Toon posts:

[FS2002] HELP!!! Kras op cd!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!!

Ik heb een MEGA probleem!! Ik heb een kras op mijn cd van FS2002! Ik kan nu niet meer opstarten, want ik krijg steeds de foutmelding dat de cd niet leesbaar is!! HELLUP! Wie weet een oplossing.

MUCHOS grazias!

terwee

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
Op dinsdag 04 december 2001 13:41 schreef terwee het volgende:
Hallo mensen!!

Ik heb een MEGA probleem!! Ik heb een kras op mijn cd van FS2002! Ik kan nu niet meer opstarten, want ik krijg steeds de foutmelding dat de cd niet leesbaar is!! HELLUP! Wie weet een oplossing.

MUCHOS grazias!

terwee
heb je geen full-install gedaan want dan heb je geen cd nodig :7

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Knap lullig.. Misschien terug naar de winkel? misschien dat ze hem tegen een kleine vergoeding terug kunnen sturen? Tenzij het je eigen fout is :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:02
Microsoft bellen en vragen of ze je een nieuwe cd toesturen.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Topicstarter
nee!! bij gebrek aan ruimte...

• KIMBLE
Op dinsdag 04 december 2001 13:43 schreef terwee het volgende:
tja....dan is het shit voor je. (ik weet niks meer Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/sklaasboos.gif )

Verwijderd

download je m toch effe opnieuw???

• KIMBLE
Op dinsdag 04 december 2001 13:45 schreef sbronsge het volgende:
oh!oh! Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/sklaasboos.gif

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kopen heet zoiets :7

• Sick Nick
  • Laatst online: 06-02 16:34

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 04 december 2001 13:43 schreef terwee het volgende:
Clone CD, blindread, enz
Die lezen altijd wel iets meer dan je denkt, misschien ook over die kras heen.

En anders inderdaad gewoon opnieuw downloaden ;)

• KIMBLE
Op dinsdag 04 december 2001 13:47 schreef bolk het volgende:

[..]

Kopen heet zoiets :7
goedzo bolk jij krijgt een kado'tje dit jaar Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/kerstmutssmile.gif Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/sintsmile.gif

Verwijderd

Topicstarter
....

BEDANKT!!!!

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Daarom mag je nou eigen kopieen maken!!...

Gebruik CloneCD... lage leessnelheid, pak je een stevig bakkie leut en zitten maar... :P

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• KIMBLE
Op dinsdag 04 december 2001 13:48 schreef terwee het volgende:

[..]

****ff aardig doen****

BEDANKT!!!!
ik zou je post maar ff snel editte Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/sklaasboos.gif

• KIMBLE
goedzo!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gebruik het programma BlinRead... te downen op www.blindwrite.com.

grote kans dat je je cd nog kan maken

🌞🍃

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

"Kras op mijn cd van FS2002".

Welke CD exact? Ik geloof er namelijk geen hout van.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 04 december 2001 13:58 schreef tazzman het volgende:
"Kras op mijn cd van FS2002".

Welke CD exact? Ik geloof er namelijk geen hout van.
Dat vermoeden heb ik ook :X

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:01 schreef bolk het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook :X
Denk je nou echt dat ik hier met mijn naam en emailadres te koop ga lopen als ik iets illegaals zou willen, want dat suggereren jullie. Thanx voor het vertrouwen! Badeenden!!!

• KIMBLE
Op dinsdag 04 december 2001 14:03 schreef terwee het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik hier met mijn naam en emailadres te koop ga lopen als ik iets illegaals zou willen, want dat suggereren jullie. Thanx voor het vertrouwen! Badeenden!!!
ik ben neutraal (ja ik ken ook al een beetje nederlands), tip: scan of maak een foto van je fs cd (tip)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 13:57 schreef DataBeest het volgende:
Gebruik het programma BlinRead... te downen op www.blindwrite.com.

grote kans dat je je cd nog kan maken
Mijn brander (Lite-on 8/4/32) wordt niet herkent door Blinread....

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 04 december 2001 14:03 schreef terwee het volgende:

[..]

