Toon posts:

De 3 in 1 server.....

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje Brainstormen, waarom geen Multi-server bouwen...
1> een mailserver (Argosoft Pro)
2> een server (voor Cable Internet)
3> een multiformat HiFi Player..(divx/mp3/etcetc.)

Het volgende idee, de computer moet compact, mooi design zijn, niet groter dan een normale cd/dvdspeler en hetzelfde uiterlijk hebben.
Dus we hebben een mini-Bare Bone nodig met alles onboard, en dus met een tv-out voor de divx.., Is dit waar te maken..., na ff te browsen de volgende kasten gevonden op www.pc-gehaeuse.com ....en DivxOS op www.geocities.com/SiliconValley/Software/3691/DivxOS/ , (Tevens terug te vinden in een eerder TOPIC, wil niet met de eer strijken..), met deze spullen moet het volgens mij allemaal te realiseren zijn, rest mij alleen nog de vraag.....wat moeten volgens jullie de minimale specificaties worden voor in de MULTI-SERVER (c)...

En is dit een FEIT of FICTIE project...

Geef je mening :?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Laat ik net zo'n kast hebben die jij zoekt :P Is een Celeron500 met: TV-out, LAN 10/100, IR, AC'97 en USB onboard. Gekocht voor F268,- op de HCC!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Het is een feit project, das simpel.
BEN® nu ook bezig met het bouwen van een stand alone divx speler, moet alleen nog een vga kaart en een kast (maar die gaat ik zelf bouwen)

Wat je nodig hebt :
Mainboard
VGA met tv-out
Sound
2 netwerkkaarten (goedkope realtek dingen)
1 hdd (4.3 gb is genoeg denk ik)
1 DVD (kan je buiten divx ook nog dvd kijken)
256 MB Ram
Stille voeding
CPU (ik neem een P3 650, had ik nog liggen)

en dat was het ongeveer wel.
Ik zal zo eens kijken naar dat DivXOS, want volgens mij is dat niet echt makkelijk als het ook een mailserver wordt namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 15:46 schreef da_man98 het volgende:
Laat ik net zo'n kast hebben die jij zoekt :P Is een Celeron500 met: TV-out, LAN 10/100, IR, AC'97 en USB onboard. Gekocht voor F268,- op de HCC!
Das zeker toppie, maar is dat echt wat?, ben net ff wat aan het lezen in het HUGE HCC Topic en hoor positieve en negatieve verhalen, en wat zijn de afmetingen..? enne, mooi?(van dichtbij dan, design is IMPORTANT)

• Tomaat
Ik vind het wel een mooi kastje hoor. Het is niet echt een "design" kast, maar hij is niet lelijk. En vooral, hij is heeeel erg degelijk!

Verwijderd

Is een heel normaal project :)

Je kunt ook voor een andere optie gaan, nl. de computer ergens inbouwen en een terminal ervoor maken.

Iets soortgelijks ben ik ooit mee bezig geweest, check:
lelijke terminal
de server

Negeer bij de 1e link het bovenste plaatje even, verder naar onder staat de terminal.

Zoals je kunt zien is dat ding zowel webserver/ftp-server/mp3-player/thermostaat (!)/mailserver/etc

Erg leuk om mee te klooien, moest het maar eens afmaken. Ik wil die terminal nog wat verfraaien.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

TeeDee

CQB 241

* TeeDee is nog steeds bezig om zoiets uit te dokteren.

Kheb namelijk op mijn werk nog een Terminal van HP liggen (HP Envizex)

Daar zit een scsi interface op (scoor wel ergens een scsi) een onboard sound (als ik het goed heb) en een onboard lan.

Ik weet alleen niet de specs van die terminal.

Misschien dat iemand die specs weet???

