe 900serie vrijwel geruisloos is
De canon s serie schijnt niet zo superstil te zijn als de hp

gabriel

• Gabriel_Knight
Het klinnkt misshien gek, maar ik heb nog nergens de canon s600 werkend gezien. Weet dus ook nog steeds niet hoeveel herrie hij maakt.

Wil iemand voor mij eens even een microfoon op 70 cm afstand bij deze printer houden en dan printen.
Kan ik namelijk horen hoeveel herrie ie maakt.

Graag even een reactie dan neem ik even contact met je op.
Pagina: 1