Toon posts:

[ASP] Waarde updaten probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik voer vanuit ASP een stored procedure uit op een MS SQL-Server, hierin is een waarde 'Status' [int]

Alle waarden die via de stored procedure worden ge-update, zijn in de database ook daadwerkelijk aangepast, behalve het veld status. Ik krijg geen errors en als ik de string waarmee de stored procedure wordt aangeroepen naar het scherm schrijf en deze dan via de query-analyzer op de db loslaat dan werkt het wel zoals zou moeten, dus kennelijk zit er ook geen fout in de query, heeft iemand zoiets al eens meegemaakt? of heeft iemand hiervoor een oplossing?

Verwijderd

Misschien is je veldnaam 'Status' wel een reserved-word
van SQL-server ofzoiets.....? Anders zou ik het ook niet
weten.

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 17:03

Yannick

Bub MC

laat de code even zien, kunnen we even kijken wat er mis is.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 04 december 2001 21:02 schreef Maniax het volgende:
Misschien is je veldnaam 'Status' wel een reserved-word
van SQL-server ofzoiets.....? Anders zou ik het ook niet
weten.
Da's eigenlijk ook iets waar ik aan zit te denken. Maar dan zou ie het volgens mij ook niet vanuit de query analyzer moeten doen. Ik heb iig nog nooit verschil gehad in het uitvoeren van queries vanuit code of vanuit de query analyzer (al zie je in de analyzer wel handig met kleurtjes wat keywords zijn :)).

Exact expert nodig?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Misschien een reserved woord van ado of vbscript?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 05 december 2001 10:19 schreef raptorix het volgende:
Misschien een reserved woord van ado of vbscript?
Als je die in een query stopt (string dus), wordt dat genegeert. Maar ik kan ook niet zo snel een reserved keyword "Status" verzinnen eigenlijk. Misschien recordsetje.status maar die bestaat dacht ik niet :?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, Reserverd word dacht ik ook al aan, dus ik heb hem gerenamed, en nog steeds dezelfde fouten :(

edit:

typoz
Word met DT!!!! |:(
Pagina: 1