IBM 120GXP

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 14:34
Weet iemand wanneer de IBM 120GXP in de winkel zal komen te liggen?
Of wat ie zal gaan kosten voor 40GB, 80GB en 120GB?

Hij is alleen aangekondigt in de press release, meer niet, geen info ofzo... :(

Ik hoop dat IBM met deze reeks weer gaat bewijzen dat ze een echt topmerk zijn :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
en wat minder uitval dan de 75GXP series. Ik denk wel dat die gastjes bij Big Blue wel wat van de 75GXP series hebben geleerd ;)

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 23:25
Op dinsdag 04 december 2001 17:21 schreef DarkHelmet het volgende:
Weet iemand wanneer de IBM 120GXP in de winkel zal komen te liggen?
Of wat ie zal gaan kosten voor 40GB, 80GB en 120GB?
http://news.zdnet.co.uk/story/0,,t269-s2098730,00.html
The 3.5-inch desktop drives, called the Deskstar 120GXP, top out at a capacity of 120GB for $349 (£244) and will be available this month. The Deskstar drives also come in capacities of 80GB for $269 and 40GB for $169.
Datum van artikel: Wednesday 7th November 2001

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 23:47
Op dinsdag 04 december 2001 18:26 schreef Bert-Jan het volgende:
en wat minder uitval dan de 75GXP series. Ik denk wel dat die gastjes bij Big Blue wel wat van de 75GXP series hebben geleerd ;)
De 60GXP is anders ook niet best. Schijnen er zelfs nog meer van terug te komen!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 00:19 schreef nOLoGIc het volgende:

[..]

De 60GXP is anders ook niet best. Schijnen er zelfs nog meer van terug te komen!
nou heb ik zelf ervaring met de 75GXP serie (en sinds kort ook met de 60GXP serie). En de 75GXP (en dan met name het 45GB model: de dtla-307045) is idd hardstikke onbetrouwbaar. Maar de 60GXP nog slechter? Bij lange na niet! Ik vermoed zelfs dat de 60GXP even betrouwbaar is als elke andere willekeurige hd. 1 op de 100 tot 1 op de 50 hd's gaat nu eenmaal dood omdat het een vrij onbetrouwbare techniek is. Maar omdat iedereen met een kapotte IBM het nu van de daken af gaat schreeuwen is het moeilijk te zeggen of de 60GXP nog een beetje binnen de normale marges valt.

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op woensdag 05 december 2001 01:07 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

nou heb ik zelf ervaring met de 75GXP serie (en sinds kort ook met de 60GXP serie). En de 75GXP (en dan met name het 45GB model: de dtla-307045) is idd hardstikke onbetrouwbaar. Maar de 60GXP nog slechter? Bij lange na niet! Ik vermoed zelfs dat de 60GXP even betrouwbaar is als elke andere willekeurige hd. 1 op de 100 tot 1 op de 50 hd's gaat nu eenmaal dood omdat het een vrij onbetrouwbare techniek is. Maar omdat iedereen met een kapotte IBM het nu van de daken af gaat schreeuwen is het moeilijk te zeggen of de 60GXP nog een beetje binnen de normale marges valt.
Amen.

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Opvallende is dat ik iets van 12 HDD's gekocht heb van de 75GXP toen ze uitkwamen en daarvan is er niet een kapot tot op heden, het lijkt alsof ze na een bepaalde periode op andere locaties zijn gefabriceerd.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Verwijderd

ik heb nu al sinds dat ze uitkwamen een 15 GB 75GXP en hij bevalt me super! Al die uitvallen enzo..nog geen last van gehad....nu zal hij wel binnenkort een keer de geest geven omdat ie gewoon oud wordt maar verder ben ik dolblij met deze snelle beauty!

Zo...het kan ook positief >:)

Verwijderd

Mijn ervaring met IBM hd`s is dat ze snel bad clusters krijgen, uitvallen heb ik nog niet gehad.