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de keuze van de kast is eigelijk al voor mij gemaakt, maar nu ...wat heb ik minimaal nodig om het 3 in 1 verhaal werkend en GOED werkend te krijgen, dan doel ik op Procc, geheugen, videokaart etc.. en of het wil wat betreft afmetingen van het mobo en als iemand toevallig een MOBO weet met :

ONBOARD:
tv-out
IRDA
VGA
SOUND
NIC 10/100
etcetc -------> Kewl ;)

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 16:01 schreef hezik het volgende:
Is een heel normaal project :)

Je kunt ook voor een andere optie gaan, nl. de computer ergens inbouwen en een terminal ervoor maken.

Iets soortgelijks ben ik ooit mee bezig geweest, check:
lelijke terminal
de server

Negeer bij de 1e link het bovenste plaatje even, verder naar onder staat de terminal.

Zoals je kunt zien is dat ding zowel webserver/ftp-server/mp3-player/thermostaat (!)/mailserver/etc

Erg leuk om mee te klooien, moest het maar eens afmaken. Ik wil die terminal nog wat verfraaien.
Hoe zit het met de koeling van de voeding en de CPU.
Wat heb je hiervoor gebruikt ?

• Tomaat

Verwijderd

Topicstarter

Yes, Drakan, you got the feeling, zeker ook uit groningen??? hehe... Wat voor case heb je gebruikt en wat voor mobo..;) :7

EDIT --> DA_MAN 98 Is dat de BareBone van de HCC ?

Verwijderd

beetje off-topic..

1) ik heet niet drakan, is een spel wat ik wel eens speel ;)
2) kom idd uit groningen (er gaat niets boven grun)
3) kast is een standaard velleman 19" kast
4) mobo is een MSI super-socket 7 (type weet ik niet zo uit m'n hoofd) gewoon atx form-factor.

Heb gewoon alles in die kast gemonteerd (K8000, hub, moederbord, voeding, netwerkkaarten, geluidskaart) geen beeldscherm of keyboard aansluiting overigens. Het is dus een custom made kast, niet in deze vorm ergens te kopen (is overigens een fluitje van een cent om zo'n kast om te bouwen, nothing that a little dremel wont fix)

De gebruikte voeding is een gewone ATX voeding ontdaan van zijn mantel. Daarachter heb ik een 6cm sunon fan geplaatst welke op 7 volt draait. CPU (K6/2 400) wordt met een standaard koelertje gekoeld waarvan ik de fan uitgezet heb (gaat prima).

De K8000 is een velleman kit met iets van 16 digitale I/O poorten en 8 analoog ofzo (heb de specs niet zo bij de hand). Ik gebruik die K8000 voor de thermostaat-functie en voor het handelen van user-input (dmv de draaiknop en 4 buttons). Het gebruikte LCD display is een Matrix-Orbital, duur kreng maar wel mooi compleet geleverd (via RS232 aan te sluiten).

Verwijderd

Topicstarter
[b]
3) kast is een standaard velleman 19" kast
Waar te koop??, is een puntgaaf kastje zo te zien, en een prijs indicatie? :9~

Verwijderd

Is gewoon een lege 19" kast. Kostte mij Fl. 110,-

Het voor- en achterpaneel zijn van 1mm dik metaal (vrij zacht ijzer), de zijkanten zijn een soort profielen (alu) en de boven/onderkant is van dun metaal met roosters.

Ik heb 'm bij okaphone gehaald (www.okaphone.nl) maar veel electronica-zaken leveren spullen uit het velleman assortiment.

Ik heb even de doos erbij gepakt. Het is een 'Set for housing model D-1, uit de high-q cases serie. Op de velleman-site (www.velleman.be) kan ik die niet meer vinden dus zal wel een discontinued product zijn.

Verwijderd

Topicstarter
TNX....

• Tomaat
Op dinsdag 04 december 2001 16:12 schreef dojo007 het volgende:

[..]

Yes, Drakan, you got the feeling, zeker ook uit groningen??? hehe... Wat voor case heb je gebruikt en wat voor mobo..;) :7

EDIT --> DA_MAN 98 Is dat de BareBone van de HCC ?
Yup, ik heb hem op de HCC gekocht. (beetje erg late reactie...)
Pagina: 1