IBM DTLA 307030 DFT-probleem

Pagina: 1
Acties:

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37
Hmm, bekend probleem over deze schijf (30,6GB). Nu moet ik er ook aan geloven |:(

Mijn HD maakt sinds een paar dagen af en toe een schrapend geluid, al 2x is tijdens het booten van XP de schijf vastgelopen. Dit heb ik verholpen door hem er even uit te halen en opnieuw aan te sluiten.

Schijf doet het weer. Alleen hij schrijft maar 6MB p/sec! Ontzettend slecht! Uit honderden topics, ben ik ook bang dat deze niet meer lang zal leven.

Ik het drive-fitness-test programma gedownload, moet ik draaien voordat ik zo'n RMA formulier invul en opstuur naar IBM, maar ik krijg het programma niet werkend! Hij herkend alleen mijn CD-Rom drives. Na een aantal keer op re-scan bus gedrukt te hebben, ziet hij mijn schijf, maar testen ho maar. Dan krijg ik de melding: Device not ready. Erg irritant. :(

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Apparaten in BIOS op een andere volgorde gezet. Bijv. HD bovenaan.
- BIOS reset

In DFT:
- Only ATA
- SCSI en ATA
- Wanneer de schijf niet gevonden wordt, zelf detecten door middel van het serienummer, nog steeds geen schijf.

Wat doe ik precies verkeerd? :? Ik wil hem namelijk a.s.a.p. opsturen voor een nieuwe schijf, want ik weet zeker dat de schijf kapot aan het gaan is!

Mijn specs:
- IBM DTLA 307030
- Asus A7V
- Bios 1008-FXD

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op dinsdag 04 december 2001 19:14 schreef Smarron het volgende:
Hmm, bekend probleem over deze schijf (30,6GB). Nu moet ik er ook aan geloven |:(

Mijn HD maakt sinds een paar dagen af en toe een schrapend geluid, al 2x is tijdens het booten van XP de schijf vastgelopen. Dit heb ik verholpen door hem er even uit te halen en opnieuw aan te sluiten.

Schijf doet het weer. Alleen hij schrijft maar 6MB p/sec! Ontzettend slecht! Uit honderden topics, ben ik ook bang dat deze niet meer lang zal leven.

Ik het drive-fitness-test programma gedownload, moet ik draaien voordat ik zo'n RMA formulier invul en opstuur naar IBM, maar ik krijg het programma niet werkend! Hij herkend alleen mijn CD-Rom drives. Na een aantal keer op re-scan bus gedrukt te hebben, ziet hij mijn schijf, maar testen ho maar. Dan krijg ik de melding: Device not ready. Erg irritant. :(

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Apparaten in BIOS op een andere volgorde gezet. Bijv. HD bovenaan.
- BIOS reset

In DFT:
- Only ATA
- SCSI en ATA
- Wanneer de schijf niet gevonden wordt, zelf detecten door middel van het serienummer, nog steeds geen schijf.

Wat doe ik precies verkeerd? :? Ik wil hem namelijk a.s.a.p. opsturen voor een nieuwe schijf, want ik weet zeker dat de schijf kapot aan het gaan is!

Mijn specs:
- IBM DTLA 307030
- Asus A7V
- Bios 1008-FXD
ik zou zeggen dat als die drive fitness test hem al niet meer ziet dat ie dan grondig kaput ist, dus opsturen naar IBM kan jij ook niets aan doen als die het niet meer doet

• Smarron
Ok, maar heeft iemand enig idee waar de fout kan zitten dat alleen mijn CD-Roms herkend worden?

De schijf doet het nog wel. Ik zit er nu gewoon mee in Windows te werken, ook spellen en branden gaat goed.

Maar ik wil wel voor de zekerheid die test doen!

• Smarron
Niemand een idee!? Ik dacht dat iedereen wel eens een probleem met een IBM schijf heeft gehad!

Verwijderd

Gewoon opsturen
als dit al niet meer lukt, is het echt dramatisch
ik wil het ook wel eens even proberen voor je, keb zelfde schijf.

