Welk merk systeemkast is dit??

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:51
Het is de standaard NoRRoD ATX midi-kast voor 95 gulden maar verder staat er niks bij op de site :(
Het heeft een 300 Watt voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/Behuizing_ATX_MIDI.jpg

Ik wil hier eigenlijk mijn Duron 900@1000 config inclusief 2x 40gig 7200 RPM schijfjes in gaan bouwen. :)

Maar nou is het in mijn huidige systeemkast zo dat mijn Thermaltake VolcanoII CPU-koeler op zo'n 1 cm van de voeding lucht afzuigt wat de koeling net echt ten goede komt natuurlijk... :(
Dat komt omdat de voeding dus verticaal naast het mobo geplaatst is, hoe is dat in deze systeemkast?

Wie heeft ervaring met deze systeemkast?? positief/negatief maakt niet uit. :)

En kom liever niet aan met het advies een Aopen of iets dergelijks te kopen want die zijn twee keer zo duur en ik ben ook maar een arme student. :'(

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

Wok

Dakloos...

Dezelfde kast heb ik gebruikt voor het bouwen van een systeem. De voeding hangt gewoon horizontaal en ik geloof dat deze helemaal bovenin hangt (weet ik niet meer helemaal zeker, omdat dit systeem reeds verkocht is).

Ik kon er in ieder geval een FCPGA processor via een slotket op een slot 1 moederbord prikken zonder gebrek aan ruimte.

Blijft natuurlijk staat dat het een miditower is en dat de airflow al gauw in het gedrang komt als je hem helemaal vol gaat bouwen.

O ja: ik zag dat je twee harde schijven in wou bouwen van 7200 rpm. Dat betekent dat er ook koelers op zitten (meestal). Dan kan het nogal problematisch worden bij het inbouwen. De standaard floppydrive bay kun je dan in ieder geval niet gebruiken, omdat de harde schiijf met koeler dan teveel ruimte inneemt Je tweede schijf kun je er nog onder hangen, want daar zitten nog extra schroefgaten. Je zult de tweede externe 3,5 bay moeten gebruiken voor je floppy. T'is maar wat je mooi vindt.

Ik weet niet of je van plan bent om je case te gaan modden, maar als dat het geval is, zou ik een andere kast nemen. Omdat het een relatief kleine kast is, is er weinig ruimte voor het inbouwen van fans en dergelijke. Waterkoeling hoef je in deze kast niet te proberen: te weinig ruimte. Een blowhole voorin zal moeilijk zijn. Misschien dat een 92x92 fan nog net wil, maar dat is dan ook de max.

Tot slot: ik meen me te herinneren dat als je de bovenste 5,25 bay wilt gebruiken om bijvoorbeeld je CD-ROM in te bouwen, dat je rekening moet houden met het feit dat deze niet al te makkelijk toegankelijk is.

Voordelen van deze kast:
- leuk design (vind ik)
- voor de prijs best degelijk.
- Vrij eenvoudig te demonteren zijpanelen
- Uitneembare moederbord mounting plate.

edit:

De voeding moet je even op letten. Als er een extra stekkertje aan zit (voor P4, geloof ik) dan heb je kans dat deze het niet doet (dat was bij mij toen het geval). Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als hij het niet doet, moet de voeding even omruilen voor een exemplaar zonder dat extra stekkertje. Deden ze bij NoRRod Zwolle niet moeilijk over.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Die zelfde kast heb ik ook maar dan met een ander frontje. Ik denk dat je te weinig (koel) ruimte hebt. Het frontje heeft geen luchtgaten dus de airflow van voor/onder naar achter/boven is erg miniem.
Hij is wel helemaal van aluminium dus lekker licht. De powersupply is ook goed (ligt horizontaal achter/bovenin)
Ik zelf vind 'm goed, maar om 2 7200 hard-disks erin te zetten kan je het beste een andere kast nemen (big-tower :P )

edit:

Ik heb zelf ook naar het merk gezocht maar tot nu toe issie bij mij no-name ;)

• Wok

Wok

Dakloos...

