Wiroute Pro 4.1

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
Onlangs heb ik winroute Pro 4.1 geinstalleerd.
Nou kan ik wel mijn POP 3 mail ophalen buiten de mailserver van Winroute om, maar geen hotmail die in Outlook geintergreerd is.
Welke instelling moet ik veranderen?
Of wie kan mij vertellen waar ik deze informatie zou kunnen vinden?In de manual staat er niks over in en in de FAQ van Tinysoftware heb ik ook al niks gevonden.
Info:
NT 4 server met ADSL van Mxstream en winroute als internet deler.NAT staat enabled en DHCP server is enabled.
Mailserver van Winroute =disabled.
Proxy server van winroute=enabled.(Poort 3218)
Ik check mijn pop3 emails ('k Heb er 2)via de internet verbinding van de server vanaf een XP pro client.Daar heb ik geen problemen mee.
Zo ook hotmail (geintregeerd in Outlook express onder XP)alleen dan krijg ik de melding:

Unable to poll for new messages on your HTTP server. Account: 'mijn naam', Server: 'http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp', Protocol: HTTPMail, Port: 0, Secure(SSL): No, Socket Error: 12019, Error Number: 0x80004005

Outlook komt dus met een hotmail adres niet door winroute heen lijkt het wel...
Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven.

Met de ICS van een andere XP pro bak lukt het wel dus....vreemd!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Wat bedoel je met 'buiten de mailserver om'?

Heb je die normaal wel aan staan ofzo?

Tenzij jij het echt gebruikt, zal ik dat ding gewoon uitzetten.

Net als die cache instellingen ergens...

En check jij je mail op de server zelf of via een client?

Das ook wel ff belangrijk om te vermelden.

Kortom; beetje meer info :)

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Winroute guru hier! :P Geef eens wat meer info, want hier kunnen we nix mee...

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Op dinsdag 04 december 2001 15:08 schreef da_man98 het volgende:
Winroute guru hier! :P Geef eens wat meer info, want hier kunnen we nix mee...
Linux power, en meneer is winroute guru???
Grappig

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:42

4hp

hij kan toch best en linux hebben en toch iets vna winroute weten?

boeie :)

• Tomaat
Zeker, ik ben van alle markten thuis he :P Ik heb zelf een half jaar Winroute op mijn NT bak gedraait, totdat ik de wondere wereld van Linux binnen stapte :D

• joop3

joop3

Was ook geen flame oid
maar vond het gewoon grappig hehe

• Tomaat
jah, maar het zou nog grappiger zijn, als die stretch even wat meer info post!

• joop3

joop3

Misschien is ie er al uit...

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 15:34 schreef joop3 het volgende:
Misschien is ie er al uit...
Of misschien komt hij helemaal wel niet meer op internet door winroute >:) :P

• Tomaat
Op dinsdag 04 december 2001 15:46 schreef Leonstyle het volgende:

[..]

Of misschien komt hij helemaal wel niet meer op internet door winroute >:) :P
LOL >:)

Verwijderd

heb je @home verbinding?

• stretch
nee ik ben er nog steeds niet uit....Internet verbinding gaat goed...alleen dat hotmail verhaal gaat niet goed.
Als ik inlog op www.hotmail.com via mijn browser lukt het wel.Maar de email adressen van hotmail kun je ook intregreren in Outlook express en die je mail laten checken.En dat wil nou net.(ik heb er 3).
Ik heb wat meer info in de start topic gezet..hopelijk is het genoeg om deze fout te kunnen corrigeren.
Het gaat dus om een VPN met Mxstream verbinding.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk eens hoe dicht je winroute hebt gebouwt, t zal me niks verbazen als hotmail ophalen via outlook expr. via een afwijkende port gaat... (dus niet via de standaart SMTP (25) en POP3(110) porten)

Exact expert nodig?

• stretch
JA...das een goeie...Hoe en waar kan ik uitvinden welke poorten worden aangesproken????

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Dan moet je je logging aanzetten in Winroute (naar window, evt ook naar file). Ik neem aan dat je onderin een regel hebt staan die alles dropt wat niet door je portfilter-rules is heen gekomen? Als je op die drop-regel logging aanzet en dan je Hotmail probeert op te halen zie je welke remote poort wordt aangesproken.

[edit]Ik heb hier net ff gekeken, maar bij mij maakt ie alleen maar gebruik van poort 80, http dus. Weet je zeker dat je die via NAT ook doorstuurt? Of dat je dat over je proxy doet? Stel in dat geval ook in dat je die gebruikt.

