themcpu a7v266-e?

Pagina: 1
Acties:

• rubberduck1978
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
de jumpers op de asus a7v266-e
voor een amd xp 1700
voor de Thermal Sensor moet
athlon/duron of op reserved staan?

Verwijderd

wat bedoel je allemaal probeer alle mogelijkheden en je weet het

Verwijderd

Ik heb dat gewoon default laten staan 1-2 Athlon/Duron.....

Trouwens , hij hoort op reserved te staan kom ik net achter , want dan leest die de diode van de AMD XP uit inplaatst van sensor van Mobo , scheelt trouwens bij mij maar twee graden verschil.

Cash

Verwijderd

Ik heb hem op reserved staan. Lijkt 15 graden te schelen. Echter bij iedereen die dat doet is de cputemp altijd rond de 50 graden en dus verdacht.

Verwijderd

hmmm... ik heb die jumper ook omgezet naar reserved, maar hij gaat bij mij wel weer terug naar default zometeen, ik geloof er geen barst van dat mijn proc volgens de temp sensor BUITEN de proc 54 idle is, en als je de jumper omzet en hij dan de temp sensor IN de proc gebruikt, dat ie dan 50 graden is. Hij kan bij de core natuurlijk NOOIT koeler zijn dan buiten de core. Dus OF we moeten met onze pootjes van die die jumper afblijven in het geval van de XP OF er is iets anders heel erg goed fout. Wie gaat ASUS ff mailen voor support? ;)
En als default wel de juiste setting is en ik krijg een te hoge temp voorgeschoteld en die valt wel binnen de grenzen dan hoef ik in ieder geval niet bang te zijn dat ik problemen krijg :P

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Op dinsdag 04 december 2001 20:41 schreef HPE het volgende:
Ik heb hem op reserved staan. Lijkt 15 graden te schelen. Echter bij iedereen die dat doet is de cputemp altijd rond de 50 graden en dus verdacht.
Idd ja, die van mij is ook 50 graden nu die op reserved staat

Verwijderd

En die van mij is ook 52 graden ipv 65. Maarruh, is dit niet gewoon een setting verandering voor je thermal monitor? Die je temp uitleest. Ofwel dat deze wel de goede cpu voor zich heeft? Het is toch niet zo dat de cpu werkelijk koeler wordt door zo'n setting, dat zou een beetje ongelooflijk zijn, lijkt mij.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 01:13 schreef BasBono het volgende:
En die van mij is ook 52 graden ipv 65. Maarruh, is dit niet gewoon een setting verandering voor je thermal monitor? Die je temp uitleest. Ofwel dat deze wel de goede cpu voor zich heeft? Het is toch niet zo dat de cpu werkelijk koeler wordt door zo'n setting, dat zou een beetje ongelooflijk zijn, lijkt mij.
Nee, dat gebeurt ook niet. Volgens horen zeggen (daar gaan we al) is het een andere sensor die gaat meten. Nu kan het best zo zijn dat de XP inderdaad vrij veel verschil heeft vergeleken met een athlon. Alleen kan het dan nog niet zo zijn dat sensor 1 (ver weg) 54 zegt, en sensor 2 (dichtbij) 50 zegt (bij iedereen nog wel)...

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Ik heb hierover een mailtje naar asus gestuurd, en uit de reply blijkt dat de reserved setting NIET is om de thermal diode van de XP te gebruiken. Dit bord ondersteunt dat gewoon NIET.

Verder is het zo dat ALS je de jumper op reserved zet, dat de temperatuur constant blijft. Dus idle EN full load een paar graden verschil (2 bij mij). Dat kan dus van je lang zal ze leven niet. Verder is de diode die wel onboard zit vrij brak, deze geeft te hoge waarden aan (algemeen bekend bij asus borden) en bovendien is hij vrij slecht geplaatst, hij zit namelijk onder de core, en niet ertegenaan. Je kunt de waarden dus als een soort referentie gebruiken, maar de eigenlijke temperatuur ligt toch echt enekele graden lager.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 10:10 schreef Rataplan_ het volgende:
Een hoop tekst...
Wat raadde Asus nu dan aan als setting? Wel of niet op reserved?

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 10:10 schreef Rataplan_ het volgende:
Ik heb hierover een mailtje naar asus gestuurd, en uit de reply blijkt dat de reserved setting NIET is om de thermal diode van de XP te gebruiken. Dit bord ondersteunt dat gewoon NIET.

Verder is het zo dat ALS je de jumper op reserved zet, dat de temperatuur constant blijft. Dus idle EN full load een paar graden verschil (2 bij mij). Dat kan dus van je lang zal ze leven niet. Verder is de diode die wel onboard zit vrij brak, deze geeft te hoge waarden aan (algemeen bekend bij asus borden) en bovendien is hij vrij slecht geplaatst, hij zit namelijk onder de core, en niet ertegenaan. Je kunt de waarden dus als een soort referentie gebruiken, maar de eigenlijke temperatuur ligt toch echt enekele graden lager.
welk email adres gebruik jij om naar de support van asus te sturen? ik heb 2 mails gestuurd in de afgelopen 2 weken en nog geen antwoord van ze mogen ontvangen :(

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Op woensdag 05 december 2001 10:12 schreef HPE het volgende:

[..]

Wat raadde Asus nu dan aan als setting? Wel of niet op reserved?
Daar wil ik ook graag antwoord op.

Verwijderd

En ik ook!

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

en ik ook wel *D

Verwijderd

amd xp 1600+ 48 idle en stressed en staat bij mij op reserved dus zal wel goed zijn kan hem gewoon beet pakken geen hete koel element
Pagina: 1