"Waar koop je de goedkoopste inkt?" topic.

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben vanmiddag de hele Hengelose stad rondgerend op zoek naar een paar goedkope cartridges voor mijn HP Deskjet 930c.

De resultaten:

- Dixons: Origineel z/w-kleur: 100-110
Namaak (Pelikan) z/w: 65

- Vobis: Orineel z/w-kleur: 90-100
Namaak (FutureGreen) z/w-kleur: 50-60

- PlentyParts: Origineel z/w-kleur: 85-95
Namaak (WeCare) z/w: 50

Wat opvalt is dat de namaak kleuren cartridges bijna nergens verkrijgbaar zijn. Bij de PlentyParts werden ze mij dan ook ten zeerste afgeraden omdat ze nauwlijks zouden functioneren... :'(

Bij de Vobis echter vertelde de bewuste man achter de kassa me dat van de originele enkel de 'inktvastheid' hoger is. In andere woorden (nog steeds de zijne): Originele inkt plakt 20 jaar aan het papier, 'nepinkt' 5 jaar. Klinkt mij in de oren als pure Vobis onzin... |:(

Wat zal ik doen? Een originele kleur en een nep-z/w? OF zal ik op een PC-beurs een navulsetje kopen met van die injektienaalden e.d.? (Immers nog vele malen goedkoper dan die namaakpatronen) Heeft iemand hier al ervaring mee? :?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 10:39

talin

ES-MA

onder et arke stadion zit toch ook nog een pc-boer heeft die niet wat ?

anders moet je ( als hengeloer ) maar zwaar bepantzert gekleed je maar eens in de binnenstad van enschede in .
funprice , dynabite enz .

anders zoek eens in google .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Misschien vind je hier iets:

http://www.hepfro.demon.nl/

Dat inktvastheidsverhaal lijkt mij eerlijk gezegd een praatje om de verkoop van originele cartridges te bevorderen. Trouwens, Vobis zei je??? Dat verklaart wel iets... :+

En nee, ik heb persoonlijk niets met Hepfro te maken (al zit dat ook in m'n woonplaats).

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:51
http://www.opussupplies.nl/ is meestal wel goedkoop met de inkt. Op de HCC waren de cartridges 35 tot 40 gulden goedkoper dan in de normale winkel.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
De goedkoopste inkt koop je bij de hema of zo. Daarmee navullen (naaldje ?) en gaan. Realiseer je wel dat de printkop van een gerecyclede cartridge al half versleten is, en dat je kleuren anders uit kunnen komen.

Concrete Loop Watercooling

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
idd zwarte inkt voor mn 990cxi was maar 63 piekies bij Opus :)

Verwijderd

Ik gebruik wecare inkt en ik vind de kwaliteit perfect! De kleuren zijn precies hetzelfde als die van hp en zien er erg goed uit!

• cornelixnootje1
Op dinsdag 04 december 2001 18:16 schreef R-Jean het volgende:
idd zwarte inkt voor mn 990cxi was maar 63 piekies bij Opus :)
Maar als die namaak net zo goed is voor een tientje minder...

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:48
ik koop ze altijd op beurzen, dumpdag in de rai of met de hcc dagen. meestal kleur en zwart voor epson voor 25 piek samen.
de zwart is gewoon goed, de kleur is geloof ik 1% anders dan een merk kleuren cartridge maar voor dat geld maakt het niet uit :)

• cornelixnootje1
Zijn er geen consumentenbondtesten gedaan voor dit soort produkten? :?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die zijn er wel, de laatste Computer!Totaal die ik kocht (1 jaar terug of zo) ging hierover.

• cornelixnootje1
Op zaterdag 08 december 2001 17:56 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Die zijn er wel, de laatste Computer!Totaal die ik kocht (1 jaar terug of zo) ging hierover.
En wat was de uitslag?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
Niet " waar koop je goedkoopste inkt " maar welke goedkoopste inkt koop je.

Meestal WECARE patronen ;)

dikzak

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 08:25
Op zaterdag 08 december 2001 18:12 schreef Chello200 het volgende:
Niet " waar koop je goedkoopste inkt " maar welke goedkoopste inkt koop je.