Ik scrobbel ook audio

• stretch
Ik heb logging aangezet en het lijkt erop dat wanneer hotmail email gechecked wordt vanuit een clients outlook express(inderdaad poort 80) de packets niet door worden gestuurd (VPN van Mxstream).
Dit is niet het geval met internetten.
Proxy server staat uit maar dat maakt geen verschil uit..
Ik snap er niets meer van.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Heb je IPfragmode op 1 gezet? Wat bij mij nodig voor het gebruik van VPN van Mxstream.

winroute engine uitzetten
zoeken op ipfragmode in regedit
op 1 zetten
regedit uit
winroute engine weer aan

• stretch
Ja,Ipfrag staat in de register op 1.
Het gekke is dat ik met Messenger gewoon online kom en dan geeft ie aan of ik wel of niet email heb.
Maar wat ik ook doe,het lukt niet via Outlook express.
Alles gaat gewoon over poort 80 (messenger poort 1863).

• stretch
is er iemand die winroute op zijn duimpje kent?met een VPN verbinding? B-)

• Tomaat
Ik wel veel verstand van Winroute, maar niet echt van VPN :( Maar als ik het zo hoor zit er gewoon iets fout met outlook hoor, want als je je hotmail email wilt binnen halen met Outlook, dan gaat ie gewoon naar http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp om daar de email te downloaden en dat gaat dus via HTTP ofterwijl via poort 80. Dus als je je mail niet met Outlook kan downloaden, dan zou je dus ook niet kunnen internetten. En dat kan je dus wel, dus...

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Op dinsdag 04 december 2001 23:45 schreef gcb het volgende:
Heb je IPfragmode op 1 gezet? Wat bij mij nodig voor het gebruik van VPN van Mxstream.

winroute engine uitzetten
zoeken op ipfragmode in regedit
op 1 zetten
regedit uit
winroute engine weer aan
Als deze ipfragmode op 0 staat, kan dit dan oa problemen geven met het pingen van andere sites?

Bij mij thuis heb ik een NT4 server staan met Winroute Pro 4.1. Ik kan wel vanaf de server naar alle adressen pingen, maar vanaf mijn clients niet. Hij resolved echter wel eerst de naam....

Op de site van tinysoft heb ik wel de handleiding kunnen vinden, maar hier ben ik niet verder mee gekomen....

Good, bad, I'm the guy with the gun!

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Zie ook http://www.dslreports.com/faq/tweaks

Ik had dit probleem ook met Winroute 4.1 op w2k en een ADSL verbinding van XS4All. Het was verholpen toen ik de MaxMTU-waarde zover had verlaagd dat IP-pakketjes ongefragmenteerd over het gecombineerde netwerk mxstream-xs4all konden reizen. In mijn geval 1372, best wel laag!! (normaal is 1492-1500)

Tik in op de commandline: ping -f -l 1500 www.jouwprovider.nl
Je krijgt waarschijnlijk de melding: "Packets had to be fragmented, but DF set" Geef dan opnieuw bovenstaand ping-commando en verlaag de 1500 steeds met 10 totdat je bovenstaande melding niet meer krijgt. Verhoog dan de waarde die je op dat moment gebruikt steeds met 1 totdat je weer "Packets had to be fragmented, but DF set" krijgt. De hoogste waarde waarbij je compu gewoon een ping uitvoert is jouw waarde voor MaxMTU.

Nu moet je die MaxMTU gaan instellen voor alle netwerkkaarten op je netwerk inclusief de netwerkkaart die de verbinding met je ADSL-modem maakt. Gebruik hiervoor DRTCP
Succes ermee!!

P.S.:Ik heb hierover ge-emaild met de helpdesk van xs4all, die zei dat die lage waarde (1372) "het gevolg is van de nogal ongelukkige opzet van het mxstream-netwerk". Ze kunnen er niets aan doen... :(

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• stretch
Concrete,je sloeg de spijker op de kop. *D
Mijn waarde ligt op 1472 en na aanpassing mbv drtcp lukt het om hotmail email ophalen via Outlook express.
Alleen nu wil het soms wel en soms niet.Hetzelfde als ik het via de browser probeer....Soms wel,soms niet.
Moet ik dan die waarde nog meer verlagen?
Want als ik dus via een kabelinternet deling ga XP/ICS( heb ik nóg van @home tot eind deze maand)dus buiten winroute om dan lukt het wel.
Het lijkt um dus echt in Winroute te zitten,maar dan alleen de hotmail services....
Internet verkeer gaat supersnel en goed via NT4/winroute/Planet ADSL....
En dat gaat weer wat trager via XP/ICS/@home..Ik word er niet goed van....Grrr :( :(

• stretch
Sever reboot deed wonderen...Alles draait nu weer TOP...Thanx

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Keej, goed om te horen...

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Erg laat maat toch nog een vraagje hierover:

Ik heb het zelfde probleem en ben nu met die MTU bezig, maar als ik op de client de MTU verlaag naar 1472 en ik ga dan pingen krijg ik een reply, als ik reboot krijg ik geen reply... weer zo'n defragment melding.
Kan dit kloppen??? en moet ik op alle pc's in mijn netwerk dit uitvoeren (dus op server & client)????

Alvast bedankt,
Barry

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46

MaxPoweR

-=StopTech=-

Hallo Tomaat (Winroute Guru) B-), weet jij misschien de perfecte instellingen voor de Packet Filter die in winroute zit?
Pagina: 1