Ik heb een k6-2 500 (als fileserver) op een Asus P5A-B mobo met monster fusion video, 6 HD's (4x60GB@5400, 1x30GB@5400 en 1x20GB@7200 alles maxtor), 1 extra casefan, netwerkkaart, awe64, scsi controller, CD-R en een onstream tapedrive op één 145 watt psu draaien
Ik was even bang dat hij 6 HD's niet zou trekken, die worden bij het opstarten nl allemaal tegelijk op snelheid gebracht, maar het blijkt allemaal prima te werken.
Wel zit het systeem met 130Watt redelijk dicht bij het max van de psu.
300watt? pfff leuk als je waterkoeling gaat inbouwen of peltiers gebruikt, maar verder vette overkill. vroeger, bij de oude athlons had je die overkill nodig omdat een extreem stabiele voedingsspanning nodig was, maar dat is tegenwoordig opgelost met die rij condensatoren die je op je mobo ziet zitten.
"maar ik heb wel 3 casefans"... nou en? een beetje fan trekt nog geen 3 watt.
Maar ja, zolang iedereen roept dat meer beter is blijven de meest onnozele klanten steeds zwaardere voedingen kopen, zelfs voor de eenvoudigste pc-tjes, zo'n zwaardere voeding kost tenslotte maar een paar piek extra. (tweakers kopen zowiezo alleen maar het beste wat er te koop is, maar die hebben geen significant marktaandeel) En dus gaan de 200 watt voedingen (die prima voldoen voor simpele desktops) vanzelf uit het assortiment.
Daarnaast heb ik nog wel een 1800+ met 1 hd (60GB@7200), scsi cd-rom, cd-rw, jaz, floppy(+netwerk +2 casefans +gf2 incl tv-tuner) op een 300watt psu zitten, maar die trekt maar 80 watt, die 300watt psu zat nu eenmaal bij de kast.
(en ik heb nog ergens een op stroomverbruik geoptimaliseerd 486 die maar 32 watt gebruikt

)
Als je vermoedt dat je voedingsspanning laag of onstabiel is, waarom kijk je dan niet even in het bios? daar kun je ze zo aflezen... Of download even een programmaatje dan kun je het onder windows ook zien (cpu-cool kan het zelfs in een grafiekje over tijd zetten voor je)
Ik zou de onstabiliteit van je systeem echt ergens anders zoeken dan bij de capaciteit van jouw voeding (kwaliteit van het moederbord misschien? of randapparatuur met een ongestabiliseerde voeding?) 300Watt is ruim voldoende voor wat jij hebt.
Sluit je misschien randapparatuur uit verschillende fase-groepen op elkaar aan? dat staat meestal wel garant voor wat vonken en als je geaarde apparatuur erbij betrekt ligt al heel snel de aardlek er uit.
Gezien je tv-kaart kan ik nog 1 tip geven waar ik zelf ervaring mee heb (alleen veroorzaakte dat stevige storing, geen crashes) knoop de aarde van de tv-antenne eens aan de aarde van het huis (in de meterkast bv) misschien helpt dat bij jou ook.