Modem met CLIP ondersteuning

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Ik ben op zoek naar een modem met CLIP ondersteuning. Weet iemand waar en welke ik dan moet aanschaffen?

• Proggy
Ff voor de mensen die het niet weten CLIP is, CLIP betekend: Calling Line Identification Presentation. Oftewel nummer weergave.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zoals je vast wel zal weten, is CLIP een dienst van ISDN.

op een modem gaat dit dus helaas niet lukken...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Proggy
Is niet helemaal wat je zegt. Er is wel degelijk een mogelijkheid om op een analoge verbinding nummerherkenning te gebruiken en er zijn ook zeker modems op de markt die het ondersteunen!

Weet alleen niet waar :(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
[topic=340400/1/200]

waarom open je nog een topic

• Proggy
omdat het 2 verschillende vragen zijn die ik niet tegelijk in me opkwamen. :Y)

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Maarreh, wat wil je dur mee doen? Misschien dat er dan iemand op een idee komt... Wil je je PC als een soort call-router gaan gebruiken of zow.

Ik ben het overigens met Dirk-Jan eens, de CLI is een feature van je carrier, niet van het modem. Oftewel, het is aan je software (op de PC of in het modem) om iets met de CLI te doen.

Vandaag geen signature

• Proggy
Ik ben momenteel aan het programmeren dat als er een klant naar mij belt dat ik meteen de klantenkaart van de persoon op mijn beeld krijg.

CLI is inderdaad een optie van je telecom provider maar je modem moet dit ook ondersteunen om die nummers weer te geven, net als bij een telefoon.

Verwijderd

UIt de FAQ van news:nl.telecom

(10 ) De modems die momenteel in Nederland verkrijgbaar zijn ondersteunen vrijwel geen van allen de nummerweergeef-standaard die via KPN in Nederland actief is, behalve de nieuwe serie van Tron en Tornado. Wellicht dat er in de toekomst een ruimere keus onstaat. Modems die wel nummerweergave claimen te ondersteunen maar die niet specifiek voor KPN zijn ontwikkeld ondersteunen hoogstwaarschijnlijk NIET het systeem van KPN. Deze kunnen in sommige gevallen wel overweg met de nummerweergave die UPC aanbiedt.

• Proggy
Op woensdag 05 december 2001 13:48 schreef Giro het volgende:
UIt de FAQ van news:nl.telecom

(10 ) De modems die momenteel in Nederland verkrijgbaar zijn ondersteunen vrijwel geen van allen de nummerweergeef-standaard die via KPN in Nederland actief is, behalve de nieuwe serie van Tron en Tornado. Wellicht dat er in de toekomst een ruimere keus onstaat. Modems die wel nummerweergave claimen te ondersteunen maar die niet specifiek voor KPN zijn ontwikkeld ondersteunen hoogstwaarschijnlijk NIET het systeem van KPN. Deze kunnen in sommige gevallen wel overweg met de nummerweergave die UPC aanbiedt.
Heej bedankt!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op woensdag 05 december 2001 13:39 schreef Proggy het volgende:
Ik ben momenteel aan het programmeren dat als er een klant naar mij belt dat ik meteen de klantenkaart van de persoon op mijn beeld krijg.

CLI is inderdaad een optie van je telecom provider maar je modem moet dit ook ondersteunen om die nummers weer te geven, net als bij een telefoon.
Dacht al zoiets. Daar bestaan al behoorlijk wat toepassingen voor. Misschien moet je eens op google met de buzzwords CTI en CRM zoeken... Wij leveren bij onze telefooncentrale's bijvoorbeeld standaard CTI drivers voor Outlook wanneer de klant dit vraagt. Wil je het professioneel aanpakken dan praat je eens met de mannen van Siebel. (www.siebel.com)

Vandaag geen signature

Pagina: 1