[C++] Parallelle poort in W2K??

Pagina: 1
Acties:

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:53
Hallo,

Met een zelfgeschreven programma (C++) kan ik de verschillende lijnen van mijn parallelle poort hoog en laag zetten. Dit programma dient om een I2C-clock (met wat ingebouwd geheugen) aan te spreken.
Het programma werkt onder DOS en Win9x. Nu heb ik onlangs W2K geïnstalleerd, maar het programma blijkt niet meer te werken. Iemand heeft mij gezegd dat W2K zijn parallelle poorten "afschermt" en dat dit dus het probleem is.
Nu vraag ik mij af hoe ik toch mijn parallelle poort kan sturen in W2K?? Heeft iemand een oplossing?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=340294/1/25]
kijk hier eens

<ot>
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#02
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
</ot>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Direct naar een LPT/COM poort schrijven mag niet (meer) in NT (2000/XP dus ook). Dit heeft met veilighied/stabiliteit te maken. Volgens mij moet je de API functies van Windows zelf gebruiken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

*gaap* :z

Misschien is het een idee om dit in de faq op te nemen? Het valt mij op dat er de laatste tijd erg veel wordt gevraagd naar het hoe en wat van het direct aansturen van de parallele poort.

Hmmm.. anders ik m'n site maar es uitbreiden met voorbeeldcode hoe rechtstreeks de parallele poort aan te sturen (met voorbeeld code in Delphi, C en VB).

Naar mijn idee is het jammer dat het zo vaak wordt gevraagd. In de search van GoT is er nu zat info over te vinden, em m.b.v. google kan je ook zat info vinden hierover.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney