Leadtek gf3-ti200 hardware monitoring (winfox)

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Heb net m'n leadtek Geforce 3 Ti-200 binnengekregen met daar bij winfox. In dit programma zitten een zooitje utilities en ook een progje om je temperaturen en zo te bekijken, maar ik krijg het niet aan de praat. ;(
Volgens de doos ondersteund deze videokaart dit wel.
Ik gebruik winxp nl en detonator 23.10. Zou dit progje soms niet werken in winxp? Of is het iets anders? :?

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heb je de oem/bulk of retail uitvoering?
Ik heb namelijk begrepen dat deze functies niet op het oem model zit.

• gabberjoost
Op dinsdag 04 december 2001 16:55 schreef wezep het volgende:
Heb je de oem/bulk of retail uitvoering?
Ik heb namelijk begrepen dat deze functies niet op het oem model zit.
Vergeten te zeggen, maar het gaat hiet om de RETAIL uitvoering, dus met grote heatsink en diagnostic leds *D...

Verwijderd

volgens alles werkt die winfox niet onder xp teminste bij mij wertkdit ook niet helaas

:(

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 16:49 schreef gabberjoost het volgende:
Heb net m'n leadtek Geforce 3 Ti-200 binnengekregen met daar bij winfox. In dit programma zitten een zooitje utilities en ook een progje om je temperaturen en zo te bekijken, maar ik krijg het niet aan de praat. ;(
Volgens de doos ondersteund deze videokaart dit wel.
Ik gebruik winxp nl en detonator 23.10. Zou dit progje soms niet werken in winxp? Of is het iets anders? :?
Heb hetzelfde met m'n Leadtek GF2Ti, niet dat die temps me boeien ofzo, ik merk het wel als ie crasht, maar toch, tips zijn welkom, staat altijd wel cool 8-)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:35

LopeZ

Too much is never enough

Je moet de echte driver van leadtek gebruiken dan werkt het wel. Alleen zijn dat de 12.40 bij mij :(

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
heeft dit niet te maken met de detonator die je gebruikt.
Tv zooi en alles werkt toch ook minder met de detonators dan als je de fabrikant drivers gebruikt.

zal er wel compleet naast zitten. :)

• gabberjoost
Op dinsdag 04 december 2001 17:05 schreef TheJackal het volgende:
heeft dit niet te maken met de detonator die je gebruikt.
Tv zooi en alles werkt toch ook minder met de detonators dan als je de fabrikant drivers gebruikt.

zal er wel compleet naast zitten. :)
Dat de hardware monitoring alleen werkt met de drivers van leadtek kan ik nog wel begrijpen, maar dat de kwaliteit van de tv-out achteruitgaat bij het bebruik van gewone detonators lijkt me sterk...
Of zit ik er naast? :?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:35

LopeZ

Too much is never enough

De kwaliteit zal der niet op achteruit gaan maar bij de beta's van nvidia werkt de tv out gewoon niet. Daar zit namelijk geen ondersteuning voor in gebouwd, bij de officiele zit die ondersteuning der wel weer in.

Ik kan het fout hebben maar volgens mij zit het zo :?

• gabberjoost
Op dinsdag 04 december 2001 19:08 schreef LopeZ het volgende:
De kwaliteit zal der niet op achteruit gaan maar bij de beta's van nvidia werkt de tv out gewoon niet. Daar zit namelijk geen ondersteuning voor in gebouwd, bij de officiele zit die ondersteuning der wel weer in.

Ik kan het fout hebben maar volgens mij zit het zo :?
Hmmm, zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. De vorige beta werkte die ik gebruikte werkte de tv-out maar één keer, maar ik heb ook beta's gedraaid die het wel goed met tv-out deden...

Weet iemand nou of winfox hardware monitoring het onder xp doet of niet? Heb iemand het onder win xp draaien?

Verwijderd

ik krijg hem morgen binnen.
hoe draaid die kaart over het algemeen.

• gabberjoost
Op dinsdag 04 december 2001 22:05 schreef angel66 het volgende:
ik krijg hem morgen binnen.
hoe draaid die kaart over het algemeen.
Heb hem nog niet uitgebreid kunnen testen, maar wel al ff 3D mark 2001 gedraaid -> 6300 punten (niet overgeklokt)op onderstaand systeem. :)

Verwijderd

mmer zijn momenteel andere topics over deze kaart die klagen zodra ze een filmpje afspelen[divx of zo]dan komen er allemaal gekke kleuren in het scherm.
er zijn er al 2 die dit gezegd hebben .
heb jij er ook last van.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Tot nu toe deed de TV-out het perfect met alle Detonators die ik heb geprobeerd. En daar zaten veel bèta's tussen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• gabberjoost
Op woensdag 05 december 2001 09:18 schreef angel66 het volgende:
mmer zijn momenteel andere topics over deze kaart die klagen zodra ze een filmpje afspelen[divx of zo]dan komen er allemaal gekke kleuren in het scherm.
er zijn er al 2 die dit gezegd hebben .
heb jij er ook last van.
Nope, heb ff een minuutje een divx'je laten draaien, maar ziet er prima uit. :)

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik heb een Leadtek GF2 ti met WIN98 SE en detonator 23.10 drivers, en de hardware mornitoring en TV out werken als en speer.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Winfox, hardware monitoring, werkt niet onder XP.. :(
Ik denk dat iedereen eerst zal moeten wachten op een update
van dat progje

btw. na installatie van de "oude" winfox crasht XP :r

• gabberjoost
Op donderdag 06 december 2001 08:33 schreef You-Suk het volgende:
Winfox, hardware monitoring, werkt niet onder XP.. :(
Ik denk dat iedereen eerst zal moeten wachten op een update
van dat progje

btw. na installatie van de "oude" winfox crasht XP :r
Damn, das wel een beetje jammer... ;(

• gabberjoost
Is er geen ander progje waarmee je de temperaturen van de videokaart ken uitlezen? :?