Meestal WECARE patronen ;)
Ik :r op Wecare :(
Bij mijn Hp 670 is de kwaliteit van die cartridge veel lager, als ik de kwaliteit op best zet (Wecare) dan is die gelijk aan economy van de HP cartridge :(

• JunkieXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-01 19:11
Doe net zoals ik, je vraagt bij een computerzaak om een ingeruild patroon (die bijv. door Wecare wordt gebruikt) uit te zoeken, er zijn namenlijk tientallen mensen die hun patroon inruilen terwijl ze nog halfvol zitten, even onder de warme kraan en ze draaien weer! 8-)

kosten: F2,50 en je kunt weer weken printen!

He who dies with the fastest PC, STILL DIES!!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
Op zaterdag 08 december 2001 17:56 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Helaas werd toen, net als in een vorige test, alleen inkt voor de 600-serie getest. Ik heb nu een deskjet 950c, en daarvoor een deskjet 820cxi. Met die laatste printer heb ik eens een "Start-refillsetje" geprobeerd. Zwart was prima, maar Kleur een ramp! De printkoppen verstopten direct, en nadat je deze gangbaar had gemaakt kon je de volgende dag hetzelfde ritueel weer doen! Ik heb Start hierover inmiddels 3x gemaild (serviceNL@start-europe.net), maar die gasten zien alleen maar $$$. Je betaald fl 100,-- voor zo'n navulsetje, maar ze hebben nooit gereageerd op mijn vragen! :r Er wordt nog steeds door hun geadverteerd met navulinkt voor de 8- en 900-serie. Wees gewaarschuwd!
Het wordt eens tijd dat Computer!Totaal eens gaat onderzoeken of er goede navulsetjes of cartridges zijn voor deze printers...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

http://www.digitalrevolution.nl/

Prima bedrijfje..

Word gerunt door een zooi gezelige haagse sjonnies.. ;) ik heb der zelf wel eens op de beurs mee gewerkt..

De inkt is erg goedkoop en de kwaliteit is prima... Verder zitten er tussen de andere producten wel wat twijfel achtige zooi, Daar kopen zou ik dan ook wat meer mee uitkijken.. maar de inkt is echt heel prima!

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Op de zwarte markt in Beverwijk kost inkt voor je printer zo ongeveer nix. Iets van 30 piek voor zwart/wit + kleurencartridge.

• Vulcan750
Op maandag 24 december 2001 19:26 schreef digitaldead het volgende:
http://www.digitalrevolution.nl/

Prima bedrijfje..

Word gerunt door een zooi gezelige haagse sjonnies.. ;) ik heb der zelf wel eens op de beurs mee gewerkt..

De inkt is erg goedkoop en de kwaliteit is prima... Verder zitten er tussen de andere producten wel wat twijfel achtige zooi, Daar kopen zou ik dan ook wat meer mee uitkijken.. maar de inkt is echt heel prima!
Mooi, maar heb je ook ervaring met hun inkt in een HP 800- of 900-serie printer?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Ik bestel het altijd hier; www.viaservice.nl
Bevalt prima, de Epson refils daar zijn van Jet Master.

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op maandag 24 december 2001 19:41 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Mooi, maar heb je ook ervaring met hun inkt in een HP 800- of 900-serie printer?
Hmm.. sja das dan dus weer een beetje lastig :).. zij verkopen alleen de orginele Hp inkt omdat ze met replica's zoveel gezeik hadden gehad dat ze nu alleen gewoon de orgineel verkopen, door groote inkopen zijn de prijzen misshien niet slecht.. maar extreem goedkoop zijn deze dus niet..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

ff uit een ander topic gequote.. zag der namelijk goed uit..

kijk hier eens:
http://www.inkclub.com/produkt.asp?Marke=hp&modell=DeskJet+690C

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:22
Heb zelf een HP 1600CM, leuk en luidruchtig printertje. Gebruikt dezelfde patronen als de HP 700/800 series. Mooi per kleur gescheiden.

Ikke de spuit erin: zwart loopt iets meer uit dan het origineel, kleur is gewoon hetzelfde. Kom elke dag langs die stomme DB Z posters van mn broertje, en ze zijn elke dag nog evenstom, dus die kleureninkt is goed :)

Inkt heb ik op de HCC Dagen gekocht bij Start

Verwijderd

.....
Ik had een mooie Lexmark fotoprinter voor 400 piek op de kop getikt. Nou is mijn inkt op :

Zwart: 120,-- !!
Kleur: 145,-- !! :'(

Ik denk dat ik ook maar zo'n dokterssetje met naald en inkt ga halen.

