Toon posts:

Labtec Speakertjes op DVD speler, gaat dat lukken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze TV is heel dom opgestelt kwa speakers betreft.
De speakers zitten namelijk rechts van de TV dus dat luistert wat irritant.

Een goedkope oplossing leek me om gewoon labtec speakertjes te kopen, en die aan te sluiten op de DVD speler.

Onze kamer is wel wat groot, maar ik plaats de speakertjes dan gewoon een beetje rondom waar je gaat zitten.

Heb je dan redelijk surround sound? Of is dat weggegooid geld..

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Labtec maakt geen speakers met DolbyDigital decoder. Dus DolbyDigital geluid zul je niet krijgen. (Labtec concentreerd zich blijkbaar op 2.1 moddelen). Ze maken ook 4.1 moddelen met een front en rear ingang. Als je DVD speler een front en rear out hebt kun je van "Dolby Prologic" "genieten".

Zelfs vind ik overigens de beste keus om de APX4620 te nemen. Als je Labtec icm. met films wilt lijkt mij dat de beste keuze. Die subwoofer komt lekker laag en kan wat meer hebben dan de kleine 5.25" en 4" woofertjes van de Labtec ACS serie. De APX4620 kost ongeveer F190,-

Als je WEL DolbyDigital wilt (weliswaar zonder centre speaker, 4.1 DD) en een flinke subwoofer die ook op hoge volumes redelijk blijft grommen is de ADA885 iets voor jou.
Dat is een 4.1 set met ingebouwde DolbyDigital decoder, afstandbediening, 4 sattelites incl. display. En hij gaat hard genoeg voor films. Kost F499,- bij regenboog computers zie pricewatch. Betalen onder rembours aan de postbode en bestelling binnen een week binnen.

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 09:06

RRRobert

Fokker in ruste

Op deze oplossing heb ik ook al een tijdje lopen broeden, ik zit nl. met het zelfde probleem. Zo loop ik al een tijdje te denken aan (lees: dromen van) de Creative Playworks Surround DTT 3500, maar ja, de goedkoopste in de pricewatch is toch nog fl 679,- (MyCom). Wie weet er nog andere/betere/goedkopere oplossing?

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Verwijderd

ik ook ik weet het ook niet want ik wil niet gewoon 400 piek door de wc heen spoelen. OH trouwens nog een vraag weet iemand of ik met mijn dvd speler (cyberhome L-528) alle 5.1 setjes kan aansluiten ?

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs vind ik overigens de beste keus om de APX4620 te nemen. Als je Labtec icm. met films wilt lijkt mij dat de beste keuze. Die subwoofer komt lekker laag en kan wat meer hebben dan de kleine 5.25" en 4" woofertjes van de Labtec ACS serie. De APX4620 kost ongeveer F190,-
Heb je dan 4 Speakertjes?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 18:13 schreef illem het volgende:

[..]

Heb je dan 4 Speakertjes?
neu,
4 satellieten en 1 subwoofer.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
2 maal = ??

Labtec APX4620: 2.1 systeem. Dat wil zeggen, 1 subwoofer en 2 sattelites. Gezien deze sets monsterlijk goedkoop zijn kun je er ook 2 kopen. En de ene set op de front out en de andere op de rear out aansluiten. Zo creeer je een soort 4.2 systeem. Met DolbyPrologic ondersteuning, zelf gecreeerd ;)

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 09:06

RRRobert

Fokker in ruste

Gewoon een 5.1 speakersetje inpluggen op de DVD speler kan imo prima, maar dan zit je nog wel met een probleempje van de volumeregeling. Er zit nl. meestal geen AB bij de speakersetjes, alleen als er ook een aparte versterker bij zit (zoals bij de Creative 5.1 DDT 3500). Moet je dus steeds opstaan uit je zitzak.

* RRRobert zal de handleiding van z'n Cyberhome A-DL512 es afstoffen, d'r zit nl een knopje "audio" op de AB >:)

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Pagina: 1