Tja ik zou, met een gekochte FS2002 Pro in mijn geval, gewoon OF terug naar de winkel gaan ("die kras zat er al op toen ik hem kocht!") of ik zou gewoon ff Microsoft Nederland bellen. Die zullen de CD vast wel vervangen als je hem (wellicht met kopie van bon) naar Microsoft toe stuurt.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Lekker boeiend of hij hem nou gekocht heeft of een kras op z'n zelf gebrande cd heeft.

Alsof iedereen hier zo'n heilig boontje is zeg |:(

Hij biedt niet niks aan, dus dan is het toch goed?
Nu hebben wij opties gegeven om een cd met een kras te backuppen en gaat iedereen lopen zeiken dat ie hem niet heeft gekocht?
Dan daag ik alle die lamers NU uit om een dirlist van heel hun harde schijf te posten PLUS scans van alle cd's van de geinstalleerde software en spellen PLUS de hoesjes van de cd's waar die mp3 en divx vandaan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:05 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

ik ben neutraal (ja ik ken ook al een beetje nederlands), tip: scan of maak een foto van je fs cd (tip)
Een scanner heb ik niet en ik ga niet met mijn fototoestel een foto maken en dan het rolletje laten ontwikkelen!! Het zijn 3 cd's met rood/bruinige opdruk en de áchtergrond'is gewoon het zilver van de cd.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 04 december 2001 14:07 schreef Sick_Nick het volgende:
Lekker boeiend of hij hem nou gekocht heeft of een kras op z'n zelf gebrande cd heeft.

Alsof iedereen hier zo'n heilig boontje is zeg |:(

Hij biedt niet niks aan, dus dan is het toch goed?
Nu hebben wij opties gegeven om een cd met een kras te backuppen en gaat iedereen lopen zeiken dat ie hem niet heeft gekocht?
Dan daag ik alle die lamers NU uit om een dirlist van heel hun harde schijf te posten PLUS scans van alle cd's van de geinstalleerde software en spellen PLUS de hoesjes van de cd's waar die mp3 en divx vandaan komen.
Wat is nou het probleem?

Kras op cd -> microsoft of winkel.. sim-pel

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wanneer krijg je die foutmelding dan? Want als ik een kleine install doet, dan gaat ie pas om de CD vragen als je daad werkelijk op "FLY NOW!" klikt.. want FS2002 Pro installeert ALTIJD het 'main program' en laat alleen de scenery etc op CD staan. Ik vind het erg raar dat je direct die melding krijgt bij het starten van FS2002.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:07 schreef tazzman het volgende:

[..]

Tja ik zou, met een gekochte FS2002 Pro in mijn geval, gewoon OF terug naar de winkel gaan ("die kras zat er al op toen ik hem kocht!") of ik zou gewoon ff Microsoft Nederland bellen. Die zullen de CD vast wel vervangen als je hem (wellicht met kopie van bon) naar Microsoft toe stuurt.
De kras is er door mijn eigen domme schuld |:( opgekomen.. Ik heb net met de winkel gebeld en die zei niks voor me te kunnen doen. Sterker nog, hij zei dat ik maar even op internet moest gaan zoeken... lekker is dat.. :)

Verwijderd

Ben je al terug geweest naar de winkel. Dat kun je altijd proberen met de smoes toen ik hem kocht zat er een kras op, maar nu naar een poosje wil mijn cd-speler hem helemaal niet meer lezen.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je moet gewoon contact opnemen met Microsoft, in principe biedt iedere softwarefabrikant de mogelijkheid de datadragers te vervangen (eventueel tegen een kleine vergoeding maar dat is wel reeël denk ik) dus dat zullen ze wel doen hoor.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:10 schreef tazzman het volgende:
Wanneer krijg je die foutmelding dan? Want als ik een kleine install doet, dan gaat ie pas om de CD vragen als je daad werkelijk op "FLY NOW!" klikt.. want FS2002 Pro installeert ALTIJD het 'main program' en laat alleen de scenery etc op CD staan. Ik vind het erg raar dat je direct die melding krijgt bij het starten van FS2002.
De reden waarom hij erbij eerder om vraagt weet ik ook niet. Hij doet wat hij doet, meer weet ik ook niet. Hoe dan ook, ik probeer wel iets te vinden, zonder dat er meteen enkelen zijn die meteen beginnen te zeiken dat ze er niks van geloven enzo. Voor de personen die wel direct met een oplossing kwamen: BEDANKT MENSEN!!!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 22:40
Op dinsdag 04 december 2001 13:48 schreef eGo2K het volgende:
Daarom mag je nou eigen kopieen maken!!...
Lijkt mij ook. Je hebt immers een origineel in huis, dus mag je hem kopieren/downloaden/backuppen*