Verwijderd

[topic=360757/1]

3 patronen voor hp600 en zo insturen kost 3x f 37.50 zonder verzendkosten bij het terugsturen.
Zie hun website voor andere patronen:
www.cartink.nl

PS: let op aanpassing
ik zie net dat ze overgenomen zijn (sh...), daar kan ik uiteraard nog geen itspraak over doen.
Tips hier over of andere adressen zijn welkom want ik heb er weer bijna 3 leeg...

• _JGC_
bij CartInk mag je wel 3 weken wachten helaas. Koop ik liever Pelikan bij de boekenwinkel voor een tientje meer. Die geven ook garantie dat het werkt :)

[edit]
O sorry, zei ik weken? Ik bedoelde MAANDEN :r

Verwijderd

1. bij Cartink had ik ze altijd met één week binnen.

maar:
2. ik zie net dat ze overgenomen zijn (sh...), daar kan ik uiteraard nog geen itspraak over doen.
Tips hier over of andere adressen zijn welkom want ik heb er weer bijna 3 leeg...

• _JGC_
Ik vond het maar vage gasten, heb een half jaar terug 3 patronen voor de 610 series besteld. Na een maand nix horen maar es bellen: niemand thuis...

Nog maar es een paar keer bellen, na een paar dagen proberen eindelijk een stem :)

"Ja, sorry, 610 patronen hebben we niet op voorraad"

Ikke 2 weken later nog maar es bellen hoe het lijkt:

"Hebben net weer nieuwe gemaakt, worden dinsdag verstuurd"

Nog weer twee weken later:

"Waar blijven mn patronen? We zijn 2 dinsdagen verder"

Nog een week later:

"Jan, een pakje van Cartink..."

Verwijderd

zoals ik al eerder schreef stuurde ik zelf altijd de lege patronen op en dan waren ze binnen een week terug. Ik belde wel of stuurde vooraf een mailtje of het kon.

Dit verhaal van jou lijkt idd niet erg klantvriendelijk, je kunt dan ook zeggen dat je krap zit in een bepaald revisie patroon.

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 10:17
Op de beurs (hcc, pc discount etc.) staat altijd zo'n belg.. met 2 kleur en 2 zwart ofzo .. dies goedkoop.. en goeie kwaliteit... daar kopen wij altijd onze epson bakjes 8-)

www.vdzande.com

• Vulcan750
Op maandag 24 december 2001 21:16 schreef digitaldead het volgende:
ff uit een ander topic gequote.. zag der namelijk goed uit..

kijk hier eens:
http://www.inkclub.com/produkt.asp?Marke=hp&modell=DeskJet+690C
Ik heb gezien dat ze daar eigenmerk kleurencartridges verkopen voor de HP 900-serie. Iemand ervaring met deze inkt cq met dit bedrijf?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meestal koop ik Jet Master (als ik ze tegenkom, ze liggen meestal op beurzen), anders koop ik gewoon Epson cardridges voor mijn Stylus 740.

• _JGC_
Iemand goede ervaring met www.refillink.nl ?
Ik heb zelf voor mn HP 1600CM met opgedroogde cartridges en inkt van www.start-europe.net een goed resultaat, maar nu kan ik met een gezamenlijke inkooporder bij refill-ink 10% korting en zeer lage verzendkosten krijgen :)

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 08 december 2001 18:41 schreef JunkieXL het volgende:
Doe net zoals ik, je vraagt bij een computerzaak om een ingeruild patroon (die bijv. door Wecare wordt gebruikt) uit te zoeken, er zijn namenlijk tientallen mensen die hun patroon inruilen terwijl ze nog halfvol zitten, even onder de warme kraan en ze draaien weer! 8-)

kosten: F2,50 en je kunt weer weken printen!
hey mooie tip..bedankt

• cornelixnootje1
Goed, een paar maandjes verder en ik typ maar weer es een reply. Ik heb inmiddels JETICA navulinkt gekocht bij Hepfro. (Op PC-Discount beurs) kosten: F40,_ Mn hp potje zit weer vol, en ik heb nog 2/3 van de inkt over. (Alle 3 kleuren) Printen werkt nu prima, kwaliteit is echt wel iets lager, maar dat geeft niet voor zo weinig geld. :) (In feite een tientje voor een vol kleurenpatroon :+ )

Was wel ff lastig omdat de koppen verstopt zaten, maar die kun je in feite goed doorblazen of er hard op drukken... :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:13 schreef Ferdo het volgende:
Misschien vind je hier iets:

http://www.hepfro.demon.nl/

Dat inktvastheidsverhaal lijkt mij eerlijk gezegd een praatje om de verkoop van originele cartridges te bevorderen. Trouwens, Vobis zei je??? Dat verklaart wel iets... :+

