Toon posts:

@Home Windows Xp Test

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heb ik rond een uur of 16.00 het volgende mailtje van @Home gekregen:
Geachte @Home Abonnee,

Recentelijk heeft u ons benaderd met een vraag of opmerking over Windows XP. Op dit moment ondersteunt @Home nog geen Windows XP. Wij zijn echter druk bezig om Windows XP goed samen te laten werken met de @Home breedband internet dienst.

Om de problemen tussen Windows XP en de @Home dienst in kaart te brengen zijn wij op zoek naar een aantal klanten die op dit moment Windows XP op de PC hebben geinstalleerd en mee zouden willen werken aan een test. Voor de test moet u de Netwerkkaart van uw PC tijdelijk uit uw PC verwijderen en vervangen door een nieuwe Netwerkkaart die @Home u zal toesturen. Daarnaast krijgt u een evaluatieformulier thuis gestuurd met een aantal vragen en installatiestappen die u moet doorlopen. U wordt dan eind volgende week door een medewerker van ons gebeld die u een aantal vragen zal stellen.

Voordelen voor u:

Bij een positief resultaat van de test kunt u @Home in combinatie met Windows XP gebruiken. U kunt altijd nog de oude netwerkkaart blijven gebruiken.

U mag de nieuwe netwerkkaart houden.

Indien u mee wilt werken aan de test kunt u mij via e-mail een bericht sturen. U dient in dat geval de volgende informatie op te geven:

Computerspecificaties:

Geinstalleerde versie van Windows XP: Home edition of Professional ?
U heeft een werkende internet verbinding via @Home gehad (bijvoorbeeld met u oude OS zoals Windows 98)
Hoeveel Intern geheugen heeft u in de PC ?
Welk type processor heeft u en op hoeveel Mhz draait deze ?
Heeft uw PC een USB aansluiting ?

Persoonlijke info:

- Telefoonnummer(s) waar u volgende week overdag en/of 's avonds te bereiken bent ?
- Woonplaats ?
- Hoe lang heeft u al @Home breedband internet ?

Indien u mee wilt werken aan deze test dient u binnen 2 werkdagen te reageren aangezien wij volgende week met de test willen beginnen. U kunt uw reactie sturen naar het volgende e-mailadres: [email]

Bij voorbaat onze hartelijke dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Meneer Aart
Quality Assurance Engineer

@Home Benelux BV
Gyroscoopweg 90-92
1042 AX Amsterdam
Email: meneer.aart@tweakers.net
Wie hebben nog meer zo'n mailtje gekregen? Ik heb al een mailtje terug gestuurd en gezegd dat ik bereid ben om mee te helpen aan de test. Een extra netwerkkaartje is altijd mooi meegenomen >:) . Ik ben benieuwd wie nog meer dit voorstel zal accepteren. Ik heb het aan een paar vrienden doorgegeven en ze waren er erg enthousiast over

[edit johnny] Even die naam weggehaald, is wel zo netjes, daarnaast even goede quote tags ingevoegd :)

Verwijderd

In tegenstelling tot wat @Home (tot op heden wellicht) beweerde werkt WindowsXP zonder problemen op het @Home netwerk.

Een X aantal zullen dit onderhand ook wel gemerkt hebben. Vreemd genoeg werd een pagina welke door een @Home member werd gemaakt ter ondersteuning van WinXP verwijderd.

Het e.e.a. hierover is ook te lezen op www.troublesathome.nl

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Kettrick

Rantmeister!

