diamondtron vs trinitron

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
in search kon ik het antwoord niet vinden.

wat is het verschil tussen deze 2? ze hebben alle 2, 2 horizontale dempingsdraden. maar is het nu gewoon hetzelfde alleen dan een andere naam gegeven door de verschillende fabrikanten of zijn er echt verschillen?

Verwijderd

Diamondtron is van Mitsubishi
Trinitron is van Sony
De techniek is precies hetzelfde!

Het is echter zo dat Mitsubishi erg veel van dit soort beeldbuizen maakt en tevens aan slechte fabrikanten! Dit resulteerd in dit geval in een kut monitor. Echter er zijn ook hele goede van deze te koop.
Sony verkoop inprincipe geen beeldbuizen maar maakt wel voor Dell en zo monitors. Trinitrons zijn vaak niet goedkoop te verkrijgen maar meestal van erg goede kwaliteit.

In de hoogste regionen scoort de diamondtron meestal wel net wat beter (Eizo en zo). Verders is het een kwestie van bekijken en je ogen laten oordelen!!!

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
mijn ervaring is dat de Diamondtron meer contrast geeft (voor mijn gezicht dan, dat is bij iedereen verschillend), maar ik denk dat je gewoon in computerzaken monitoren moet uit gaan checken, want voor hetzelfdegeld vind je zelf een monitor van 1000 gulden wel net zo mooi als eentje van 2000 gulden; het is allemaal subjectief

Verwijderd

Als ik mijn trinitron op vol contrast zet moet ik een lasbril voorhouden 8-) . Monitoren van deze tieps hebben beide erg hoge lichtopbrengst en contrast. Dit in ruil voor de draadjes ;)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik zat te denken aan de CTX PR711FL, eventueel de lyama 704UTC hebben allebei goed design, als ik het goed heb gelezen komt de ctx het beste eruit, de lyama geeft wat meer moire.

Verwijderd

Ik heb een IIYAMA Vision Master Pro 400 en ben er erg tevreden mee, ook Diamond Tron.

Wat mij betreft is IIYAMA the best.
Goeie service ook!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik heb een iiyama vmp451
en mijn broertje een Sony cpd-E400p
Ik heb ze nog nooit naast elkaar gezet, maar ik zo geen verschil(draaien beide op 100hz).

Misschien dat het beeld van de iiyama iets vaker trilt(is maar ff en de iiyama staat de hele dag aan en de sony soms)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
en wat is dan flatron

gebruikt de LG

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Hoezo Sony verkoopt in principe niet, behalve aan Dell :?

Ik heb hier toch echt een CTX 1792UA staan, met een originele Trinitron beeldbuis.

Ik moest ooit eens de achterste kap van mijn monitor repareren en toen ik deze losmaakte om te plakken (monitor was op zijn bovenkant van bed gevallen) stond daar heel mooi TRINITON op de beeldbuis.

Dus, als Larsieboy ff kan vertellen hoe hij aan zijn wijsheid komt ;) ben ik ook weer een tevreden man.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Op woensdag 02 januari 2002 22:15 schreef vinkie het volgende:
en wat is dan flatron

gebruikt de LG
gebruiken niet die steundraden, en toch 100% vlak das t enige wat ik weet.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik vind trinitron iets mooier dan diamontron. (heb zelf een CDT PR711T)

Verwijderd

Ik heb een CTX PR711F.
Het beeld is goed alleen niet helemaal goed recht te krijgen langs de randjes maar voor de rest ben ik er helemaal niet ontevreden over.

Pas alleen wel op met scherpe voorwerpen. Ik had deze monitor namelijk 1 maand en toen schaafde ik met de zijkant van mijn computer tegen het scherm. Nu zijn er 2 stukjes uit.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 04 december 2001 22:18 schreef larsieboy het volgende:
Diamondtron is van Mitsubishi
Trinitron is van Sony
De techniek is precies hetzelfde!

Het is echter zo dat Mitsubishi erg veel van dit soort beeldbuizen maakt en tevens aan slechte fabrikanten! Dit resulteerd in dit geval in een kut monitor. Echter er zijn ook hele goede van deze te koop.
Sony verkoop inprincipe geen beeldbuizen maar maakt wel voor Dell en zo monitors. Trinitrons zijn vaak niet goedkoop te verkrijgen maar meestal van erg goede kwaliteit.

In de hoogste regionen scoort de diamondtron meestal wel net wat beter (Eizo en zo). Verders is het een kwestie van bekijken en je ogen laten oordelen!!!
De techniek is niet hetzelfde van DIAMONDTRON en TRINITRON. Dat zou namelijk het patent recht van SONY schaden, dus het lijkt erop, maar is absoluut anders.
TRINITRON buizen hebben gewoon een scherper beeld.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik ben heel erg tevreden over mijn Philips 107P monitor
:)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
Moet je misschien eens een 21 'proberen :o
Nee zonder gekheid, ik heb 't grootwste respect voor de Philips Brilliance lijn, lekker warm

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 22:26 schreef Turismo het volgende:

[..]

gebruiken niet die steundraden, en toch 100% vlak das t enige wat ik weet.
Inderdaad heeft mijn LG 795FT+ niet 2 van die lijntjes lopen over mijn scherm. Verder zie ik niet echt nadelen, het beeld trilt niet of zo. Hij is alleen vaag aan de randen bij mij, maar dat is een exemplarisch probleem en morgen krijg ik een nieuwe :Y)

Verwijderd

Ik ben uiterst tevreden met mijn Philips 109P20 BRILLIANCE!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Eizo T765 maakt gebruik van een Tension Mask beeldbuis, weet iemand of deze beeldbuis ook last heeft van lijnen?

w00t

Pagina: 1