Toon posts:

Tips voor Civilization 3??

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik helemaal verslaafd aan Civilization 3. Echt een supergame!! Is er iemand die nog nuttige tips heeft voor dit spel?? Of post hier eens een sceenshot van je tot nog toe opgebouwde imperium...

terwee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1 In het begin veel en snel bouwen, met 2 spearman in je stad, dan 1 settler. Die settler stuur je dan achter 1 spearman aan, zodat ie altijd beschermd is. Zo snel mogelijk je rijk uitbreiden en de wereld bezitten.

2 Veel invloed proberen uit te oefenen bij je 'vijanden'. Dan krijg je makkelijker hun steden. Meestal loopt de computer toch wel achter op je.\

3 Zo snel mogelijk schepen bouwen, die dan je settlers vervoeren naar eilandjes en continenten.

4 Zo lang mogelijk vrede houden met de wereld. Als je toch wilt vechten, zorg dan dat je een goed leger hebt, en dat je 'de rest' met je meehebt. Dus een alliantie afsluiten.

Meer tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 13:57 schreef Blue-eagle het volgende:
1 In het begin veel en snel bouwen, met 2 spearman in je stad, dan 1 settler. Die settler stuur je dan achter 1 spearman aan, zodat ie altijd beschermd is. Zo snel mogelijk je rijk uitbreiden en de wereld bezitten.

2 Veel invloed proberen uit te oefenen bij je 'vijanden'. Dan krijg je makkelijker hun steden. Meestal loopt de computer toch wel achter op je.\

3 Zo snel mogelijk schepen bouwen, die dan je settlers vervoeren naar eilandjes en continenten.

4 Zo lang mogelijk vrede houden met de wereld. Als je toch wilt vechten, zorg dan dat je een goed leger hebt, en dat je 'de rest' met je meehebt. Dus een alliantie afsluiten.

Meer tips zijn welkom.
Ik heb wel eens gehad dat de duitsers mij om een alliantie vroegen, maar ik kan zelf geen alliantie aan iemand voorstellen.. enig idee hoe dat moet/kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 22:04
Je moet, voordat je een alliantie, handelsembargo o.i.d. met een andere beschaving kunt sluiten, eerst een ambassade bij dat volk vestigen. Dit kan door met je mij op de hoofdstad te gaan staan, rechtermuisknop klikken, en "Conduct Espionage" te selecteren.

PS: je moet wel "Writing" uitgevonden hebben om een ambassade te vestigen.

Een andere tip: let aan het begin van het spel op je uitgaven voor science. Het maakt dan vaak geen donder uit of je voor 20% of 100% science kiest: het aantal beurten blijft gelijk, alleen de uitgaven verschillen :) Ook is het handig om, als het aantal beurten tot een uitvinding op 1 staat, het percentage terug te schroeven. Dat kan een hoop geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 14:18 schreef terwee het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehad dat de duitsers mij om een alliantie vroegen, maar ik kan zelf geen alliantie aan iemand voorstellen.. enig idee hoe dat moet/kan??
D`r was een uitvinding die benodigd was om een 'mutual border' pact af te sluiten, of hoe dat ook heten mag... ik weet alleen niet meer welke.

Om embassies te maken dubbelklik je op die ster naast de naam van je hoofdstad. Het kost je wel geld. Dus be carefull.
Met spionage kun je later ook nog andere leuke dingen doen (propaganda >:) )
Op dinsdag 04 december 2001 14:29 schreef MmmBeer het volgende:
Een andere tip: let aan het begin van het spel op je uitgaven voor science. Het maakt dan vaak geen donder uit of je voor 20% of 100% science kiest: het aantal beurten blijft gelijk, alleen de uitgaven verschillen :) Ook is het handig om, als het aantal beurten tot een uitvinding op 1 staat, het percentage terug te schroeven. Dat kan een hoop geld schelen.
Valt dit niet onder, cheaten?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

voor een Faq kun je ook ff hier kijken :)

www.gamefaqs.com

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
De grootste fout die je kunt maken is: stoppen met uitbreiden na een handvol steden. Je moet doorgaan! Doorgaan, doorgaan. Meer steden = meer productie, science, geld, invloed, etc.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 15:18 schreef Captain Pervert het volgende:
De grootste fout die je kunt maken is: stoppen met uitbreiden na een handvol steden. Je moet doorgaan! Doorgaan, doorgaan. Meer steden = meer productie, science, geld, invloed, etc.
Pcies. Doen als een parasiet, ga in de buurt van je vijand zitten, iedereen schijt hem toch wel voor je, een legertje van 10 in een stad is waardeloos. Liever 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor grote steden. En probeer na een tijdje je Palace een meer centrale ligging te geven ( of bouw forbidden palace). Dit scheelt een hoop in corruption. Probeer ook altijd zoveel mogelijk luxuries-resources te bemachtigen.
Pagina: 1