Op dinsdag 04 december 2001 19:38 schreef hcetiner het volgende:

- Hoe lang heeft u al @Home breedband internet ?
Dit geeft maar weer aan hoe lekker de administratie is van @home.. :z Z:

maar een gratis netwerkkaartje is altijd handig natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 19:51 schreef Dranko_werk het volgende:
In tegenstelling tot wat @Home (tot op heden wellicht) beweerde werkt WindowsXP zonder problemen op het @Home netwerk...
Nou daar heb ik andere ervaringen mee. Nadat ik windows xp geinstalleerd had, deed mijn netwerkkaart het niet meer. Hij vond hem wel, installeerde de stuurprogramma's maar internet werkte maar voor 1%, errug traag dus. Ik heb hierover vele topics geopend maar het lag dus aan mijn netwerkkaart. Ik krijg donderdag een nieuwe netwerkkaart + de netwerkkaart die ik krijg voor het testen van @home/xp + mijn oude niet-werkende is totaal 3 netwerkkaarten in 3 weken tijd dat ik @home gebruik :)

Verwijderd

Hmz... tjah, da's dan ook het enige waar ik zelf nog niet mee werkert heb (nog nooit eigenlijk) met die netwerkkaart van @Home...

Dat is nooit in 1 van mijn systemen beland en zal nooit gebeuren ook

Verwijderd

Klinkt goed,

Ik gebruik zelf WinXP Pro en heb geen enkel probleem met mijn @home verbinding, maar een extra netwerk kaart (mits 100 MBit) is nooit weg, weet iemand in hoeverre deze actie waar is?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 20:23 schreef Donkey het volgende:
...
weet iemand in hoeverre deze actie waar is?
Nou ik weet zeker dat deze actie waar is. Alleen weet ik niet of iedereen mee mag doen aan de test. In het mailtje staat niets over het aantal abonnees die mee mogen doen. Ik wacht nog even af en als ik bericht krijg, vermeld ik het wel even

• Wildfire
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Pfff... zolang je netwerkkaart door het OS ondersteund wordt maakt het niet uit welk OS je draait, zolang er maar TCP/IP ondersteuning is. XP Werkt dus net zo goed... (anders zou ik hier nu niet in Win XP Pro zitten te werken)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Hmmmz... zou een beutje sneu zijn van degene die het ooit bedacht als dit een hoax was.

Verder ook geen problemen gehad met XP in welke versie dan ook dus het lijkt me een beetje overbodige test van @home.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik las dat gisteren op de kabelkrant (ja ik was bored :P). "@Home werkt nog zeker enkele maanden NIET met XP". Dat leek me al vrij onmogelijk (werkt hier prima :P) maar nu willen ze het ook nog gaan testen? Weird.

En nee, ik ga er niet aan meewerken, krijg je zeker nog een fijne realtek like 10 mbit netwerkkaart.

• naval
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05-2020
Op dinsdag 04 december 2001 19:51 schreef Dranko_werk het volgende:
Een X aantal zullen dit onderhand ook wel gemerkt hebben. Vreemd genoeg werd een pagina welke door een @Home member werd gemaakt ter ondersteuning van WinXP verwijderd.
Dat was dan ook het einde van onze pagina... :(

• jakobian
  • Laatst online: 22:11
nu maar hopen op wat publiciteit ?.......... ;)

Vetterdetet

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

werkt hiero gewoon perfect onder XP NL prof hoor :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op woensdag 05 december 2001 12:00 schreef naval het volgende:

[..]

Dat was dan ook het einde van onze pagina... :(
Kan/wil je die niet anders op een andere (gratis) host online zetten :?

Ben wel benieuwd welke problemen ik tegen kan komen, aangezien chello officieel ook geen XP ondersteunt...
Overigens heb ik nog geen probs gezien, maar je weet maar nooit :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Wat heeft @Home met je OS te maken?? Inet gebruikt toch gewoon de zelfde protocollen als in eerdere Windows versies?? Kan me ook niet voorstellen dat netwerkkaarten niet meer ondersteund worden door Windows XP maar wel in eerdere versies.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 00:54 schreef achappey het volgende:
Wat heeft @Home met je OS te maken?? Inet gebruikt toch gewoon de zelfde protocollen als in eerdere Windows versies?? Kan me ook niet voorstellen dat netwerkkaarten niet meer ondersteund worden door Windows XP maar wel in eerdere versies.
@Home wil graag dat je hun software gebruikt
en er zullen wel een paar nics zijn van @home die niet direct onder xp werken.
Hier werkt @home overigens perfect onder xp
tijdens instal computernaam en werkgroep opgeven
en na instal direct internetten.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:19

Hoicks

Techno!