Verwijderd

ja dat is er, ik heb een leadtek winfast geforce 2 MX-400, en als ik dan winfox gebruik dan kan ik in winfox ook niks monitoren, maar wel in sisoft sandra. bij video information komen dan 2 nieuwe onderdelen met board temp, chip temp en de fan speed, wel handig voor het overclocken.

• gabberjoost
Ik zie daar nix staan. :(
Welke versie van sisoft sandra gebruik je?

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 12:24 schreef skyrolfer het volgende:
ja dat is er, ik heb een leadtek winfast geforce 2 MX-400, en als ik dan winfox gebruik dan kan ik in winfox ook niks monitoren, maar wel in sisoft sandra. bij video information komen dan 2 nieuwe onderdelen met board temp, chip temp en de fan speed, wel handig voor het overclocken.
[/offtopic]
wat voor een 3d-mark score haal jij??
[/offtopic]

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik blijf het toch maar frapant vinden dat iedereen problemen heeft met de tv-out van zijn kaart met beta detonator drivers.
Ik heb een ASUS v8200Ti200 DELUXE en hiervoor had ik een ELSA Gladiac Geforce 2 Ultra. Beide kaarten hadden/hebben een tv in en uitgang en ik heb met beide kaarten nog nooit gehad dat ik de tv in of uit niet had kunnen gebruiken met welke drivers dan ook. Dit alles onder Windows XP.
Het maakt niet uit welke drivers ik gebruik. Ik heb nog nooit de orginele drivers van ELSA of ASUS zelf gebruikt omdat deze meestal achterlopen.
Ook is de beeldkwaliteit echt niet slechter door de fabrikant zijn drivers te gebruiken. De chip kan een bepaalde kwaliteit uit geven en je kunt met software alleen nog maar wat filters er over heen gooien zodat alles bijv. wat blurrier wordt en het dus lijkt alsof het mooier beeld geeft. Meestal wordt dit niet gedaan en is dit alleen maar mogelijk met bepaalde software.
Verder werkt voor de ASUS het temperatuur monitor programma wel gewoon onder Windows XP zonder gebruik te maken van de ASUS drivers.
Iemand met een LEADTEK kaart zou dus eens kunnen proberen of het voor deze kaart ook werkt.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/ASUS_VGA_TOOLS/smdoc176.zip

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• gabberjoost
heb ff smartdoctor geprobeert.
Tijdens de installatie zij die dat ie 49 graden was (is goed mogelijk) en met een fan rpm van 10.000+ (lijkt me erg sterk :o).
Wilde ik na de installatie smart doctor starten, verdween het scherm na 1 seconde om later nooit meer te verschijnen. Het werkt dus niet. Was natuurlijk ook wel een beetje te verachten, maar het was het proberen waard... :)

• JoshuaS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 17:00
Heb ook XP/Leadtek GF3 en bij mij werkt hardware monitoring wel echter niet via het winfox progje maar via eigenschappen beeldscherm>instellingen>geavanceerd>winfast advanced setting>display hardware monitor

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 12:36 schreef gabberjoost het volgende:
Ik zie daar nix staan. :(
Welke versie van sisoft sandra gebruik je?
ik haal em ff onder een klein laagje stof :)

maar ik heb iets ontdenkt met winfox. In het programma zelf, was hardware monitoring voor vele geen optie, hij staat er wel maar je kunt em niet selecteren. Dit is bij mij ook het geval. Maar wat bij mij wel werkt: configuratiescherm --> beelscherm --> instellingen --> geavanceerd --> kies dan het tabblad winfast advanced setting. en kijk is wat daar staat, hardware monitoring, en nu kun je em wel aanklikken. DIt is in ieder geval bij mij zo, weet niet of het overal zo is maar het is toch het proberen waard.

• Rico
  • Laatst online: 09:30

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb versie 2 Beta een tijdje gebruikt. Werkt ook onder XP, maar geeft soms ook die rare strepen en veroorzaakt zo nu en dan een vastloper.
Dus dan maar geen winfox. Kaart draait verder perfect en er komt vast wel eens een goede versie.

Verwijderd

Ik heb de originele Leadtekdrivers en alles werkt zoals het hoort onder winXP. Ik wil binnenkort ff andere reference- en detonatordrivers proberen, maar als ik het zo zie hiero, dan gaat da nie helemaal goed.
Oh, ennuh...6600+ 3dmarks ongetweaked.
Pagina: 1