Toon posts:

Diamond Viper v770 oververhit????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een videokaart die waarschijnlijk oververhit raakt zodra ik Quake 3 ga spelen. Zodra het beeld snel en veel kleuren moet geven en snel moet bewegen dan gaat mijn moeder board speakertje tekeer als een ambulance. Zodra ik stop met lopen en tegen een muur aan staat heb ik dit niet.
Mij kast draait op zo'n 42 a 47 graden en heeft altijd die temp. Wat kan ik er aan doen en is het eigenliujk wel mijn videokaart die te warm word? Ik heb nix overgeklokt!

Verwijderd

Heb je al gekeken of de ventilator het nog doet?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 18:26 schreef rob van den broek het volgende:
Heb je al gekeken of de ventilator het nog doet?
Stroom ventilator(achterkant ja)
Processor ventilator (ja)
Beeldscherm kaart zit er geen een op

Verwijderd

Op een diamond V770 zit ALTIJD een koeler met fan dus als je die niet hebt klopt er iets niet

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem in de standaard geleverd gekregen zonder koeler en het kan wel kloppen hij is ongeveer al 3 jaar oud. Hij heeft standaard geen koeler heb zelf de doos hier nog mer het eventuele bestel nummer van de koeler

Verwijderd

Is het een TNT2-M64 dan? Het is echt vreemd zonder fan. Er zit dus gewoon een koellichaam zonder fan op?

Verwijderd

Topicstarter
geen 3dfx kaart dat zit er niet op hmmm zwart koel lichaam
of bedoel je een koellichaam want dat zit er wel op

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid:
Het is dus een Diamond Viper V770?
Er zit een koelblokje op zonder fan?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt

Verwijderd

Weird, zover ik weet heeft een V770 altijd een fannetje. De enige tnt2's zonder fan zijn die brakke M64 uitvoeringen maar die heeft diamond nooit geleverd as far as i know

Verwijderd

Topicstarter
En heb net dat koelblokje aangeraakt met open kast draaiend midtownmaddness op z'n hoogste prestaties en hij is kokend dat ding! Het siiste gewoon >:)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Wallie

Herr

V770 was zonder actieve koeling, alleen de V770 Ultra had een actieve koeler.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:53 schreef Wallie het volgende:
V770 was zonder actieve koeling, alleen de V770 Ultra had een actieve koeler.
in dat geval een fannetje erop schroeven, scheelt een hoop

Verwijderd

Topicstarter
Maar ja weet je zeker dat dat het is? Dat het idd mijn videoplank is? Als er meer opties zijn graag reactie

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om er achter te komen vanaf welke temp je mobo gaat piepen en/of de temp te meten van de videokaart?

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Ik zou idd ff een processor ventilatortje erop monteren (oude 486 fan ofzow), want dan zijn je troubles wel opgelost!

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Verwijderd

ik heb ook een viper770 non ultra dus zonder een ventilator ding word erg warm! volgens mij komt dat piepen niet omdat je videokaart warm is... als hij te warm is zou die gewoon vast lopen... en zover ik weet kan je moederbord niet eens meten hoe warm je videokaart is.. maar ja daar help ik je niet mee he? waar komt het dan van... zou ik niet weten heb zoiets nooit meegemaakt... heb trouwens ook geen interne luidspeker aangesloten >:)

euhm is het wel je videokaart?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Als ik meer dan 4 knoppen tegelijk indruk onder het spelen, gaat die vanmij ook piepen, is vrij normaal en heeft niks met oververhitting te maken :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 00:34 schreef hansaat het volgende:
ik heb ook een viper770 non ultra dus zonder een ventilator ding word erg warm! volgens mij komt dat piepen niet omdat je videokaart warm is... als hij te warm is zou die gewoon vast lopen... en zover ik weet kan je moederbord niet eens meten hoe warm je videokaart is.. maar ja daar help ik je niet mee he? waar komt het dan van... zou ik niet weten heb zoiets nooit meegemaakt... heb trouwens ook geen interne luidspeker aangesloten >:)

euhm is het wel je videokaart?
Ik verwacht van wel maar het kan ook mijn processor zijn! En wat hier boven staat van die knoppen is het niet want het is echt als je veel bewegend beeld hebt. En als ik stil sta duurt het ong. 5 sec eerdat ie ophoud met piepen.
Maar zoals ik al zei het kan ook mijn processor zijn!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dubbelpost

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
videokaart kan niet overhit zijn. Ik heb die videokaart hier ook nog liggen en ie draait stabiel op core @ 165 mhz en mem @ 204 mhz. Wordt wel lekker warm, maar quake crashte nooit :)
behalve wanneer me cpu 63 graden werd (k6-2-550)
Pagina: 1