Op dinsdag 04 december 2001 20:13 schreef Mad_Demon het volgende:
Die zelfde kast heb ik ook maar dan met een ander frontje. Ik denk dat je te weinig (koel) ruimte hebt. Het frontje heeft geen luchtgaten dus de airflow van voor/onder naar achter/boven is erg miniem.
Precies en een blowhole voorin maken zal ook moeilijk zijn in verband met de beschikbare ruimte
Hij is wel helemaal van aluminium dus lekker licht.
Volgens mij is hij niet van alu, maar een of andere legering van alu, blik en staal :?, want anders zou de kast veel duurder zijn (waarom zijn de kasten van bijvoorbeeld Lian-Li dan zo duur als deze NoRRod kast ook van alu zou zijn :?)
De powersupply is ook goed (ligt horizontaal achter/bovenin)
Ik zelf vind 'm goed, maar om 2 7200 hard-disks erin te zetten kan je het beste een andere kast nemen (big-tower :P )
Dat dacht ik dus ook. Er is erg weinig ruimte om meerdere HDD's in te bouwen (zeker als ze van een koeler zijn voorzien)

edit:

Ik heb zelf ook naar het merk gezocht maar tot nu toe issie bij mij no-name ;)

Verwijderd

Dat dacht ik dus ook. Er is erg weinig ruimte om meerdere HDD's in te bouwen (zeker als ze van een koeler zijn voorzien)
2 HD's met koeler moet lukken, en als het moet kunnen er volgens mij zelfs wel 3 in met koeler.

Dan krijg je

- 1 hangend onder het 'bakje' van de floppydrive
- 1 direct onder de floppy drive(floppydrive komt dan in de ruimte voor de zip-drive)
- 1 met beugels onder de DVD/CD/CDRW Drive
En kom liever niet aan met het advies een Aopen of iets dergelijks te kopen want die zijn twee keer zo duur en ik ben ook maar een arme student
Is best een aardige kast, maar hij is dus iets minder stil dan een doorsnee Aopen behuizing.

• GaMbiNo
Thanks allemaal, dit is echt info waar ik iets aan heb... :D
Had niet zulke goeie reacties verwacht. :)

Inderdaad kan de plaatsing van de HDD's nog wel wat problemen opleveren want ik was eigenlijk van plan 3 HDD's waarvan 2 in RAID in te bouwen.
Daarnaast zit er nog een CDROM speler in en mogelijk een brander. (5 IDE apparaten maar dat moet volgens mij kunnen m.b.v. de RAID controller en de normale IDE aansluitingen op het mobo)

Echter heb ik in mijn huidige configs nog nooit een koeler op de 7200 RPM schijven gehad en is er nog nooit ééntje kapot gegaan. :) Ik heb er in totaal 4 waarvan er dus 2 in deze kast moeten komen.
Ik zorg altijd wel dat de schijven niet te dicht op elkaar liggen en een beetje ruimte voor ontluchting hebben.

Minstens 1 van de schijven moet in de CDROM brackets kunnen denk ik. Zo heb ik dat nu ook namelijk. :)

• Wok

Wok

Dakloos...

Op dinsdag 04 december 2001 22:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

2 HD's met koeler moet lukken, en als het moet kunnen er volgens mij zelfs wel 3 in met koeler.

Dan krijg je

- 1 hangend onder het 'bakje' van de floppydrive
- 1 direct onder de floppy drive(floppydrive komt dan in de ruimte voor de zip-drive)
- 1 met beugels onder de DVD/CD/CDRW Drive
[..]

<knip>
Zoals jij zegt zou het moeten kunnen, maar in deze kast gaat dat niet werken. Heb het namelijk geprobeerd om twee schijven onder elkaar te zetten, maar je komt onherroepelijk in de knoei met de ruimte. Haal je de koelers weg, dan wil het wel, maar dan heb je te weinig ontluchtingsruimte voor de HDD's.

De optie om HDD's met beugels in een 5,25 bay te zetten is een hele goede optie. Had ik niet aan gedacht...

• Wok

Wok

Dakloos...

Op woensdag 05 december 2001 18:03 schreef GaMbiNo het volgende:
Thanks allemaal, dit is echt info waar ik iets aan heb... :D
Had niet zulke goeie reacties verwacht. :)
Graag gedaan

Inderdaad kan de plaatsing van de HDD's nog wel wat problemen opleveren want ik was eigenlijk van plan 3 HDD's waarvan 2 in RAID in te bouwen.
Daarnaast zit er nog een CDROM speler in en mogelijk een brander. (5 IDE apparaten maar dat moet volgens mij kunnen m.b.v. de RAID controller en de normale IDE aansluitingen op het mobo)
Inderdaad. Je zegt zelf al dat je twee HDD's in RAID wilt hangen. Dat betekent dat je nog drie apparaten over hebt om aan de IDE-controller te hangen en dat kan dus, omdat er standaard vier apparaten aan kunnen hangen.