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
Op woensdag 05 december 2001 00:19 schreef nOLoGIc het volgende:

[..]

met de 60GXP heb ik zelf wel goede ervaring, en zoval uitval als de 75GXP 45GB kan bijna niet

Verwijderd

Wat ik me afvraag.... hoeveel van die kapotte IBM's zaten in een overgeklokt systeem????
Mijn systeem werkte perfect ( GPX75 30GB en GPX60 40GB ) totdat ik op het idee kwam om de zaak te overklokken. De FSB op 115MHz en alles werkte perfect.... anderhalve dag! Plotseling hing de hele pc en na een reset werd de 40GB niet meer gezien! Moest low level format doen (%^^%@%) daarna een image terug gezet en sindsdien geen gekke geluiden/problemen meer mee gehad!!!
De vraag is dus: gaan ze ook zo vaak kapot in een PC die op 'spec' werkt??

• Vorkie
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 00:37 schreef jabero het volgende:
Wat ik me afvraag.... hoeveel van die kapotte IBM's zaten in een overgeklokt systeem????
Mijn systeem werkte perfect ( GPX75 30GB en GPX60 40GB ) totdat ik op het idee kwam om de zaak te overklokken. De FSB op 115MHz en alles werkte perfect.... anderhalve dag! Plotseling hing de hele pc en na een reset werd de 40GB niet meer gezien! Moest low level format doen (%^^%@%) daarna een image terug gezet en sindsdien geen gekke geluiden/problemen meer mee gehad!!!
De vraag is dus: gaan ze ook zo vaak kapot in een PC die op 'spec' werkt??
.

Die vraag had ik nou ook al eens gestelt...Nooit reactie op gehad...want Naar mijn zeggen is het meestal in een overgeklokt systeem OF een systeem waarbij de coolers allemaal naar beneden zijn gehaalt want ik heb hier een 60GPX 40Gb en ben er zeer tevreden over!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
draai hier gewoon met een overgeclocked systeem...
was eerst een duron@140fsb, en nu een xp@143fsb (hoger kan niet, noname geheugen..)

de ibm doet het prima, zit wel achter zo'n hd koelertje...

Verwijderd

Heb mijn computer nu gewoon standaard lopen en doet het al een hele tijd weer zonder problemen. Temp volgens wat progjes ligt rond de 35 graden ( geen HD koelers ) Ik wil niet graag weer 30GB aan data verliezen! Laatste crash was EEN dag voor ik een backup wilde maken.
Oplossing voor de IBM problemen => Geen backups maken!
:) :) :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:45
bekijk gewoon even de reliability survey op www.storagereview.com, en vul em meteen ff in voor je eigen disks.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• pelican
  • Niet online

pelican

40, 80 en 120 gig zei je! wow, als mijn 2 60 gig's dan kapot gaan, en als ze deze niet meer in voorraad hebben, krijg ik dan weer lekker 80 gigs!

Niet slecht voor 2 schijven die ik kocht als 45 gig's!
En weer 3 jaar nieuwe garantie....

• DarkHelmet
OK ff het volgende.

IBM 75GXP heeft gewoon hoge uitval, hoe je het ook went of keert. Ook niet-tweakers hebben er last van.

60GXP gelukkig minder naar mijn inzicht, gaan er minder RMA van. Maar betrouwbaarheid laat toch nog wat te wensen over.

Toch heb ik nog vertrouwen in IBM en wacht ik gewoon op de 120GXP serie.
Andere schijven zijn gewoon minder.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• pelican
  • Niet online

pelican

Op Thursday 06 December 2001 01:46 schreef pelican het volgende:
40, 80 en 120 gig zei je! wow, als mijn 2 60 gig's dan kapot gaan, en als ze deze niet meer in voorraad hebben, krijg ik dan weer lekker 80 gigs!

Niet slecht voor 2 schijven die ik kocht als 45 gig's!
En weer 3 jaar nieuwe garantie....
Helaas, lees net op de site van ibm dat er ook 20 60 en 100 gig's versies van zijn.... ;(

• DarkHelmet
Nee, die worden alleen op bestelling gemaakt, netzoals de 60GXP niet zomaar in 30GB of 10GB te krijgen is...

