Kabeltje van dvd naar geluidskaart nodig?

Pagina: 1
Acties:

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 08:36
Heb van 't weekend systeem in elkaar gezet voor mijn ouders. Nu zat er nergens zo'n audio kabeltje bij. In m'n eigen PC loopt dit direct van de CD-rom naar het moederbord (onboard audio).
Nu heb ik 2 vragen:

1. Waar hoort dit kabeltje eigenlijk bij te zitten? Het moederbord (onboard audio) of de DVD?

2. Heb ik dit kabeltje nodig? Ik kwam ergens bij de eigenschappen van de DVD-rom speler een optie om cd's digitaal af te spelen tegen. Dit werkt prima dat met windows2000 cdspeler programma'tje en winamp (als cd-speler). Maar als je er een audio cd in hebt en je drukt op het 'play' knopje op de DVD speler, gaat deze wel spelen, maar niet over de PC speakers (wel als je deze speakers direct in de DVD speler plugt).

Verwijderd

Je hebt het niet perce nodig. Zoals je al zegt werkt digitaal afspelen bij jou ook.

Wil je de DVD kunnen regelen met de knopjes voorop, dan moet je dat kabeltje goed aansluiten; het kabeltje moet van de DVD naar de geluidskaart. Heb je onboard geluid, dan moet ie natuurlijk van DVD naar moederbord... :P

• lord.farquaad
ja oke, maar waar hoort het kabeltje bij te zitten? Bij de dvd of het MB?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 15:13 schreef _cje_ het volgende:
ja oke, maar waar hoort het kabeltje bij te zitten? Bij de dvd of het MB?
Over het algemeen zit die bij de CDROM/DVD...

• lord.farquaad
dank

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:15

DaRoot

Some say...

Kabeltje zit vaak alleen nog maar bij losse geluidskaarten. Het "hoort" nergens bij te zitten hoor. Bij moederborden zit het nooit bij, soms wel bij CD-Rom-spelers of DVD-spelers. Ik zou gewoon je leverancier ff lief aankijken, de meesten hebben zat van die dingen en met een beetje mazzel doen ze je er zo eentje mee.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1