Toon posts:

bios flashen van GF2 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zag laatst dit artikel http://www.tweakhardware.com/guide/asus7100/

daar gebruiken ze dus een powercolor geforce 2 mx kaart en daar zetten ze een ASUS v7100 bios overheen,

ik heb dus een Powercolor Geforce 2 Pro 64mb zonder tv-out
is het mogelijk om hier een ASUS V7700 pro bios overheen te zetten en dat het nog werkt ook, want zoals jullie misschien al weten zijn de pro kaarten van powercolor geclockt op 200/388 en die van asus op 200/400 dus dan heb je dat software matig overclocken niet meer nodig

Verwijderd

Ja dat lukt zeer waarschijnlijk wel. Ik heb ook alle powecolors en andere klonen die ik ooit heb gekocht altijd geflashed met de nieuwste reference-biossen, en heb nu m'n GF2GTS met een GF2GTS/PRO bios draaien en een TNT2-M64 met een TNT2-M64 ULTRA o.i.d. bios (beide een stuk sneller geworden). :7

Je kunt trouwens met diverse tools ook zelf de klokfrequentie van een bios aanpassen, mar een std bios voor een snellere kaart pakken is misschien gemakkelijker.

Maar het allerleukste is: als je twijfelt of het bij jou gaat werken, kun je eerst ook software-matig een nieuwe bios laden (dus in RAM en niet in de FLASH-chip) met het tooltje VGABIOS. Pas als die bios het goed doet, flash je hem echt in de flash-chip van je videokaart met NVFLASH.

Verwijderd

Topicstarter
gaat dit ook werken met w2k? en dual monitor? (2e is een S3 pci kaart)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nu alle tools en shit maar ik mis nog 1 ding...

namelijk het bios zelf...

waar o waar vind ik het bios voor een ASUS V7700 PRO 64mb AGP?? ze staan niet op de site of ftp van asus

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em net al geflashed en ut is nu een ASUS :9 :)

Verwijderd

alles flashen wat los en vast zit!!!
Pagina: 1