Dit is volgens mij net als met een muziek ceedee, als je in het bezit bent van een origineel kopie, mag je hem backuppen voor jezelf. Misschien is het een idee om dit backuppen voortaan vooraf te doen? Zeker als het om een gekocht exemplaar gaat.

*doorhalen wat niet van toepassing is.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 04 december 2001 14:15 schreef terwee het volgende:

[..]

De reden waarom hij erbij eerder om vraagt weet ik ook niet. Hij doet wat hij doet, meer weet ik ook niet. Hoe dan ook, ik probeer wel iets te vinden, zonder dat er meteen enkelen zijn die meteen beginnen te zeiken dat ze er niks van geloven enzo. Voor de personen die wel direct met een oplossing kwamen: BEDANKT MENSEN!!!
mensen hebben een mening na een vaag verhaal. ik vind dit dus ondankbaar.. er zijn maar zat oplossingen genoemd..

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, voor alle zeikerds die me niet geloofden... Ik heb met clonecd geprobeerd een backup te maken, maar ik krijg steeds de melding dat de cd 'copyrighted'is. Vervolgens wordt het brandproces afgebroken. Backup maken is dus niet echt een succes.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat gaat wel met CloneCD alleen belangrijk is dat je hem NIET TE SNEL leest. Leuk zo'n 8/4/32x maar op 32x lezen dan leest hij de errors van de CD niet goed (Fast Error Skip wel even aanzetten anders ben je 3 weken bezig).

De CD's zijn namelijk beveiligd met SafeDisc1 (SD1). Lees ze op 8 speed, daarna kan je de images gewoon branden op max speed van je writer. Lees je de originele cds te snel dan zal je zien dat de image 'corrupt' is en de gebrande cd's allerlei problemen krijgen, zoals CRC errors bij het uitpakken van de CAB files.

Alleen een CD met een kras erin lezen lijkt me niet zo'n geweldig idee.

Gewoon Microsoft bellen, ik denk dat ze echt geen probleem ervan maken. Zo ja, dan gewoon ff flink zeuren - afterall, je hebt bijna 200 piek ervoor betaald, nu wil je ook wat service terug hebben ook.

BTW je hebt toch niet de winkel opgebeld om te zeggen dat je zelf een kras in die CD hebt gemaakt. Dat is niet erg slim natuurlijk. Overigens zou het voor die winkel niet zoveel uit maken, ze kunnen die CD gewoon terug sturen naar de leverancier als 'DOA' (in dit geval Damaged ipv Dead). Deden we bij Dynabyte wel gewoon, daar kregen we wel vaker CD's binnen met krassen of gewoon fout geperste cd's.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 04 december 2001 14:08 schreef bolk het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem?

Kras op cd -> microsoft of winkel.. sim-pel
Er is geen probleem van mij, vind alleen dat gezeik als 'zeker een kopie he' of 'moet je hem maar kopen' enorm hypocriet aangezien IEDEREEN die dat zegt zelf waarschijnlijk bijna of zelf helemaal niks legaal koopt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 04 december 2001 14:31 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Er is geen probleem van mij, vind alleen dat gezeik als 'zeker een kopie he' of 'moet je hem maar kopen' enorm hypocriet aangezien IEDEREEN die dat zegt zelf waarschijnlijk bijna of zelf helemaal niks legaal koopt.
Maar die personen zie je toch ook niet hier op GoT posten met dat soort problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:31 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Sick Nick -> Check je email..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:32 schreef tazzman het volgende:

[..]

