Leuk kaartje voor Fl 200,-?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Tweakers,

In de pricewatch zie ik voor ~200 piek leuke GF 2 MX kaartjes staan. Zijn dit gewoon goeie kaartjes waar ik minstens nog 5 jaar mee doe? Ik wil dus Quake 3, Half-Life, Black & White er mee gaan spelen, dus ik verwacht wel minstens 65 FPS.
Zeggen jullie maar welke ik moet kopen en welk merk? (Asus, Abit, MSI etc. noname?) Is er nog een bepaald model wat aan te raden is?

Het moet dus ~200 gulden zijn. Het komt te draaien onder een MS-6309 mamaplank met 160 MB RAM en een celly 600/700

Bvd. :)

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

5 jaar is wel erg lang. voor de eisen die jij stelt. Dat gaat dus ook niet lukken. 5 jaar geleden was een 2 mb kaart nieuw nu is het niets meer dus je gaat het niet halen. ;)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:13

markvt

Peppi Cola

je processor gaat nie eens 5 jaar mee :P

Trouwens de levenduur van een pc is max 3 jaar.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Je bent te laat. Ik heb op de HCC gekocht 1 Abit Siluro Geforce2 MX400 voor 180,- (8>

Woon je nog steeds in Utrecht? 22 dec ...> PC Dump in de Rai. :)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Je kan hier niet de komende 5 jaar games met 65FPS mee spelen, en nu kan je nog wel Q3A enz spelen met 65FPS, als je de res maar laag genoeg zet.
Ik zou zelf of voor een Radeon VE 64MB gaan (f175,-) heb je dezelfde snelheid en veel betere beeldkwaliteit voor een lagere prijs, of de kyro2 64MB (club3D f202,- Hercules f249,-), omdat ie gewoon een heel stuk sneller is (~GTS, met FSAA >Ultra).

Specs

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Met een GF2 mx kun je 60fps met black+white wel vergeten hoor. En dat kaartje gaat denk ik nog maar een jaar mee als je nieuwe games wilt blijven spelen...

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Je kan er nog wel 10 jaar Quake 3 op 65 frames spelen.........

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op dinsdag 04 december 2001 14:55 schreef MadMax het volgende:
Je kan er nog wel 10 jaar Quake 3 op 65 frames spelen.........
LOL ! (zelfs nog wel langer) |:(

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op dinsdag 04 december 2001 14:40 schreef Vinnienerd het volgende:
In de pricewatch zie ik voor ~200 piek leuke GF 2 MX kaartjes staan. Zijn dit gewoon goeie kaartjes
ja hoor
waar ik minstens nog 5 jaar mee doe?
nee
Ik wil dus Quake 3, Half-Life, Black & White er mee gaan spelen, dus ik verwacht wel minstens 65 FPS.
met een celly 700 zou ik de resolutie niet te hoog gooien, maar op zich moet dat redelijk te doen zijn..
Zeggen jullie maar welke ik moet kopen en welk merk? (Asus, Abit, MSI etc. noname?) Is er nog een bepaald model wat aan te raden is?
tis hier geen www.koopadvies.nl en bovendien is een chipset een chipset, zeker bij low budget kaarten maakt het dan maar bar weinig uit welk merk je koopt..

Kijk in de Pricewatch, zoek een GF2-MX uit voor onder de 200 piek (bij voorkeur bij mensen met weinig verzendkosten, of je zoekt een winkel in de buurt) en klaar.. Simpel!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ik zou een kyro2 chip nemen ... ik heb een hercules 4500 tv out en ben daar dus super tevreden van!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 14:47 schreef markvt het volgende:
je processor gaat nie eens 5 jaar mee :P

Trouwens de levenduur van een pc is max 3 jaar.
en dat onder vindt ik aan den lijve, mijne is beina 3 en kan echt niet meer mee, ook na een geforce2mx400 (PCI) en 128mbram erbij geplaatst te hebben

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Neem een Nvidia kaartje, als over 3 jaar de nieuwe detonator drivers uit zijn is die weer 2x sneller als nu :) en kan je weer 2 jaar vooruit >:)

Maar zijn wel veel eisen voor een low budget kaartje. Ik denk met de huidige ontwikkelingen ook de GF3 over 5 jaar niets meer is.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Op dinsdag 04 december 2001 14:52 schreef Masterdam het volgende:
Je kan hier niet de komende 5 jaar games met 65FPS mee spelen, en nu kan je nog wel Q3A enz spelen met 65FPS, als je de res maar laag genoeg zet.
Ik zou zelf of voor een Radeon VE 64MB gaan (f175,-) heb je dezelfde snelheid en veel betere beeldkwaliteit voor een lagere prijs, of de kyro2 64MB (club3D f202,- Hercules f249,-), omdat ie gewoon een heel stuk sneller is (~GTS, met FSAA >Ultra).
Dus als ik een Kyro2 64MB koop heb ik in de meeste spellen van nu wel een mooi en vloeiend beeld? (50 FPS?) Ook in B&W?

Algemeen vraagje: Is het niet zo dat alle kaarten over 3 jaar "verouderd" zijn?

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Hercules Prophet 4500 Kyro2 voor 225 piek ofzow. Is in ieder geval sneller dan die MX, en over stabiliteit heb ik persoonlijk al helemaal geen klachten, werd gek van me ouwe gf2mx die problemen gaf met me soundblaster (crash, crash)

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 14:40 schreef Vinnienerd het volgende:
Tweakers,

In de pricewatch zie ik voor ~200 piek leuke GF 2 MX kaartjes staan. Zijn dit gewoon goeie kaartjes waar ik minstens nog 5 jaar mee doe? Ik wil dus Quake 3, Half-Life, Black & White er mee gaan spelen, dus ik verwacht wel minstens 65 FPS.

Het moet dus ~200 gulden zijn. Het komt te draaien onder een MS-6309 mamaplank met 160 MB RAM en een celly 600/700

Bvd. :)
Je kaartje blijft het normaal gesproken wel 5 jaar doen...maar verwacht niet dat je over 5 jaar nog de nieuwste spellen kan spelen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.