MET VRIENDELIJKE GROET

Timyo.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zet je HD eens niet op die udma100 maar op de normale udma66 aansluiting op je mobo, dan ziet ie hem namelijk wel....

Ik had hetzelfde een week geleden, alleen dan met de 45 GB versie, morgen gaat ie naar IBM toe :(

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Keb net even getest
veel drivers (zoals aspi drivers) kon ie niet laden.
Programma startte echter wel en herkende mijn schijf. Toen quik test gedaan, maar deze werd niet afgerond omdat het programma bad-sectors vond (waarvan ik al vanaf wist).
Wilde dat proggie mijn hele hd gaan wissen, daimn niet dus !!!

maarja, ik heb je dus ook niet echt veel kunnen helpen

waar heb je die mb/s getest
wil ik ook even doen namelijk

Verwijderd

Keb al even getest met nero

C schijf 20 Mb/s
D schijf 19 Mb/s

Wel goed dus

Verwijderd

Gewoon RMA aanvragen je schijf is zo goed als dood,
heb ik ook gedaan met 2 30 gigers die ik had gekocht van een jongen die dacht het slim te spelen (schijven waren kapot) ene J Kieniet uit Veenhuizen, een oplichter/rotte appel onder de tweakers. IBM heeft mij prima geholpen en heb sinds aantal maanden twee nieuwe, die het prima doen, koel ze wel extra. Is altijd beter voor je schijven.
gr.

• Smarron
Op woensdag 05 december 2001 10:28 schreef timyo het volgende:
Keb al even getest met nero

C schijf 20 Mb/s
D schijf 19 Mb/s

Wel goed dus
Uhm, vind ik niet echt goed. Ik haal nu nog met Nero 30Mb/s. Ik zat altijd op 35Mb/s

Waarom ruil jij je schijf niet in als er bad sectors opzitten?
Op woensdag 05 december 2001 10:08 schreef Taro het volgende:
Zet je HD eens niet op die udma100 maar op de normale udma66 aansluiting op je mobo, dan ziet ie hem namelijk wel....

Ik had hetzelfde een week geleden, alleen dan met de 45 GB versie, morgen gaat ie naar IBM toe :(
Dus even van de blauwe ATA100 afhalen en gewoon op een zwarte zetten?

En als hij bijv. bad sectors vind, hij vraagt om de volledige schijf te formatteren, wordt het probleem dan verholpen? Want wat doet die DFT dan anders dan alleen de schijf wissen?

• Taro
  • Niet online

Taro

Op woensdag 05 december 2001 11:40 schreef Smarron het volgende:

Veel...
Ik heb er niet voor gekozen de HD te wissen, ik heb van iemand anders een schijf geleend, ik heb mijn data overgezet, de schijf leeggemaakt en hij gaat naar IBM toe.
Als je er voor kiest de schijf leeg te maken gaat hij de verwijzing naar die bad sectors weghalen zodat ie ze niet gebruikt, maar ondertussen krijg je steeds meer bad sectors, dus stuur hem op naar IBM!

FF een vraagje, is er iemand die weet hoe lang het duurt voordat de HD terug komt nadat je hem opgestuurd hebt?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik geloof (Ik zit nu op school dus kan het niet checken) dat de primary 100 en primary 66 allebei blauw zijn, en de secondary's allebei zwart, maar het staat op het mobo erbij, zet hem dan gewoon op de primary udma66 aansluiting, en start het programma. Je krijgt dan een test, en na die test een RMA nummer, schrijf die op met alle andere gegevens, zoals serial nr etc. Maak een duidelijke omschrijving van het probleem en zet alle gegevens erbij en stuur hem op voor garantie.

• Smarron
Op woensdag 05 december 2001 12:31 schreef Taro het volgende:
Ik geloof (Ik zit nu op school dus kan het niet checken) dat de primary 100 en primary 66 allebei blauw zijn, en de secondary's allebei zwart, maar het staat op het mobo erbij, zet hem dan gewoon op de primary udma66 aansluiting, en start het programma. Je krijgt dan een test, en na die test een RMA nummer, schrijf die op met alle andere gegevens, zoals serial nr etc. Maak een duidelijke omschrijving van het probleem en zet alle gegevens erbij en stuur hem op voor garantie.
Ik ga hem zowieso wel opsturen, maar moet dan wel het RMA-nummer hebben. Ik ben op mijn werk, maar ga het straks meteen proberen.

Heb wel gehoord en hier gelezen dat IBM binnen 2 weken een nieuwe terugstuurt. Heb je toevallig het adres in Nederland ?!

Ik wil zowieso een andere HD kopen, denk aan de 60GXP van IBM (60Gb). Iemand tot die tijd een harde schijf te leen !? :)

Verwijderd

sorry
ik geen hd voor je te leen :D

of je moet er 1 van 600mb willen :)

edit:
Of doe ik nu lullig ??? :P

• Taro
  • Niet online

Taro

Op woensdag 05 december 2001 13:47 schreef timyo het volgende:
sorry
ik geen hd voor je te leen :D

of je moet er 1 van 600mb willen :)

edit:
Of doe ik nu lullig ??? :P
Ik heb van een vriend van me een 30GB Maxtor 7200/100 kunnen lenen, goede deal toch? :)

Ennuh als jij nou die 600 MB schijf aan hem geeft doe ik er nog een 540 MB hd bij :)

Verwijderd

mijn c: schraap als de ziekte! d: doet het nog! morgen gaat hij terug en hoop ik dat ik een nieuwe krijg! maar ik mot nooit meer een IBM wat een $@#%$#^$%ding! 10 maanden precies en nu bijna dood! met fitness drive van IBM allemaal bad sectoren!

• Smarron
Ok, nu heb ik misschien wel een probleem ...

Ik heb eindelijk de DFT kunnen draaien door de HD van de ATA100 af te halen en op een normale IDE-poort aan te sluiten. Programma ziet alles perfect!

Nu de test: Ik krijg 0x00 als uitkomst wat betekent dat er niks aan de hand is met mijn schijf! Niet met de korte, niet met de lange test!

Wat moet ik nu doen? Contact opnemen met IBM en toch mijn probleem voorleggen om dan alsnog een nieuwe schijf te kunnen bemachtigen? Ik kan er evt. printscreens bij doen van de extreem slechte benchmarks.

Ik vertrouw de HD gewoon niet meer. Maar sinds deze posting doet mijn schijf eigenlijk geen gekke dingen meer.

Please advice!

• Smarron
Ik hem inmiddels een email verstuurd naar IBM. Even het resultaat afwachten.
Ik vertrouw mijn HD voor geen meter meer.

Hier een screenshot van de test van de HD. Programma: Performance Test
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/IBM.jpg

Is toch extreem slecht?
XP@1050 is de test van een paar weken geleden (toen alles nog goed werkte).
This Computer is de test sinds ik problemen heb.
Elke keer ongeveer dezelfde resultaten, er moet gewoon iets mis zijn!

• Smarron
up, en a.u.b. wat advice!

Verwijderd

Die van mij is vandaag door Informatique kapot verklaart! precies dezelfde schrapende geluiden! heb nu een Deskstar 60GXP die verrot ging was de 75GXP. Vandaag kwamen er bij informatique 3 mensen met een kapotte IBM terug binnen 1 uur!

Verwijderd

ga naar www.ibm.com en zoek op "fitness drive"
dit programma maakt een bootflop en hiermee kan je testen of hdd gaar is!

• Taro
  • Niet online

Taro

Op donderdag 06 december 2001 17:35 schreef alex21 het volgende:
ga naar www.ibm.com en zoek op "fitness drive"
dit programma maakt een bootflop en hiermee kan je testen of hdd gaar is!
Dat heeft hij dus al gedaan en daar kwamen geen fouten uit....

Pagina: 1