En nee, ik heb persoonlijk niets met Hepfro te maken (al zit dat ook in m'n woonplaats).
Het is duidelijk dat het niet bekend is wat inktvastheid is, eigenlijk kleurvastheid dwz het duurt x jaar voor de kleuren vervagen onder normale omstandigheden(in de zon leggen zal iedere afdruk doen verbleken ook echte fotos)
HP, Epson,Canon en consorten besteden veel tijd aan de ontwikkeling van hun inkt voor wat betreft de kleurechtheid en de droogtijden(omgekeert evenredig)
vaak is de inkt op ook het papier aangepast

• smukky
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08-2007
Toch blijft www.123inkt.nl een makkelijk adres. Ze versturen gewoon op rekening (met acceptgiro). Volgens mij doe je dit niet als je troep verkoopt (dan betaalt er niemand zijn rekening).
Ze hebben nu ook een heel uitgebreid assortiment computerkabels. (beeje reclame voor ze)

Verwijderd

waarom lever je de lege niet in en koop je gevulde weer.
Ik heb voor mijn canon printertje een zwart voor 7,-
en de kleur voor 10,-
dit alles bij een boekhandel,ik geloof dat het de Bruna is

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:01
www.reprint.nl

heeft iemand hier trouwens ervaringen meer?

tnx i.a.

Bram

• Vulcan750
Op woensdag 26 december 2001 18:16 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Ik heb gezien dat ze daar eigenmerk kleurencartridges verkopen voor de HP 900-serie. Iemand ervaring met deze inkt cq met dit bedrijf?
Dit ging over http://www.inkclub.com.
Daar ik verder van niemand relevante info kon krijgen over ervaringen van inkt van deze club voor mijn Deskjet 950c, heb ik zelf de proef op de som genomen en voor fl 82,50 een volle (38ml!)kleurencartridge (eigen merkje erop) gekocht. Kwam keurig verpakt thuis, met een soort van klem over de cartridge, met een rubberkussentje die de printkop afsluit.
De cartridge werkte meteen prima, met goede kleurenweergave.
Dit is nu ruim een week geleden, en tot nu toe blijft ie ook prima printjes geven! *D
Ik ben hier dus errug blij mee! Toppie dus, die Inkclub! :z

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 08:26

gizmo9003

Go For It!

uh...
Kan het ook zo zijn dat van een nieuwe inktset je printer kapot gaat???
DAt is bij mij het geval. Of het daar aan ligt, geen idee. Maar wel heel vreemd. Ik stop nieuwe cartridge erin en de printer doet het niet meer. Heb hem laten onderzoeken, en er was iets fout aan de laser.????? maar dat snap ik niet. Kan iemand mij dat uitleggen.

tjah..

Verwijderd

Modbreak:

Hier wordt niet gespammed. Maar dat zal je inmiddels per mail duidelijk zijn...

[ Voor 76% gewijzigd door dion_b op 10-08-2004 17:34 ]

Verwijderd

Modbreak:

Opgezout met die spam :/

Nota bene met een @xxxprint.nl emailadres geregged :X

[ Voor 126% gewijzigd door dion_b op 10-08-2004 17:28 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:57
Waar was die MEGA kick nou goed voor???

3 jaartjes oud was dit draadje al..... 8)7

Lekker!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 15:39
iPodje schreef op 10 augustus 2004 @ 14:52:
Waar was die MEGA kick nou goed voor???

3 jaartjes oud was dit draadje al..... 8)7
Mereal is de eigenaar/verkoper van stealx.nl :) 4 posts, allemaal referenties naar stealx

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:57
Reclame maken voor eigen bedrijf mag hier al helemaal niet.

Ik vrees een slotje....

Lekker!

Verwijderd

iPodje schreef op 10 augustus 2004 @ 15:31:
Reclame maken voor eigen bedrijf mag hier al helemaal niet.

Ik vrees een slotje....
Klopt.
Ik zag dat diverse mensen het hadden over goedkope inkt en ook dat die nog teveel betaalden en het dus nog goedkoper kan.
Ook al omdat er volgens mij veel mensen(tweakers) uit Enschede en omgeving komen. Scheelt porto en bovendien is er dan directe service.
Ik begrijp dat ik dat niet had moeten/mogen doen
Zal me niet meer met zulke dingen inlaten. Sorry !

• dion_b
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een 3-jaar oude }:O verdient het niet om zo uit de sloot geschopt te worden. Op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.