rubber op koeler?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb een tijdje een coolermaster hevy processor cooler voor mijn athlon 1,2 gekocht, maar er zat een stukje roze rubber op :? dit heb ik gewoon maar laten zitten, ik dacht het zal er wel bijhoren, maar nu ik na 3 maanden een andere koeler erop schroef zie ik dat het rubber op de plek van de core is weggesmolten en een dikke laag hard rubber rond mijn core op de proc vormd

kan iemand mij nu het nut van dit stukje rubber geven?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 12:17
Ik denk als het tussen core en cooler zit :). Dat het warmte geleidende pasta is! *D.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 17:54 schreef Termin8or het volgende:
Ik denk als het tussen core en cooler zit :). Dat het warmte geleidende pasta is! *D.
U gaat door voor de koelkast :)

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

het is dus waarschijnlijk geen rubber maar koelprut.
bij sommige coolers wordt er standaard een hard laagje op de cooler aangebracht die vervolgens smelt en daarop weer hard wordt.

het is dus koelprut maar vaak werken deze hittegeleidende dingen niet goed als Artic Silver of zoals dat.

"Luie mensen worden ook moe!"

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
fragtape is het
als ik het zo goed tiep
kan je beter eronder uit halen
en dan koelpasta eronder drukke

Verwijderd

gewoon laten zitten....tis gewoon koelprut.

Verwijderd

Niet laten zitten. Het is een thermal pad en geen koel pasta. Die thermal pad kun je maar 1 keer gebruiken. Dus schoonmaken en weer een thermal pad gebruiken of je moet er koel paste tussen doen.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 17:33

markvt

Peppi Cola

Op dinsdag 04 december 2001 17:55 schreef pindkaas het volgende:
het is dus waarschijnlijk geen rubber maar koelprut.
bij sommige coolers wordt er standaard een hard laagje op de cooler aangebracht die vervolgens smelt en daarop weer hard wordt.

het is dus koelprut maar vaak werken deze hittegeleidende dingen niet goed als Artic Silver of zoals dat.
is dus koelpasta mannen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

^
Naar Aico luisteren dus mannen !!!!!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Op dinsdag 04 december 2001 21:48 schreef Hooi het volgende:
^
Naar Aico luisteren dus mannen !!!!!
Jep. Maar Cornholio smeert er liever Artic Silver tussen !!

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 11:37
en het gaat er bestgoed af met stickerverwijderaar...
(niet te vaak doen, ik weet niet zeker of je proc hier niet ook een beetje van smelt.)
ik gebruik op mn werk altijd surface cleaner (soort stickerverwijderaar volgens mij)
want we verkopen standaard op alle pc's coolermasters en die hebben ook zon laagje koelprut.

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

deze rubber, kauwgum, koelprut, of koelpasta Heeft een officieele naam. Ik vind nu eens tijd om het te zeggen want ik vraag me toch af waarom al shit toch hetzelfde wordt genoemd OK komt dat rubber heet:

Goop

Goop :? ja Goop

ok da was da

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 17:52 schreef CU2morO het volgende:
ik heb een tijdje een coolermaster hevy processor cooler voor mijn athlon 1,2 gekocht, maar er zat een stukje roze rubber op :? dit heb ik gewoon maar laten zitten, ik dacht het zal er wel bijhoren, maar nu ik na 3 maanden een andere koeler erop schroef zie ik dat het rubber op de plek van de core is weggesmolten en een dikke laag hard rubber rond mijn core op de proc vormd

kan iemand mij nu het nut van dit stukje rubber geven?
Dit stukje rubber waar jij het over hebt is geen stukje rubber.
Het is een laagje koelpasta met daaroverheen een roze plasticje die je eraf moet trekken voordat je de koeler aanbrengt.
Dan blijft de koelpaste dus zitten en zorgt die voor goed contact tussen cpu en heatsink.
Wat jij hebt gedaan is het plastic stripje er niet afgehaald en die zit nu op/om je core heen gesmolten.
Sommige mensen die zeggen dat het alleen koelpasta is hebben het imho verkeerd omdat dit geen "harde laag rubber" achterlaat zoals jij zegt, koelpasta wordt namelijk niet hard. Maar het plastic stripje wat eroverheen zit wel.

Sorry dat ik het zeg maar imho is dit een gevalletje van:
Eigen schuld, dikke bult.

Volgende keer beter opletten, of eerst hier posten en dan pas proberen :)

Verwijderd

Zie hierboven. Heb ik niks meer aan toe te voegen, ik wil het enkel kracht bijzetten. Ze hebben gelijk.
Pagina: 1