de jumpers op de asus a7v266-e
voor een amd xp 1700
voor de Thermal Sensor moet
athlon/duron of op reserved staan?
voor een amd xp 1700
voor de Thermal Sensor moet
athlon/duron of op reserved staan?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Idd ja, die van mij is ook 50 graden nu die op reserved staatOp dinsdag 04 december 2001 20:41 schreef HPE het volgende:
Ik heb hem op reserved staan. Lijkt 15 graden te schelen. Echter bij iedereen die dat doet is de cputemp altijd rond de 50 graden en dus verdacht.
Verwijderd
Verwijderd
Nee, dat gebeurt ook niet. Volgens horen zeggen (daar gaan we al) is het een andere sensor die gaat meten. Nu kan het best zo zijn dat de XP inderdaad vrij veel verschil heeft vergeleken met een athlon. Alleen kan het dan nog niet zo zijn dat sensor 1 (ver weg) 54 zegt, en sensor 2 (dichtbij) 50 zegt (bij iedereen nog wel)...Op woensdag 05 december 2001 01:13 schreef BasBono het volgende:
En die van mij is ook 52 graden ipv 65. Maarruh, is dit niet gewoon een setting verandering voor je thermal monitor? Die je temp uitleest. Ofwel dat deze wel de goede cpu voor zich heeft? Het is toch niet zo dat de cpu werkelijk koeler wordt door zo'n setting, dat zou een beetje ongelooflijk zijn, lijkt mij.
Verwijderd
Wat raadde Asus nu dan aan als setting? Wel of niet op reserved?Op woensdag 05 december 2001 10:10 schreef Rataplan_ het volgende:
Een hoop tekst...
Verwijderd
welk email adres gebruik jij om naar de support van asus te sturen? ik heb 2 mails gestuurd in de afgelopen 2 weken en nog geen antwoord van ze mogen ontvangenOp woensdag 05 december 2001 10:10 schreef Rataplan_ het volgende:
Ik heb hierover een mailtje naar asus gestuurd, en uit de reply blijkt dat de reserved setting NIET is om de thermal diode van de XP te gebruiken. Dit bord ondersteunt dat gewoon NIET.
Verder is het zo dat ALS je de jumper op reserved zet, dat de temperatuur constant blijft. Dus idle EN full load een paar graden verschil (2 bij mij). Dat kan dus van je lang zal ze leven niet. Verder is de diode die wel onboard zit vrij brak, deze geeft te hoge waarden aan (algemeen bekend bij asus borden) en bovendien is hij vrij slecht geplaatst, hij zit namelijk onder de core, en niet ertegenaan. Je kunt de waarden dus als een soort referentie gebruiken, maar de eigenlijke temperatuur ligt toch echt enekele graden lager.
Daar wil ik ook graag antwoord op.Op woensdag 05 december 2001 10:12 schreef HPE het volgende:
[..]
Wat raadde Asus nu dan aan als setting? Wel of niet op reserved?
Verwijderd