Toon posts:

Negatief-scanner, welke heb jij ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee scan jij je negatieven ?
Op welke resolutie en met welke scanner ?
En zijn jou scans goed uit te printen zodat je er weer een mooie foto van hebt ?

8-)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb een Canon CanoScan 660DU, daarmee kan ik dia's en negatieven op 1200*1200 DPI scannen. Het is een extra op een "gewone" scanner, dus het resultaat is magertjes....

Als je value for money wil, kijk eens naar de Acer Scanwit... voor +/- 800 piek een veel hogere resolutie en de mogelijkheid tot batch-scannen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
geen

Verwijderd

d660u valt een beetje tegen
maar het is volgens mij de enige betaalbare die negatieven kan scannen.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Ik laat het gewoon bij de fotograaf doen. Masterlijke mooie kwaliteit!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een negatiefscanner (35mm) gezien voor 500 piek.
En ik heb 'm nog besteld ook :)

Scannen op 1800 dpi (optical res) tot 19200 (soft)
Merk weet ik niet, maar dat zien we wel . .
Zodra ik 'm heb vertel ik welk merk het is 8-)

Ik ben benieuwd!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

'k heb een HP 7400C, kreeg daar een transparant-adapter bij. Ik gebruik het zelf niet, maar me pa scant er oude dia's mee. Hij zegt zelf dat het zeer goed werkt, maar ik weet zo uit m'n hoofd niet welke instellingen hij gebruikt.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
/me Koelkast heeft ook een Canoscan D660u.
Kwaliteit is redelijk voor de thuisgebruiker. Wil je professioneel aan de gang, heb je (veel!) duurdere apparatuur nodig!

• koelkast
  • Niet online
Onderstaande foto is als negatief gescand met m'n Canon Canoscan D660u. De foto zelf is een stuk scherper, en dit exemplaar is zelfs al geresized. Je ziet wel veel vlekken enzo, dus optimaal is het zeker niet. De scanner doet er trouwens wel erg lang over met 1200 dpi, paar minuten moet je wel op rekenen...:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynamedia.nl/fox/negatief.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Is idd wat wazig, maar daar heb je PhotoShop weer voor.
Ik vindt het er best redelijk uitziet.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

1. Minolta Dimage II
2. 2820 dpi => 2688 * 4032 (maximaal)
3. weet niet, heb geen printer

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Heintje
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik ben erg tevreden over de Epson 1250 photo. Een gewone scanner, met een opzetmodule voor negatieven en dia's. Gekocht op HCC voor 299, maar is normaal 379 ofzo. Je kunt er zowel negatieven als dia's in kwijt, en zowel dikke dia's als in de fabriek geraamde dia's (heb ik toch flink naar moeten zoeken om er een te vinden die dat eerste ook kon!).
In de Computeridee van 2 weken geleden ofzo stond een test van heel veel scanners. Mede op basis daarvan heb ik deze gekocht. Ik weet het: kutblad, maar in dit geval was het handig voor mij.

Ik vind de resultaten erg goed. Het komt door de losse module, waardoor de dia heel goed 'doorgelicht' wordt. Ik kan je een gescande mailen als je wilt. ICQ me.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:02
Ik heb er nog geentje, maar is de HP Scanjet 4470c een beetje aan te raden?
Pagina: 1