Toon posts:

Linux config voor i-net middels Wanadoo com21

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil mijn oude pc o.a. als firewall gebruiken, moet middels com21 kabelmodem van Wanadoo i-net op, maar krijg dit niet voor elkaar.
Kom helaas niet verder met diverse howto's op i-net. Heeft iemand ervaring cq tips hoe dit met Linux Red Hat 7.2 te configureren.

THNKS

Ariezzzz

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:06
Als je hem alleen als firewall/router wilt gebruiken kan je freesco eens proberen...Dat is een stuk simpeler op te zetten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Heb hier sinds kort wanadoo premium via een COM21 op RH7.2 draaien. Dat ging prima met rp-pppoe. Die zit ook bij Red-Hat maaaarrrr... een beetje vreemd was dat daar niet het script adsl-setup bij leek te zitten.

Ik heb de rp-pppoe van internet gehaald en die gebruikt om te updaten (rpm -Uvh). daarna adsl-setup gerund en het werkte! :)

rp-pppoe laadt zelf een standaard firewall met masquerading. Die kun je later dan nog wel gaan aanpassen.

weet zo ff url van roaring penguin niet maar is denk ik wel in de faq hierzo te vinden.

Verwijderd

Wat is het probleem waarom het niet wil. ik heb hier al bijna 2 jaar een linux server lopen op een com21 modem. deed het meteen.