Linux Filesystem

Pagina: 1
Acties:

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
Haai,

Bestaat er een filesystem voor linux (RH7.2) waarmee ik een soort van RAID0 device kan maken (geen striping dus, alleen maar de verschillende HD's "aan elkaar plakken"), maar waar ik HD's later aan kan toevoegen zonder alle data van de HD's te verliezen ???

Tnx

Verwijderd

een filesystem is iets als ext2 of linux native, volgens mij is raid geen filesystem, maar gewoon een manier waarop een systeem je schijven ziet.

• Psychops
Dan stel ik mijn vraag anders :

Is het bovenstaande mogelijk (dus vb 2 HD's van 40G als een partitie mounten. geeft dus een partitie van 80G in bv /home. En hier later nog een HD aan toevoegen van X GB , bc 40 zodat /home 120GB wordt, en ik geen data verlies

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja je kan logical volumes maken! Met lvm, dit is wat je zoekt. Ik weet alleen niet zeker of je nog erg makkelijk een disk aan je volume erbij kan plakken maar het begin van je verhaal moet zeker wel lukken

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Psychops
Thnx, ik zal een gaan kijken. Maar het gaat dus net om het tweede deel. Dat eerste zou ik namelijk ook makkelijk kunnen doen met Raid-0 (doe ik nu al), maar dit is lastig aangezien er regelmatig een HD bij moet.

• Psychops
Iemand nog andere oplossingen ??

Verwijderd

waarom niet een aantal links plaatsen in home naar dirs op verschillende partities?

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Dat heet Reiserfs geloof ik

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Psychops
Hmm, nee het moet echt een volume worden.
Maar ik ben nu bezig met LVM, en dat doet alles wat ik moet hebben. :P

Tnx
Pagina: 1