Echter heb ik in mijn huidige configs nog nooit een koeler op de 7200 RPM schijven gehad en is er nog nooit ééntje kapot gegaan. :) Ik heb er in totaal 4 waarvan er dus 2 in deze kast moeten komen.
You lucky bastard :P

Ik zorg altijd wel dat de schijven niet te dicht op elkaar liggen en een beetje ruimte voor ontluchting hebben.
Heel goed! Maar zoals ik als in mijn vorige post zei, zal dat moeilijk zijn in deze kast, omdat er erg weinig ontluchtingsruimte over blijft.

Minstens 1 van de schijven moet in de CDROM brackets kunnen denk ik. Zo heb ik dat nu ook namelijk. :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

lijkt wel op dat NOKIA kast ontwerp ding.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Geen merk! Is gewoon zo'n nepkasje! Heb er ook een! Hijs wel mooi vind ik :P

Verwijderd

Ik vindt het ook wel mooi. Maarja op een plaatje ziet hij er altijd mooier uit als dat je hem zo ziet.

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 19:59 schreef markvt het volgende:
lijkt wel op dat NOKIA kast ontwerp ding.
Tegenwoordig lijken al die kleine kassies op die Nokia dingen.....

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
is wel grappug kastje..ik heb by norrod nog een tijdje gewerkt en mijn ervaring ermee is:

- je haalt je handen er mee open :(
- de metalen plaatjes die 8ter bij de plek van de pci sloten zitten kun je er niet uithalen zonder lomp te raggen *D >:)

• HaveBlue
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op donderdag 06 december 2001 12:57 schreef bartmen het volgende:
is wel grappug kastje..ik heb by norrod nog een tijdje gewerkt en mijn ervaring ermee is:

- je haalt je handen er mee open :(
- de metalen plaatjes die 8ter bij de plek van de pci sloten zitten kun je er niet uithalen zonder lomp te raggen *D >:)
Ik zou net *precies* hetzelfde posten! Ik heb voor een vriend van me een paar weken terug een systeempje ingebouwd in deze doos.

1) Je moet echt voorzichtig te werk gaan, anders haal je jezelf helemaal open.

2) Die kast is van zulk dun blik gemaakt dat die hele kast vervormt als je zo'n metalen plaatje eruit probeert te halen.

3) Pak een multimeter en kijk wat de voltages van die voeding zijn; je wordt niet blij. 12v is soms 11 en dan weer 12.8 volt en hetzelfde gaat op voor de 5v lijn.

Mijn conclusie: ik investeer lekker in zo'n aopen doos; die houdt je handen tenminste heel, heeft nog een redelijke voeding en is niet eens zoveel duurder.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 14:02 schreef HaveBlue het volgende:

Mijn conclusie: ik investeer lekker in zo'n aopen doos; die houdt je handen tenminste heel, heeft nog een redelijke voeding en is niet eens zoveel duurder.
Nou als je dan echt wat wilt, dan kun je beter in zo'n vette Alienware kast investeren.
http://www.tweakers.net/reviews/264

Verwijderd

k zou net *precies* hetzelfde posten! Ik heb voor een vriend van me een paar weken terug een systeempje ingebouwd in deze doos.

1) Je moet echt voorzichtig te werk gaan, anders haal je jezelf helemaal open.

2) Die kast is van zulk dun blik gemaakt dat die hele kast vervormt als je zo'n metalen plaatje eruit probeert te halen.

3) Pak een multimeter en kijk wat de voltages van die voeding zijn; je wordt niet blij. 12v is soms 11 en dan weer 12.8 volt en hetzelfde gaat op voor de 5v lijn.

1. Ik zou zo echt niet weten waar je je handen aan open zou kunnen halen aan die kast. De plastic frontjes wip je er zo af met een ijzeren plaatje. Als je die eraf hebt kun je zo het ijzeren tussenschot verwijderen (schroevendraaier ertegen, en ff lostikken).

... dan hebben we volgens mij alle opstakels al zo'n beetje gehad.

2. Het is ook niet de bedoeling dat je 'm inmekaar beukt. :+

3. Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben, dat heb ik nog niet gemeten.

• HaveBlue
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op donderdag 06 december 2001 14:16 schreef Drone60 het volgende:

[..]

Nou als je dan echt wat wilt, dan kun je beter in zo'n vette Alienware kast investeren.
http://www.tweakers.net/reviews/264
Of in welke andere bewezen goede en gebruiksvriendelijke kast dan ook :P.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
/offtopic

Wordt www.norrod.nl soms gehost op een mxstream basic abbo ofzo? Die site is ten alle tijde traag, ik blijf me er over verbazen.

