Toon posts:

DELL upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DELL Dimension XPSM200S thuisstaan van een maat van me. Deze wil deze comp (P1-200MMX, 32MB, 4Gb) upgraden.

Dit wil hij erin:
-32MB extra (moet dit DELL geheugen zijn of niet?)
-20Gb extra (kan de IDE controller van dit bord zo'n grote hdd's al aan?)
-LiteOn 16x IDE writer (met burnproof erop) erbij (van de hdd af writen met 8 of 12x met DMA enabled moet kunnen toch?)

Gaat dit een beetje lukken of wordt dit een ramp? Van DELL zelf kom ik weinig te weten nl...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

jep

Op dinsdag 04 december 2001 14:20 schreef Dee-ehn het volgende:
Ik heb een DELL Dimension XPSM200S thuisstaan van een maat van me. Deze wil deze comp (P1-200MMX, 32MB, 4Gb) upgraden.

Dit wil hij erin:
-32MB extra (moet dit DELL geheugen zijn of niet?)
-20Gb extra (kan de IDE controller van dit bord zo'n grote hdd's al aan?)
-LiteOn 16x IDE writer (met burnproof erop) erbij (van de hdd af writen met 8 of 12x met DMA enabled moet kunnen toch?)

Gaat dit een beetje lukken of wordt dit een ramp? Van DELL zelf kom ik weinig te weten nl...
Vraag 1: Kan denk ik gewoon geheugen zijn. Servers van dell hebben duur geheugen nodig, die workstations niet geloof ik.

Vraag 2: Joah.. kan wel
Vraag 3: Geen idee :D

Vraag 4: Je moet wel kijken of 't 't nog waard is. Het is wel een tamelijk oud bakkie ;(

Verwijderd

Topicstarter
Dat het oud is heb ik hem ook verteld, maar het plan is nu goedkoop up te graden en later over te stappen op een low budget system met deze nieuwe onderdelen erin.... (behalve de DIMM)

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Als ik jouw was, zou ik gewoon even op de site van Dell kijken. Daar staat, lijkt mij, al deze info die je wilt weten wel.

Verwijderd

lol een 16x schrijver op een p200? Tis maar waar je je geld aan weg wilt gooien :)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

van 32 mb naar 64 is ook niet echt geweldig
idd de vraag of het die upgrade waard is

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus nergens te vinden of deze DELL een vorm van DMA ondersteunt en wat de max grootte van een IDE schijf is...

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

De meeste dell workstations zijn niet zo kieskeurig met geheugen dus dat zal wel lukken.

Grotere schijf: probeer het en als het niet werkt biosmatig hebben de meeste schijvenfabrikanten nog software tooltjes.

Writer 16x op p200 voor op 8X te branden zeker ?

Ik stel mij direct de vraag of het niet nuttiger zou zijn die px stryctureler te upgraden dus mobo + cpu ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Pagina: 1