Beste Tweakers.
Ik zit met een probleempje en heb me inmiddels de pleuris gezocht. Ik ben niet de eniste heb ik al gezien ook is hier al een keer de vraag gesteld maar dan voor C++
Hoe kan ik via het netwerk kijken of een systeem een poort in UDP ingebruik heeft.
Ik heb de volgende php code inmiddels gefabriceerd:
Het probleem zit hem nu in het feit dat als je de code uitvoert en er is een systeem online op het IP adres 10.0.0.10 dat hij altijd als online wordt beschouwd ongeacht of poort 27960 (RTCW en Q3A) openstaat of niet.
De foutmelding komt pas als het IP niet meer online is.
En ik zou graag ideeën horen/zien over hoe ik dit probleem kan omzeilen. Kent er iemand een oplossing voor mijn probleem.
Alvast bedankt,
GameGeek
Ik zit met een probleempje en heb me inmiddels de pleuris gezocht. Ik ben niet de eniste heb ik al gezien ook is hier al een keer de vraag gesteld maar dan voor C++
Hoe kan ik via het netwerk kijken of een systeem een poort in UDP ingebruik heeft.
Ik heb de volgende php code inmiddels gefabriceerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? //Open het netwerk voor connectie. $fp = fsockopen("udp://10.0.0.10",27960,&$errno,&$errstr,10); if (!$fp) { //Iets werkt er niet.... echo "ERROR: $errno - $errstr\n"; exit; } else { echo "Nu zou hij dus online zijn....\n"; //Verbinding sluiten... fclose($fp); } ?> |
Het probleem zit hem nu in het feit dat als je de code uitvoert en er is een systeem online op het IP adres 10.0.0.10 dat hij altijd als online wordt beschouwd ongeacht of poort 27960 (RTCW en Q3A) openstaat of niet.
De foutmelding komt pas als het IP niet meer online is.
En ik zou graag ideeën horen/zien over hoe ik dit probleem kan omzeilen. Kent er iemand een oplossing voor mijn probleem.
Alvast bedankt,
GameGeek