[php/bash] met elkaar praten

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik wil een php scriptje automatisch uitgevoerd hebben vanaf de server. Dat ga ik met een cronjob doen. Maar per keer dat de job gestart wordt moet het php-script x maal uitgevoerd worden (het is geen optie om die loop binnen php te bouwen ivm met max. execution time enzo). Wat is de beste manier om aan een bash scriptje duidelijk te maken dat het php-script niet nog een keer uitgevoerd hoeft te worden? De logica daarvoor staat in het PHP script, ik weet alleen niet hoe ik dat dus tegen bash moet vertellen.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Schrijf een bestand weg met de naam 'stop' wanneer je wilt dat er gestopt wordt :+
Beetje botte methode, maar zal wel werken. Misschien kun je ook iets doen met de output die het PHP script genereert.

Eigenlijk is het zowiezo nogal een ranzige methode, je kunt de max_execution_time hoger zetten bijvoorbeeld, of een andere taal gebruiken >:)

Verwijderd

Oh das wel slim jah.
in bash kun je dan doen
code:
1
2
3
4
5
if test -e stop
then
  rm stop
  exit 0
fi

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou inderdaad gewoon gaan voor set_time_limit(0); in je php en de lus in php bouwen als 't dan al perse via php moet.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Inderdaad, niet vergeten stop weer weg te halen dus :)

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
dankjewel alle mensen van de 'stop' tips. ik heb reden genoeg niet aan de max_execution_time te zitten, dus diz is the way :)
Pagina: 1