Toon posts:

[InDesign] Tekstvak centreren midden in pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er een functie in InDesign dat een tekstvakje in het midden van de pagina voor me kan centreren. Alignen dus. Met 1 click dus.

Ik ken dat align palette, maar daaruit kun je niet direct doen wat ik wilde...

Verwijderd

Ik weet niet of dat met InDesign is, maar met de meeste Adobe programma's kun je uides, of hulplijnen gebruiken.

Een aantal standaard dingen waar deze naar 'snapt' is een border van een rechthoek, maar ook naar het exacte midden. Als je dus 2 guides kruislings neerzet, kunt je het tekstvak er waarschijnlijk ook op uitlijnen.

Verwijderd

in indesign 1.5 kan je volgens mij geen objecten uitlijnen ten opzichten van de pagina. ik zit hier ook mee.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens mij gewoon een guide zetten en dan klikt ie we wel op vast. Heb Indesign ff niet geinstalleerd anders zou ik ff voor je kijken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
In Flash 5 kan het namelijk wel. Je weet wel, dmv align to page bij de align palette. Go Flash! :)

Verwijderd

ik heb indesign nu geinstalleerd en werk er alleen maar mee. dat quark komt uit het jaar 0. flash 5 heb ik en gebruik ik ook en daar kan je wel mee aligne to page wat je al zij. jammer dat indesign die functie NOG niet heeft mischien in versie 2.0
Pagina: 1