Toon posts:

[VB] - Lan Network Activity LED's ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om bij VB te zien welke led's er branden van je kabelmodem?

Met andere woorden: kan ik binnen VB ook zien of er data wordt verzonden of ontvangen via netwerk/internet? (windows2000 heeft dat network activity icontje in de system tray bijvoorbeeld).

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is mogelijk. Onder Delphi heb ik een aantal IP functies, daarmee kun je veel info krijgen over je NIC's.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 15:30 schreef jelmervos het volgende:
Is mogelijk. Onder Delphi heb ik een aantal IP functies, daarmee kun je veel info krijgen over je NIC's.
Ja ik wil ook wel delphi installeren, maar het punt is dat ik programmeermatig veel handiger ben in vb, hoewel het gewoon een beginner-level is hoor... (winamp controllers, screensavertjes, dat soort dingen)

Maar je hebt zeker geen idee waar ik dergelijke code voor vb vandaan kan plukken?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 15:42 schreef jelmervos het volgende:
2 seconden zoeken met Google:
http://www.vbip.com/iphelper/get_interface_info.asp
:D Je hebt gelijk... alleen vind ik deze code iets te uitgebreid... En als ik het zo bekijk kan ik veel gemakkelijker iets anders vragen:

Hoe kan ik CONCREET opvragen hoeveel packets er sent en received zijn?

De code er omheen om te bepalen of ik op een bepaald moment aan het senden of receiven ben pruts ik er zelf wel bij...

Verwijderd

Kan je vast wel uit perfmon halen? of denk ik nou te simpel?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 19:16 schreef Yarvieh het volgende:
Kan je vast wel uit perfmon halen? of denk ik nou te simpel?
perfmon zegt mij niets.
Ja performance monitor, maar ik kan het niet koppelen aan iets dat met netwerk packets te maken heeft.

uitleg please? :)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 18:41 schreef NeoStreak het volgende:

[..]

perfmon zegt mij niets.
Ja performance monitor, maar ik kan het niet koppelen aan iets dat met netwerk packets te maken heeft.

uitleg please? :)
idd de performance monitor, netwerk interface performance object, en dan packets/sec oid? of bytes sec wat jij wil?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 december 2001 21:24 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

idd de performance monitor, netwerk interface performance object, en dan packets/sec oid? of bytes sec wat jij wil?
Ja ik weet niet of ik over hetzelfde praat, maar ik had dus al http://www.vbip.com/iphelper/get_interface_info.asp geprobeert, maar hier kom ik niet uit.

Laat ik het zo zeggen, ik krijg het niet voor elkaar om ALLEEN de packets sent/received (octets) te laten returnen, en de code zo schoon mogelijk te houden, zonder alle niet gebruikte constanten en koppelingen.

Misschien dat hier een een of andere vb dude zit die dat wel zou kunnen? :Y)

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 21:49 schreef NeoStreak het volgende:
[..]

Ja ik weet niet of ik over hetzelfde praat, maar ik had dus al http://www.vbip.com/iphelper/get_interface_info.asp geprobeert, maar hier kom ik niet uit.
Nee das iets anders, als je gewoon de performance monitor start, en daar in de data kan vinden die je nodig hebt hoef je alleen nog maar 'n classje te maken/zoeken die die data dmv PDH.DLL voor je ophaalt, heb momenteel ff geen vb hier dus je bent ff on your own, maar moet wel lukken lijkt me :Y)
Pagina: 1