De 40, 80 en 120 zijn voor massa produktie, die tussenmodellen dus niet....

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Maxtor is anders wel fijn, ik had 2 Maxtor's 20G*7200 rpm in RAID zitten.
Na een jaartje boot Win2k niet meer. Een van de schijven kapot. Ik laat er Powermax op draaien: SMART failed, en Surface test geeft dikke errors.
Toch heb ik alles er nog kunnen afhalen :p
En voor bijna geen geld wordt het een 60G model :p

Verwijderd

al dat gezeur over de 75 gxp en de 60gxp serie :(
het zijn de beste schijven uit die tijd, en de 120 gxp is ook de beste van het moment !
ik heb zelf een 30 gb 75gxp, is idd kapot gegaan, maar gewoon zonder gezeur een nieuwe gekregen ! wat is het probleem ??? net of die maxtor schijven zo goed zijn, NOT

• smvs
  • Niet online
het zijn de beste schijven uit die tijd, en de 120 gxp is ook de beste van het moment !
de beste schijf is bij jou die met de hoogste uitval?

Verwijderd

dit bedoel ik nou

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 15:43
http://www.nieuw.nl

Staat er al tussen met prijs dacht ik :)

• smvs
  • Niet online
dit bedoel ik nou
die ibm's vielen gewoon bij bosjes uit. slechte serie. dus wel slechter dan andere merken.

Verwijderd

Ik kijk ook wel redelijk naar de 120gxp uit,...er is bijna nix fijners (wat betreft pc onderdelen) dan een stille en erg rappe HD.
Ik heb ook al 2 vd 4 IBM's binnen korte tijd terug moeten sturen en 15Gig aan data verloren door die 75GXP serie van ze. Toch de 60GXP die ik nu heb is toch wel een topper hoor. Bij schijven moet je altijd backups maken van belangrijke data, dat is noueenmaal zo.
Ik had IBM ook bijna afgezworen destijds, nooit meer IBM,.. maar die 60GXP houdt het toch wel weer lekker uit, is supersnel en je hoort hem nooit. Die 120GXP moet nog weer ehmm 15% ofzo sneller zijn?
Problemen met resonantiegeluiden of teveel hitte of wat dan ook heb je eerder met schijven met meerdere platters, dus de 40G versie vd GXP lijkt me een heel aantrekkelijk schijfje.

Maargoed het BLIJFT IBM, dus kijk ik nog maar even de kat uit de boom. (ik heb overigens weinig keus geloof ik aangezien hij nog nieteens leverbaar is, maar wel bestelbaar?) Maar dan nog, wacht ik liever effe tot er wat ervaringen te lezen zijn!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-04 07:53
Op woensdag 23 januari 2002 00:01 schreef SALLY het volgende:Maargoed het BLIJFT IBM, dus kijk ik nog maar even de kat uit de boom. (ik heb overigens weinig keus geloof ik aangezien hij nog nieteens leverbaar is, maar wel bestelbaar?) Maar dan nog, wacht ik liever effe tot er wat ervaringen te lezen zijn!
Ik snap dat niet hoor.. IBM maakte de beste hd's maar met de 75GXP ging et ff de verkeerde kant op. Nu blijft iedereen zeiken op IBM hd's, terwijl de 60GXP echt een goeie schijf is!

- NAC Breda -

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 10:28 schreef Ritchie het volgende:

[..]

Ik snap dat niet hoor.. IBM maakte de beste hd's maar met de 75GXP ging et ff de verkeerde kant op. Nu blijft iedereen zeiken op IBM hd's, terwijl de 60GXP echt een goeie schijf is!
Met de 60GXP zijn ook problemen geweest. Vooral met de 60 GB. Even zoeken op 60GXP geeft genoeg voorbeelden.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 10:28 schreef Ritchie het volgende:

[..]

Kijk eens naar Seagate. Is een soortgelijk verhaal terwijl ze al tijden fijne schijfjes maken.

