Toon posts:

help: Qmail & Casema > meel sturen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola
Ik ben al geruime tijd aan het kutten met mail op het huis servertje en ben nu zover dat ik een imap server (imap-courier) heb draaien bovenop qmail en dat fetchmail al mn meel elders ophaalt en aan qmail doorgeeft. Daarbovenop draait imp voor webbased access. Werkt allemaal toppie 8-)
Alleen zit ik achter een com21 lijntje van casema en wil het meel naar buiten toe versturen niet werken. Wel natuurlijk via outlook vanaf een client compu, maar niet met qmail vanaf de server (bijv. via 'telnet localhost 25'). Wat moet ik doen om dit werkend te krijgen. Heb al het 1 en ander gezocht en bijvoorbeeld in '/var/qmail/control/smtproutes' de casema server gezet (':smtp.casema.net'). Kan het zo zijn dat casema het ip checkt van te relayen mail en dat qmail dan het 192.168.0.1 ip geeft ipv het dynamisch ip? Hoe klus je dat anders dan of zit ik helemaal fout daarmee :? thnx
O ja, meel die ik verstuur "verdwijnt" en zie ik nooit meer terug, ook niet via een bounce.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:06
Je moet in je DNS even een MX zetten...that's it....

dan zou het moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
als in de mx van casema met desbetreffend ip in /etc/hosts zetten? Of bedoel je wat anders?
mx staat toch voor mail exchange server?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het wil niet werken :'( Heb in de hosts file het ip van de smtp server van casema gezet en qmail herstart. Maar nog steeds verdwijnt mn post ;( Andere ideeen iemand? Of moet ik naast qmail nog meer herstarten (ik draai geen dns lokaal).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
waarom lever je die mail niet zelf af? Is toch veel beter dan de SMTP server van je ISP? (iig wel beter dan die van sjello)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, leuk idee. Hoe doe je dat? En over welke port gaat dat (incoming is 25, out ook?). Dit ivm de vuurmuur die hier staat ;)
Pagina: 1