9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Volgens mij staat je FSB op 100 ipv 133. Kijk even in je BIOS.
Succes!
Succes!
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
In je bios staat je fsb standaard op 100 Mhz. Deze ff op 133 zetten en je hebt 1533 Mhz
<edit> typo </edit>
<edit> typo </edit>
100x11.5=1150
133x11.5=1533
Dus de bus.
133x11.5=1533
Dus de bus.
Kijk eens wat een service: drie keer vrijwel tegelijkertijd hetzelfde antwoord 
Het zal dus wel aan de FSB instelling liggen.
Maar IK was natuurlijk eerder!
Het zal dus wel aan de FSB instelling liggen.
Maar IK was natuurlijk eerder!
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
olgensmij mag ook dit wel in de FAQ 
(als het er nogniet instaat)
dit onderwerp komt elke dag wel langs geloof ik
(als het er nogniet instaat)
dit onderwerp komt elke dag wel langs geloof ik
Verwijderd
Elke dag 100* ja..
Mobo boekje lezen is ook zo'n hele klus of even searchen, no flame intended
Mobo boekje lezen is ook zo'n hele klus of even searchen, no flame intended
thnx mense,
ik moest alleen maar ff in me bios klooten
hij draait nu op AMD Athlon XP 1800+
ik moest alleen maar ff in me bios klooten
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Tis toch altijd weer anders, ik moest een jumper omzetten...Op dinsdag 04 december 2001 20:42 schreef InterFreak het volgende:
thnx mense,
ik moest alleen maar ff in me bios klooten![]()
Ach ja
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Ik herken dit probleem, ik heb net een nieuwe pc met een amd athlon xp 1800+ op mijn Abit Kg7-raid moederbord.
Ik heb de nieuwste bios update uitgevoerd.
Als ik mijn pc opstart met de 'defaults' dan staat er in het softmenu dat de fsb op 100 staat en de multiplier op 13. Nu komt het vreemde, mijn proc. loopt maar 1150 Mhz volgens verschillende tests
(waaronder een proggie van AMD zelf).(hij zou 13x100=1300 Mhz moeten lopen, toch?)
Zodra ik mijn proc. op de Athlon Xp 1800+ zet begint helemaal het gezeik. De pc start niet op na een reset, of hij blijft hangen na een zinnetje zoiets als "verifing dmi pool". Mocht ik met mazzel wel in windows komen dan loopt de pc bij het minste of geringste vast (voornamelijk bij 3d apps.(bijv.3dmark)).
Met de 'default' settings geeft hij verder geen problemen en loopt heel stabiel. Ik had het idee dat hij een fsb van 266 zou hebben, moet dat dan niet in de bios gezet worden??
Ik draai verder Windows 2000 prof. en Windows Me, maar bij allebei hetzelfde gezeur.
Zeer binnenkort ga ik naar een maat van mij met ook een Abit Kg7-raid en gaan we alles zorgvuldig testen. Mochten we nog iets ontdekken of kunnen oplossen dan zal ik dat zo snel mogelijk posten.
Als ik mijn pc opstart met de 'defaults' dan staat er in het softmenu dat de fsb op 100 staat en de multiplier op 13. Nu komt het vreemde, mijn proc. loopt maar 1150 Mhz volgens verschillende tests
Zodra ik mijn proc. op de Athlon Xp 1800+ zet begint helemaal het gezeik. De pc start niet op na een reset, of hij blijft hangen na een zinnetje zoiets als "verifing dmi pool". Mocht ik met mazzel wel in windows komen dan loopt de pc bij het minste of geringste vast (voornamelijk bij 3d apps.(bijv.3dmark)).
Met de 'default' settings geeft hij verder geen problemen en loopt heel stabiel. Ik had het idee dat hij een fsb van 266 zou hebben, moet dat dan niet in de bios gezet worden??
Ik draai verder Windows 2000 prof. en Windows Me, maar bij allebei hetzelfde gezeur.
Zeer binnenkort ga ik naar een maat van mij met ook een Abit Kg7-raid en gaan we alles zorgvuldig testen. Mochten we nog iets ontdekken of kunnen oplossen dan zal ik dat zo snel mogelijk posten.
heb ik ook gehad gewoon eff je fsb op 133 ipv 100
Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500
Verwijderd
lees zowiezo ff eerst de replies in deze topic....je mp is dus niet 13 maar 11.5...daarom loopt ie bij een fsb van 100 op 1150...hij moet dus 11.5*133 draaien...maar dat wil dus niet..?...heb je 'm niet toevallig op 1800mhz gezet?Op donderdag 28 februari 2002 12:51 schreef Maikel_PumaCatz het volgende:
Ik herken dit probleem, ik heb net een nieuwe pc met een amd athlon xp 1800+ op mijn Abit Kg7-raid moederbord.
Als ik mijn pc opstart met de 'defaults' dan staat er in het softmenu dat de fsb op 100 staat en de multiplier op 13. Nu komt het vreemde, mijn proc. loopt maar 1150 Mhz volgens verschillende tests(waaronder een proggie van AMD zelf).(hij zou 13x100=1300 Mhz moeten lopen, toch?)
Mijn mp staat dus wel op 13 en dan loopt hij maar 1150.
Ik weet dat dit vaaaag klinkt....en dat is het ook!
Ik heb hem in de bios op de Athlon Xp 1800+ gezet en dan loopt hij wel netjes 1533 Mhz.
Alleen super onstabiel.
Ik weet dat dit vaaaag klinkt....en dat is het ook!
Ik heb hem in de bios op de Athlon Xp 1800+ gezet en dan loopt hij wel netjes 1533 Mhz.
Alleen super onstabiel.
Beetje vaag ja .... heb je verder al de instellingen wel ok staan dan ?
Je hebt hem niet toevallig geprobeerd te unlocken ofzo? Ik roep maar wat.
Anders zou je even je bios instellingen kunnen resetten om te kijken op welke snelheid hij dan loopt en vooral op welke multiplier.
Anders zou je even je bios instellingen kunnen resetten om te kijken op welke snelheid hij dan loopt en vooral op welke multiplier.
Verwijderd
als ie niet unlocked is kan ie nooit op mp 13 draaien....Op donderdag 28 februari 2002 13:47 schreef Vold het volgende:
Beetje vaag ja .... heb je verder al de instellingen wel ok staan dan ?
Pagina: 1