Verwijderd

Mijn distri heeft ze gewoon op voorraad liggen dus je kunt ze zonder problemen bestellen denk ik.

Na mijn niet zo beste ervaring met IBM ben ik trouwens weer terug bij Maxtor. Meer gevoel dan wijsheid misschien maar goed.

Deskstar 120GXP:

040G € 117
080G € 199
120G € 325

Inkoop ex. :)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 20:45 schreef epo het volgende:
al dat gezeur over de 75 gxp en de 60gxp serie :(
ik heb zelf een 30 gb 75gxp, is idd kapot gegaan, maar gewoon zonder gezeur een nieuwe gekregen ! wat is het probleem ??? net of die maxtor schijven zo goed zijn, NOT
Dat vind ik nou gezeur. Ik kan me niet permiteren om de informatie op mijn harde schijf te verliezen. Dat kost me meer geld dan een nieuwe, Daarom vind ik betrouwbaarheid heel erg belangrijk.
Ja, ik geloof best dat er mensen zijn voor wie dat allemaal niet zoveel uitmaakt. Als je tijd genoeg hebt en het toch allemaal niet uitmaakt wat er op je schijf staat, dan kies je gewoon voor de "beste".

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Heeft er al iemand ervaring met deze schijven?

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de RAID0 performance van deze hd's.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op woensdag 23 januari 2002 00:01 schreef SALLY het volgende:
Maargoed het BLIJFT IBM, dus kijk ik nog maar even de kat uit de boom. (ik heb overigens weinig keus geloof ik aangezien hij nog nieteens leverbaar is, maar wel bestelbaar?) Maar dan nog, wacht ik liever effe tot er wat ervaringen te lezen zijn!
IDD wel ff voorzichtig blijven.
Ik had ook bijna geen IBM schijffies meer gekocht.

Maar het probleem met ervaringen van HD's is dat het wel ff duurt voordat je weet of ze betrouwbaar zijn.

Ik zet als standaard voor een IBM (60GXP): na 4 a 5 maanden goed draaien zonder rare fratsen issie okay te noemen.
Dan durf ik m'n OS erop te zetten e.d.

Zo slecht als de 75GXP zullen ze niet meer worden, maar als je nog steeds niet zeker bent van je data (okay dat ben je nooit) dan vind ik dat erg gaar, ik blijf nl. niet backuppen hoor! (1x in de week maximaal)

Owjah en over dat OC'en...zodra ik mijn FSB omhoog had gegooit (P3-1ghz 133 naar 150) begon het gezeik dus ook ff oppassen hiermee.

Ik heb trouwens mwoah dik 2 jaar terug mij laten vertellen dat IBM's toen fijn waren met OC'en.

BDW. Op het moment van schrijven is het verschil tussen de 40 Gb 60 en de 120 GXP slechts 10 Euro, nou voor 10 Euro koop ik wel een nieuw type HD hoor :)
Echter voor ongeveer 22 Euro minder heb ik een Maxtor met dezelfde specs...moeilijk moeilijk.

• DarkHelmet
Heb er nu eentje van 80GB.

Zat naast een 75GXP 30GB, die helemaal in orde was.
Na paar uurtjes ratelen opeens: KGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Kreeg dus behoorlijke hardverzakking, maar 'gelukkig' bleek het de 75GXP :o

Ik heb er toch wel weer vertrouwen in bij de 120GXP.
Benchen moet ik nog even doen, maar sloom is die allezins NIET! :)

Verwijderd

1. maxtors komen ook met bosjes tegelijk terug.

2. heb nu 1.5 jaar een 75GXP 30GB en 1 jaar 2X 60GXP 40GB. nooit problemen meegehad. die twee 40gb schijven hebben zelfs nog een half jaar tegenelkaar gezeten in een miditower met aardig hoge temparaturen. geen enkel probleem mee gehad.

• smvs
  • Niet online
1. maxtors komen ook met bosjes tegelijk terug.
hoe kom je daar bij?
Pagina: 1