Maar die personen zie je toch ook niet hier op GoT posten met dat soort problemen.
Nee inderdaad.. zo ook ik niet.. dus vandaar dat ik het wel met nick eens ben over die lui die meteen gana schreeuwen over illegale dingen. Als ze niet willen/kunnen helpen laat ze dan niet reageren. Lijkt mij..

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 04 december 2001 14:32 schreef tazzman het volgende:

[..]

Bovendien zit er bij elke legale cd een boek waarin staat waar je naartoe kan bellen voor service. Je hoort mij toch ook niet van: "Shit mijn warez cd werkt niet"?

Ik vind het gewoon vaag zoals de vraag gebracht werd. Als je een kras hebt dan kun je een aantal dingen doen. (cd cleaner kopen, terug naar winkel, service support bellen).
Als je meteen in paniek raakt als je een kras hebt dan vind ik dat vaag..

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik sluit me aan bij Bolk en sceptisch of niet, ik denk dat ik dus wel meer dan genoeg tips heb gegeven om te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:38 schreef bolk het volgende:

[..]

Bovendien zit er bij elke legale cd een boek waarin staat waar je naartoe kan bellen voor service. Je hoort mij toch ook niet van: "Shit mijn warez cd werkt niet"?

Ik vind het gewoon vaag zoals de vraag gebracht werd. Als je een kras hebt dan kun je een aantal dingen doen. (cd cleaner kopen, terug naar winkel, service support bellen).
Als je meteen in paniek raakt als je een kras hebt dan vind ik dat vaag..
Bolk,

Je hebt inderdaad gelijk dat het misschien wat vaag overkwam. Ik ben echter verslaafd aan fs2002 en schrok me dood toen het niet meer werkte. Ik heb echter m'soft gebeld en ze sturen me een kopie op. Ik moest aan de postbode het origineel meegeven plus een kopie van de bon.

Bedankt voor de tips!! Lets fly again.. (ik weer binnen nu en 2 weken, want eerder is de cd er nog niet.. :'()

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op dinsdag 04 december 2001 14:43 schreef terwee het volgende:

[..]

Bolk,

Je hebt inderdaad gelijk dat het misschien wat vaag overkwam. Ik ben echter verslaafd aan fs2002 en schrok me dood toen het niet meer werkte. Ik heb echter m'soft gebeld en ze sturen me een kopie op. Ik moest aan de postbode het origineel meegeven plus een kopie van de bon.

Bedankt voor de tips!! Lets fly again.. (ik weer binnen nu en 2 weken, want eerder is de cd er nog niet.. :'()
Ok mijn excuses voor mijn opmerkingen dan..

• KIMBLE

[..]

Bolk,

ahhh

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

[..]

Bolk,

Zie je nou wel.. ze leveren prima service. Er zijn zat bedrijven zie zeggen, stuur ons eerst maar die CD op.. maar nee, ze sturen je direct een nieuwe en je geeft de oude CD gewoon mee aan de postbode.

Probeer wel thuis te zijn want ik heb zelf zat ellende gehad om aangetekende paketten later als NOG in huis te krijgen.

Verwijderd

CD's met rood-bruinige opdruk ????
De originele cd's zijn toch blauw, bij mij tenminste wel.

Tip: maak van al je originele cd's een reserve kopie en gebruik die, kunnen de originele veilig worden bewaard.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 04 december 2001 15:52 schreef Bamboe het volgende:
CD's met rood-bruinige opdruk ????
De originele cd's zijn toch blauw, bij mij tenminste wel.

Tip: maak van al je originele cd's een reserve kopie en gebruik die, kunnen de originele veilig worden bewaard.
De FS2002 PRO CD's zijn oranje/geel/bruin/rood achtig.. wellicht heb je de FS2002 Standaard Editie?

Pagina: 1