Toon posts:

[amd] inbouw, cpu pinnetjes te 'hoog'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag, misschien stom vraagje maar ik vraag het toch

K'heb net een athlon 1,4 ingebouwd, maar ik merk dat de pinnetjes zichtbaar zijn, ze steken een paar millimeter boven de socket uit. en ja, socket zit dicht.. misschien de koeler die hem eruit drukt of?

voordat ik hem aanzet wou ik ff weten of dit normaal is of niet :)

Verwijderd

nou een ding als ie eruit steekt dan is er iets fout dus... heb je het handeltje helemaal naar achteren gehaald toen je de proc ering deed

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 19:59 schreef Lexxie het volgende:

K'heb net een athlon 1,4 ingebouwd, maar ik merk dat de pinnetjes zichtbaar zijn, ze steken een paar millimeter boven de socket uit. en ja, socket zit dicht.. misschien de koeler die hem eruit drukt of?

Misschien is het je temperatuursensortje die 'm naar boven duwt... Meestal moet je 'm nog omplooien
edit:

hmmm...misschien ook niet, vermits je koeler er al opstaat

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 19:59 schreef Lexxie het volgende:

Volgens mij heb je iets niet goed gedaan , want het is niet normaal dat er pinnetjes uitsteken.
Weet je 100 % zeker dat je de notch in de hoek goed hebt ?

Cash

Verwijderd

Topicstarter
Nah, kheb hem eruit gehaald, koeler eraf, gekeken, cpu eruit.. zat goed.. er weer in, dicht.. hmm, nog steeds pinnetjes... open, beetje duwen op athlon en toen dichtgedaan, en nu zie ik geen pinnetjes meer :(

nog maar eens proberen. kheb hem al aangehad (deed nix) maar hij ziet er gelukkig niet doorgefikt uit.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Had ik ook eerst, goed aandrukken (als je zeker weet dat ie goed zit) soms is de socket een beetje stroef.

-openen
-kijken of ie goed zit
-anndrukken
-sluiten
-koeler erop
-aanzetten maar

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Had ik ook eerst, goed aandrukken (als je zeker weet dat ie goed zit) soms is de socket een beetje stroef.
de socket is helemaal nooit stroef. het is namelijk een ZIF socket wat staat voor Zero Insertion Force. als je er hard op moet drukken ben je de boel aan het forceren en heb je grote kans dat er een pinnetje krom is wat kan komen door verkeerd transport.

Verwijderd

ik wil je inteligentie niet beledigen hoor, maare maybe ben je gewoon vergeten om je socket te open :P

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Heb je bij de eerste keer plaatsen de socket wel opengedaan?

Jaja, natuurlijk zeggen jullie dan, maar ik heb de foto's die bewijzen dat niet iedereen zo slim is.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03
of bovenstaande, of een tempsensor die its teveel uitsteekt middenin het 'gat' van de socket. niet te hard drukken, anders mol je de tempsensor... (heb ik zelf gehad op een abit bp6)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
hehe, dat is je socket hendeltje :P
Geloof het of niet, ik kwam er ook achter toen ik d8 wat licht m'n cpu toch hoog >:) had m'n koeler er nog niet op hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nah, na de cmos gereset te hebben werkte hij opeens wonderbaarlijk! blij :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 04 december 2001 22:03 schreef Lexxie het volgende:
Nah, na de cmos gereset te hebben werkte hij opeens wonderbaarlijk! blij :)
Ja ja, gewoon niet willen toegeven dat je het hendeltje was vergeten open te zetten he >:)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op dinsdag 04 december 2001 22:05 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Ja ja, gewoon niet willen toegeven dat je het hendeltje was vergeten open te zetten he >:)
He he :o
Pagina: 1