Lemmeb, als vragen niet dichtgaan dan zakken ze helaas in sommige fora niet vanzelf weg. Wat je ook denkt, het is niet zo. Dat is de reden dat er slotjes zijn.
Na de HCC was er ineens een ENORME instroom van mensen met problemen met hardware die even aangepakt moest worden. We kregen hier van
users signalen van (merk je oa aan reply's in topics). Hierom hebben we het beleid iets strenger gemaakt.
Dat neemt niet weg dat dit misschien een iets moeilijker te vinden gebeuren was (en 5 keer langsgekomen zijn is nou ook niet zoveel). Er had hier van mij wel een relevant linkje in het topic mogen staan, naar een relevant topic toe. Dan had dit helemaal niet nodig geweest. Ik doe dat ook, als iets al wel twee of drie keer door mij uitgelegd is (uitgebreid), zoals laatst met een
vraag over pan&scan in AV. Daar had je wellicht gelijk in, het was iets
moeilijker te vinden. Maar om het wiel nou nog eens opnieuw uit te gaan vinden. Ik ahd een linkje + een slotje wel mooi gevonden hierzo.

Hou er maar over op, bijna niemand is het eens met het nieuwe slotjesbeleid behalve de adjes zelf. Dus je krijgt toch geen gelijk. Gewoon naar een ander forum gaan, dit forum is zwaar in regressie. Maar daar komen ze bij GoT ook nog wel achter. Ze schijnen zich moeilijk te kunnen verplaatsen in andere mensen, komt denk ik omdat ze er zelf allemaal een beetje teveel vanaf weten.
Ik proef hier een lichte frustratie, maar ik vind dat zaken die
makkelijk opgezocht kunnen worden of echt drie keer in de week langskomen, wel op slot kunnen. Dat is voor de vaste bezoeker (en dus vaak degene die veel mensen helpt in een forum) gewoon niet meer interessant. Dat veel mensen gemakzuchtig vragen hoe ze hun lettergrootte in IE6 kunnen wijzigen of "kunnen 133Mhz en 100Mhz wel samenwerken", worden we niet wijzer van (komen zooo vaak voorbij). We zijn hier gathering of
tweakers. Daar is niets arrogants aan, maar op computeridee vragen zitten we dus eerlijk gezegd niet te wachten.
Verder zeg je dat je "vroeger ook zo was" maar:
Oh weer zo'n jong bijdehandje, die zich zo nodig moet laten gelden...
Dit is niet echt een voorbeeld van aardig reageren. Hij zegt het hard, maar hij heeft wel gelijk. Als jij wil vragen hoe je in photoshop een plaatje kan verkleinen, dan ben je helaas bij GoT op het verkeerde forum

. Daar is niets arrogants aan, dat is gewoon realiteit.
Ik heb meer te doen dan meterslang faqs uitpluizen op zoek naar het juiste antwoord. Waarom niet gewoon posten als andere mensen het antwoord al in hun hoofd hebben?
Je hebt een soort van punt en het wordt meer gezegd, "Waarom wordt het niet read only en een search database?". Dit is
niet nodig en absoluut niet aan de orde omdat er dagelijks nieuwe en unieke problemen ontstaan, die met een klein beetje hulp van anderen wel op te lossen is, en (veel belangrijker) omdat GoT een
discussieforum is, niet een helpdesk. Dat er veel mensen bij elkaar zijn met verstand ervan is mooi. En vaak willen die ook helpen, dus dat kan ook prima, maar je mag er gewoon geen eisen aan gaan stellen. Dat doen wij wel. Wij eisen een hoger niveau; dat houdt in dat je er
zelf eerst een beetje moeite voor gedaan hebt.
Als we dat niet doen, dan mag jij dus inderdaad je snelle vraag stellen, en mag iemand anders daar snel antwoord op geven. Maar dat gaat dan iedereen doen (handig toch?) en zo staat straks heel [forum=11] vol met topics over echt HEEL simpele dingen die je
zo zelf op kan lossen of opzoeken. Om dat te voorkomen is er dus een beleid. En ik zeg niet dat dat beleid
altijd bij elk topic terecht is, maar het is wel de manier waarop iedereen duidelijk weet wat voor vragen we niet willen hebben.
Jotti had laatst een mooie uitspraak:
"De slager wil de eerste dag dat-ie werkt best even vertellen wat een onsje worst kost, maar aan het eind van de week hangt-ie mooi een prijslijstje op". <font size=1>niet letterlijk ;)</font>
GoT is al iets langer bezig dan een weekje

. Dus. Nee het beleid is niet altijd perfect (en het superstrenge beleid waardoor topics zonder haken om de XP in WOS dichtgaan is tijdelijk, gelukkig. Dat is inderdaad een ERG streng beleid), maar het helpt ons wel het forum leuk en netjes te houden. Mede doordat we een redelijk streng beleid hebben, is dit forum ook groot geworden...
<hr>
ff ontopic

. Ik vind dat er dus wel een linkje gegeven had mogen worden

.
Op dinsdag 04 december 2001 21:57 schreef MikeN het volgende:
[..]
Wat doe je hier nog?
Het antwoord had wel even kunnen worden gegeven in het topic btw. Supermakkelijk was het nou ook weer niet te vinden.
Ben het met jou dus wel erg eens...