Navul inkt voor HP 940C ?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik wil een nieuwe printer gaan kopen, de HP Deskjet 940C dus.

Maar nu vroeg ik mij af of je ergens online (of in het gooi, hilversum }:O om precies te zijn) reeds nagevulde (dus geen navul aparaten, maar al nagevulde cartridges) inkt cartridges kan bestellen voor de HP 940C (zwart EN kleur ).

Als ik daarvoor zelf mijn cartridges moet opsturen vind ik geen probleem.... iemand enig idee ?

PS: Ik ken al www.cartink.com & www.123inkt.nl maar zover ik weet leveren die geen kleuren navul cartridges voor de HP 940C.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik denk dat het, wat kleurencartrigde betreft, erg moeilijk wordt! Heb zelf een HP 950C, maar ik heb alleen van kleurencartrigdes van Future Green gehoord. Die maken ze ook voor de 900-serie van HP (type 78). In de laatste folder van Vobis zag ik deze cartridge staan, vervolgens heb ik Vobis Zwolle gebeld, maar die verkochten dat merk nieteens! Gebeld naar Vobis in Assen; die verkochten het merk wel, maar de verkoper vertelde me dat hun ervaringen hiermee niet al te best waren. Hij verkocht ze liever niet dan wel!
Mijn vorige printer was een Deskjet 820cxi, hiervoor had ik al eens een navulsetje gekocht van Start (staan op iedere beurs, en hebben ook een site). Maar dat werkte ook al niet goed; de printkop zat gewoon elke dag verstopt. Wilde ik iets printen dan moest ik eerst de cartridge met de printkop een half minuutje onder de warme kraan houden en met veel geluk kwamen er dan enigszins redelijke kleuren op papier. Nou, na 3x ga je dan wel naar de winkel om een nieuwe cartridge te kopen...
Ik heb al 2x Start hierover gemailt, maar je krijgt gewoon geen enkel antwoord! Nooit kopen!!!! :r
Ik geloof dat we, helaas maar het is niet niet anders, gedoemd zijn om de orginele HP cartridges te moeten kopen. |:(
Wat de zwarte inkt betreft, daar kan je gerust alternatieve inkt voor gebruiken, dat gaat wel goed!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Wild pigeon
OK, jammer maar helaas ;(

PS: Iemand nog sugesties waar ik dan het beste zwarte inkt kan krijgen voor de HP 940C ?

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

voor de beste kwaliteit, en het langste plzier van de printer, koop orgineel!

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Wild pigeon
Op dinsdag 04 december 2001 20:58 schreef GeBas het volgende:
voor de beste kwaliteit, en het langste plzier van de printer, koop orgineel!
Liever wat lagere kwaliteit en wat meer plezier van mijn $$$ dan arm zijn en HP lekker rijk laten worden door het kopen van extreem dure inkt.

Maar ja, als er geen andere optie is, dan niet :(

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Wist je dat HP geen garantie meer geeft als je andere cartridges hebt gebruikt?

Gewoon ff ter info.

Voor de rest heb ik op de zwarte markt in beverwijk B- cartridges gezien voor bijna alle deskjets!
In de gewoone winkels wordens ze bijna niet verkocht!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 14:35 schreef Wild pigeon het volgende:

[..]

Liever wat lagere kwaliteit en wat meer plezier van mijn $$$ dan arm zijn en HP lekker rijk laten worden door het kopen van extreem dure inkt.

Maar ja, als er geen andere optie is, dan niet :(
HP inkt is relatief niet duurder dan die van concurerende printerfabrikanten
Het is met inkt net als in Duitsland met de benzine(zit de wegenbelasting in)de fabrikanten maken geen winst met de printers(soms zelfs worden ze voor minder als de productieprijs verkocht aan derden(Aldi bv)Kortom de enige manier om geld te verdienen is door de inkt
Overgens is het wel zo dat er aan de inkt steeds gesluiteld wordt om deze te verbeteren voor wat betreft de lichtechtheid en droogtijd(meestal omgekeerd evenredig dus beter lichtecht betekent langere droogtijd)

Verwijderd

De Hema heeft toch ook z'n eigen collectie inktcartridges? Is bij iemand bekend of ze die nog steeds hebben en of de kwaliteit goed is? Ik gebruik ze nu in mijn HP 670C printer, en of ik nou Hema- of HP-inkt gebruik, beide keren zijn de afdrukken bagger.

Verwijderd

kijk even op www.wecare.nl daar kun je een postcode check doen naar winkels in de buurt en je kunt gelijk kijken of ze je inktpatronen verkopen. Ze hebben zowel zwarte als kleuren cartridges.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ja inderdaad van Wecare.
Ze hebben jammer genoeg de kleurencartridge nog niet. :'(
Zwart de WEC1126, kleur alleen origineel, C6578A/D

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05

Wimo.

Shake and Bake!

Waarom niet zelf navullen? Werkt perfect.. ( op lexmark ) :P

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:46 schreef Wimo. het volgende:
Waarom niet zelf navullen? Werkt perfect.. ( op lexmark ) :P
Omdat de koppen in de cart zitten en die na verloop ook achteruitgaan (cart zijn volgens HP 6 maanden houdbaar in de printer)
940 heb de zelfde zwarte cart als de 840 #15
Kleuren cart worden niet gerefilled, je kunt je oude carts inleveren bij sommige firmas, maar die nemen het #78 patroon niet aan
overgens is het zo dat waneer er wat met de printer is en je de refills er niet uitkrijgt, HP wel de schuld zal geven aan de refills en je de reparatie mag betalen

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz.. mijn buurman heeft een 940c met navul inkt gevuld en die werkt eigenlijk nog best wel goed..

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 19:23 schreef Wimo. het volgende:
Hmz.. mijn buurman heeft een 940c met navul inkt gevuld en die werkt eigenlijk nog best wel goed..
Geesh hoeveel print die per week zeg, die printers zijn pas sinds oktober op de mark

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hij print wel veul jah.. maar volgens mij had ie hem al voor oktober hoor :?

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 15:09
Ik weet dat de NT Microsystems in de spoorstraat nagevulde inktpatronen verkoopt, wat de kwaliteit ervan is weet ik niet, maar ze hebben ze nog steeds dus dat moet opzich wel goed zitten.
Pagina: 1