Toon posts:

brakke cd-rom drive???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met cd-rom drive, die erg vaag doet.
Het merk van de cd-rom drive weet ik niet, maar het lijkt er op dat het ding niet echt goed werkt. :r
Op t moment dat ik al in win (NT) ben en een cd wil openen, dan word die cd niet gelezen, maar start ik het systeem opnieuw op met de cd er al in, dan kan ik m wel lezen. :?

Ik heb geen idee waar t aan ligt, dus iemand wat suggesties?

Ohja, het systeem waar deze cd-rom drive in zit is een Compaq DeskPro EN :r en waarschijnlijk is de cd-rom drive een Aopen, maar pin me daar niet op vast ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee als in wat er precies mis kan zijn?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
een driver probleempje van NT? of mischien heeft de systeembeheerder met policy's wel je cdspeler geblokkeerd (gealloceerd beter gezegd)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Wat de drivers betreft lijkt t me wel in orde te zijn, maar die policies zal ik even nakijken, helaas kan ik dat niet eerder doen dan donderdag, want die pc staat op mn werk.

Opvallend is dat de cd-rom drive eenmaal in windows gewoon de cd niet meer wil lezen. Kan ook een software probleem zijn, maar ja hoe kom ik daar dan weer achter :?

In ieder geval bedankt voor de tip ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak dat ding eens schoon en kijk eens hoe die in de bios staat.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 04 december 2001 22:20 schreef Verspuy het volgende:
Wat de drivers betreft lijkt t me wel in orde te zijn, maar die policies zal ik even nakijken, helaas kan ik dat niet eerder doen dan donderdag, want die pc staat op mn werk.

Opvallend is dat de cd-rom drive eenmaal in windows gewoon de cd niet meer wil lezen. Kan ook een software probleem zijn, maar ja hoe kom ik daar dan weer achter :?

In ieder geval bedankt voor de tip ;)
ik vermoed een policy, ik heb dit ook eerder meegemaakt dat beheerders op hun werk de cdspelers in de pc's het personeel heeft uitgezet (middels een policy, of een ander tooltje)

overigens is dat uitermate handig :) (uit beheerders oogpunt)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 22:23 schreef terw_dan het volgende:
Maak dat ding eens schoon en kijk eens hoe die in de bios staat.
is t proberen waard, maar het komt bij meerder pc's van dat type voor, dus dat drive schoon moet worden gemaakt bewijfel ik.
Wat betreft die policies, in oudere pc is t wel gewoon mogelijk cd's normaal te lezen/gebruiken. Geen beheerders instelling dus.
Pagina: 1