Die software van @home is gewoon rotzooi. Zelfs onder BeOS kreeg ik @home gewoon goed aan het werk.

Hier stond laatst in de krant een leuk artikel dat @home gewoon niet zou werken met XP.

Maar even netjes gemaild naar de krant dat @home geen ondersteuning bied op XP maar dat het wel degelijk werkt ;)

Verwijderd

Kun je bij @home eigenlijk ook je eigen netwerk kaart gebruiken, of moet dat speciaal een ding van hun zijn?

• naval
Je kan prima een andere netwerkkaart gebruiken, zelfs zonder de @home software werkt het prima. (beter..?!?)

Overigens geeft de @home cd de fout aan dat hij niet genoeg schijfruimte beschikbaar heeft, als men probeert te installeren onder WinXP. :z

Verwijderd

Check out wat hier in de krant staat

http://www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/0,2078,1650__861882_,00.html

Een medewerker van @home had een homepage gemaakt
waarop stond hoe je @home onder xp kon instellen

http://members.home.nl/winxp

deze pagina is door @home verwijderd en de medewerker
kreeg een reprimande.

De pagina staat nu echter bij troubles@home :)

http://www.troublesathome.nl/xp/

Zeer vreemde actie van @home :(

• Ronnie_T
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Op donderdag 06 december 2001 00:54 schreef achappey het volgende:
Windows XP (professional) bevat een aantal software- en netwerkpakketten die een stabiele netwerkverbinding met @home niet kunnen garanderen.

Zelf, als @home gebruiker, heb ik hier ook last mee gehad. Dit is dus een XP (software) probleem, zodat @home dit dan ook voorlopig niet ondersteund.
De oorzaak ligt hem onder andere in de "ingebouwde" firewall in XP, ondersteuning voor QoS (quality of Service) voor thuisnetwerken. Ik ben zelf een gamer en heb ook gemerkt dat XP behoorlijk hogere pingtijden heeft dan Win9x/2K onder bepaalde omstandigheden.

Ik ben een @home gebruiker en kan me wel goed voorstellen dat ze eerst de kwaliteit van hun netwerk willen Garanderen voordat ze ondersteuning ervoor gaan geven.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• naval
De pagina staat nu echter bij troubles@home :)

http://www.troublesathome.nl/xp/

Zeer vreemde actie van @home :(
De pagina is weer online...
http://members.home.nl/windowsxp *D

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Op donderdag 06 december 2001 19:24 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

Windows XP (professional) bevat een aantal software- en netwerkpakketten die een stabiele netwerkverbinding met @home niet kunnen garanderen.

Zelf, als @home gebruiker, heb ik hier ook last mee gehad. Dit is dus een XP (software) probleem, zodat @home dit dan ook voorlopig niet ondersteund.
De oorzaak ligt hem onder andere in de "ingebouwde" firewall in XP, ondersteuning voor QoS (quality of Service) voor thuisnetwerken. Ik ben zelf een gamer en heb ook gemerkt dat XP behoorlijk hogere pingtijden heeft dan Win9x/2K onder bepaalde omstandigheden.

Ik ben een @home gebruiker en kan me wel goed voorstellen dat ze eerst de kwaliteit van hun netwerk willen Garanderen voordat ze ondersteuning ervoor gaan geven.
ach ik denk dat het gewoon te maken heeft met de software die ze erbij leveren..
ze willen gewoon dat iedereen dat installed... want wat op members.home.nl/windowsxp staat nu ook eenmaal hoe je de @home service kan gebruiken zonder de software...
zo simpel is het.

Imperfectionist.

Pagina: 1