wachtwoord onjuist microsoft networking??

Pagina: 1
Acties:

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Ik heb een wazig probleem. Thuis win9x peer to peer netwerkje met microsoft networking over netbuei en i-net over tcp/ip.
Beide PC's zien elkaar, zelfde werkgroep en ik zie de gedeelde schijven.

Echter als ik de gedeelde schijven wil benaderen wordt om een password gevraagd, OK. Maar, als ik het JUISTE pass invul, wordt het toch niet herkend en kom ik er niet in. Al een paar keer op de server het password veranderd om er zeker van te zijn dat het overeenkomt, no effect. Zelfs al een keer helemaal opnieuw netwerk-protocollen en microsoft clients geinstalleerd, maar geen effect. Zelfs client-PC pas nog geformatteerd en opnieuw geinstalleerd maar probleem is gebleven.

Iemand een oorzaak of oplossing? of wordt dit een nieuwe windows-install op de server?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op beide machines de users gelijk maken. Dus als je op machine 1 een user Kees hebt moet die ook op machine 2 aanwezig zijn. Wachtwoord eventueel ook gelijk.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Of het in de dos-prompt doen mbv. net use.

type eens in een dos-box in:
net use ?

Je krijgt dan een uitleg hoe dit werkt. Hier kun je ook een username (anders dan de locale username) opgeven. Als je er uitbent welke regels je wilt hebben kun je deze opnemen in je autoexec.bat

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 15:58 schreef hezik het volgende:
Of het in de dos-prompt doen mbv. net use.

type eens in een dos-box in:
net use ?

Je krijgt dan een uitleg hoe dit werkt. Hier kun je ook een username (anders dan de locale username) opgeven. Als je er uitbent welke regels je wilt hebben kun je deze opnemen in je autoexec.bat
en dit is de oplossing?
of wil je gewoon laten zien dat je weet hoe je net use moet gebruiken....

voor win9x is een gebruiker aanmaken ook onzin...
dus inderdaad een wazig probleem... ik heb al een tijd geen 98 ofzo gezien dus ik kan je niet zo 1 2 3 helpen

als je zonder paswoord probeert, lukt het dan wel?

Verwijderd

en dit is de oplossing?
Dat weten we pas als hij het probeert.
of wil je gewoon laten zien dat je weet hoe je net use moet gebruiken....
alsof dat een skill is waar je trots op moet zijn. Nee, ik probeer gewoon topicstarter te helpen door hem een andere route te geven welke het gewenste eindresultaat zou moeten leveren.
voor win9x is een gebruiker aanmaken ook onzin...
Dus niet. Win98 stuurt bij een share-verbinding als username de huidige ingelogde user mee. Je kunt dit dus niet zelf veranderen. Daarom geef ik ook de net use oplossing, omdat je daar wel specifiek een username kunt opgegven.
dus inderdaad een wazig probleem... ik heb al een tijd geen 98 ofzo gezien dus ik kan je niet zo 1 2 3 helpen
Waarom reageer je dan? Alleen om even te vertellen dat Jelmer en ik het fout hebben? Is de topicstarter daar mee geholpen denk je?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
nou met dat use kom ik er niet helemaal uit, maar dat komt omdat ik steeds moet spieken wat ik in welke volgorede moet intikken.

zonder ww al geprobeerd, geen oplossing.
Pagina: 1