Ik plaats hem voor het gemak ff-tjes vanaf een snellere host

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hotrod/tweakers.net/Behuizing_ATX_MIDI.jpg

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Dat kastje heb ik toevallig op HCC gekocht voor 95 piek. Hij heeft genoeg ruimte en koelt wel goed er is plaats voor een 80mm fan aan de voorkant omdat er ruimte tussen het alluminium en de plastike voorkap heeft de fan genoeg ruimte om makkelijk aan te zuigen. Achter heeft het een 60mm uitblaas. De voeding is 3 keer niks! en de kast heeft scherpe randen . Ik heb er mijn handen aan open gehaald een paar keer :( . mobo is kut bevestigen.
Er staat een nummer cx4bb-300 op de doos! 2 hdd gaat moeilijk :) weinig ruimte er tussen :)
Ooh en een tering herri dat dat ding maakt. lijkt net of je een F1 wagen in je kamer hebt.

Verwijderd

Dit is een rot kast. Ik heb mm verkocht en een AOpen kast gekocht. Inbouw gaat ook veel sneller met zo'n AOpen kast (geldt voor elke goede kast). Norrod was echter duur met zijn AOpen kasten.

• The Dutchman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 07:54
Ben het eens met voorgaande spreker Een vriend van mij had em , redelijk slecht! :(

----------------------------------------

• GaMbiNo
Ok, een beetje laat maar ik heb nu eindelijk deze kast gehaald. :z

Mijn ervaringen tot nu toe:

Positief:
* Het is lekker inbouwen, als je de zijkanten erafschuift kan je overal lekker bij. :)
* De voeding lijkt erg goed te zijn. De voltages wijken totaal niet af zoals hierboven een paar keer gezegd. :9
* Hij ziet er erg mooi uit al zeg ik het zelf.
* Hij was ook niet te duur, namelijk €45,- :9
* Genoeg ruimte voor fans.
* 4 x 5,25" ruimte. :)
* De temp. van de Duron is van zo'n 52 graden gezakt naar 42 graden. :9 Dit betekend weer verder overklokken. :9

Negatief:
* De metalen staafjes achter de AGP/PCI sleuven laten zich erg lastig verwijderen. :(
* De bevestiging van het mobo op de backplate is niet ect handig. Je moet eerst dingetjes inklippen waar je later de schroeven doorhaalt. Beetje vaag meganisme.
* Weinig ruimte voor meedere Hdd's maar gelukkig is dit wel op te lossen door een paar 5,25" te gebruiken. :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Polar ATX CX4BB

bijv http://www.hercom.com/noticias/CAJAS%20POLAR.htm
Ik vind het zelf een wat te flodderig ding, eerlijk gezegd.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

1. pisbakkenstaal!
2. maakt een tering herrie
3. haalt je klauwen open aan scherpe randen
4. foei lelijk!
5. gammel
6. weinig ruimte
7. slechte voeding

Zo.... dat was het wel zo'n beetje, voor de rest een fijn kastje, heb hem hier als tweede pc staan.

• GaMbiNo
Op zaterdag 23 februari 2002 19:19 schreef uVo het volgende:
1. pisbakkenstaal!
2. maakt een tering herrie
3. haalt je klauwen open aan scherpe randen
4. foei lelijk!
5. gammel
6. weinig ruimte
7. slechte voeding

Zo.... dat was het wel zo'n beetje, voor de rest een fijn kastje, heb hem hier als tweede pc staan.
1. Het is idd. niet het meest solide kastje wat ik heb gezien. :X
2. Niet meer dan de kast die ik hiervoor had maar dat was ook een cheapass ding dus je kan best gelijk hebben.
3. Geen problemen mee gehad, mogelijk wel aan de staafjes achter de PCI-sloten ed.
4. Ik vind hem best wel mooi eigenlijk.
5. Zie 1.
6. Vind ik niet, je kan juist overal makkelijk bij. Dit heb ik bij heel veel andere kasten wel anders gezien.
7. De voeding is juist heel goed, de voltages zijn allemaal precies goed, ze wijken dus niet of nauwelijks af.

Dus wat mij betreft idd een fijn kastje, je moet hem ook niet met een Aopen gaan vergelijken.
Die zijn 2 tot 3 keer zo duur.
Ik heb hem ook als tweede pc staan. :9
Pagina: 1