Wie heeft er wel es een spindel Mitsui's gekocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Ik denk er over om een spindel Mitsui's te kopen. Het gaat om een spindel van 100 cd's van 74 minuten voor 115 gulden.

Heeft iemand ervaring met deze spindels? Ik vind ze namelijk wel erg goedkoop voor Mitsui's.
Het zijn zilver/ zilver cdr's.

Volgens de winkel komt het verschil tussen de prijs van spindels en die met jewelcases doordat ze die van een andere firma betrekken.

Dus, zijn deze net zo goed als de gewone Mitsui's of zit er verschil in de kwaliteit?

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 14:25

tomic

Smexylittlebabe!

Lekker dan..... Kep hier een spindle Arita's (silver/silver) liggen voor 85,-

100% werkend :)

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Arita is niet te vergelijken met Mitsui.

Kheb zelf een spindel Taiyo Yuden staan.

• Azrael
Op dinsdag 04 december 2001 13:32 schreef tomic het volgende:
Lekker dan..... Kep hier een spindle Arita's (silver/silver) liggen voor 85,-

100% werkend :)
Nou duh, wat heppik daar nou aan?

Ik vroeg niet om je Arita spindel, ik vroeg naar deze Mitsui spindel..
:z

Verwijderd

Maarre. . Pontius: kun jij niet gewoon een icoon nemen dat 60x60 is :?

• Azrael
Op dinsdag 04 december 2001 13:48 schreef HlpDsK het volgende:
Maarre. . Pontius: kun jij niet gewoon een icoon nemen dat 60x60 is :?
offtopic/

ja, dat kon wel, ik heb alleen nog niet de moeite genomen om er eentje te maken :7, dus ik heb gewoon een willekeurig plaatje van het web genomen, hehe..

Je mag m wel fixen als je er zin in hebt ;)
Anders doe ik t zelf wel ff binnenkort als je je er aan stoort.

/offtopic

Maar nu weer terug naar de Mitsui spindel aub!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 25-02 17:44
die mitsui's hebben geen toplaag, en het mooie van deie mitsui's is juist de perfecte toplaag

• Azrael
Op dinsdag 04 december 2001 19:03 schreef SCaffa het volgende:
die mitsui's hebben geen toplaag, en het mooie van deie mitsui's is juist de perfecte toplaag
Wat bedoel je precies met geen toplaag?

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 22:29 schreef Pontius.Pilatus het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met geen toplaag?
Ja, wie hier meer van weet: vertel eens? Ik vind de gewone Mitsui's erg goed, dus ik wil wel zo een goedkope spindel, maar zijn die dus anders en waarom dan wel?!!?

Verwijderd

De Mitsui's zoals ik ze ken zijn echt super. Nooit problemen mee gehad en hier (werk) hebben we er jaren lang meer dan 1000 per week doorheen gejaagd. Even kijken of het geen afgekeurde batch is en dan zou het geen problemen moeten opleveren.
Desnoods schrijf je naar Mitsui zélf als ze niet goed zijn.

• Koffiezuiper
met toplaag bedoel ik die mooie laag bovenop de cd, die mitsui's op spindel van 115 piek(toevallig bij homeshop?) hebben helemaal geen laag, dus zijn gewoon helemaal blanco. Terwijl de goede mitsui's perfect zijn, je hebt deze goede mitsui's ook op spindel maar echt niet voor 115 piek.

Nou kun je zeggen wat maakt mij dat nou uit, maar ik ben er geen voorstander van, want zo hebben ze een stuk minder bescherming, bovenkant is in mijn ogen net zo belangrijk als onderkant, zit er natuurlijk niet voor niks op, maak maar is een klein krasje boven op de cd, zodat het licht er doorheen schijnt, precies daar zal je audio cdtje overslaan door verlies van data.

• Azrael
Op dinsdag 04 december 2001 23:34 schreef wijnolst het volgende:Even kijken of het geen afgekeurde batch is en dan zou het geen problemen moeten opleveren.
Desnoods schrijf je naar Mitsui zélf als ze niet goed zijn.
Hoe kom je erachter of iets een afgekeurde 'batch' (wat is dat eigenlijk?) is?
En je kan wel naar Mitsui gaan schrijven, maar daar heb je toch weinig aan. Ik wil gewoon cdr's hebben die over een aantal jaar ook nog goed zijn.
Op dinsdag 04 december 2001 23:50 schreef SCaffa het volgende:
met toplaag bedoel ik die mooie laag bovenop de cd, die mitsui's op spindel van 115 piek(toevallig bij homeshop?) hebben helemaal geen laag, dus zijn gewoon helemaal blanco. Terwijl de goede mitsui's perfect zijn, je hebt deze goede mitsui's ook op spindel maar echt niet voor 115 piek.
Ok, díe toplaag, maar wat wil dat dan zeggen? Is het gewoon een stukje plastic waar je zo doorheen kunt kijken?
Ik heb hier ook unbranded Mitsui's, die wél 3 piek waren.

Inderdaad Homeshop ja :)

Enne, ik ben nu wel enigszins confused!
Ik dacht dat Mitsui's gewoon altijd kwaliteit zijn, maar nu lees ik dat binnen dit merk ook kwaliteitsverschillen bestaan?? :? :?

Verwijderd

Hmm, kan iemand (Pontius??) dit niet ff checken in de winkel (welke? waar was die aanbieding eigenlijk?) en het ff posten? Ik ben toch wel geïnteresseerd.

• Azrael
ik wil dat wel ff in de winkel checken hoor..

Maar wat ik ook wel graag wil is een bevestiging dat er daadwerkelijk kwaliteitsverschil zit tussen verschillende Mitsui cdr's.

En wat is een batch precies, en hoe weet je dat ie niet goed is?

• Koffiezuiper
met toplaag bedoel ik niet de lettertjes erop joh.
je weet wel laag bovenop cd, das toch niet zo moeilijk om te snappen :)

Ik weet precies welke spindel jij bedoeld, ik zei immers ook al homeshop. niet kopen is troep. geef dan wat meer uit voor echte mitsui's of ga voor Tybotechs van cdrwinkel.

• Azrael
Op woensdag 05 december 2001 23:00 schreef SCaffa het volgende:
met toplaag bedoel ik niet de lettertjes erop joh.
je weet wel laag bovenop cd, das toch niet zo moeilijk om te snappen :)

Ik weet precies welke spindel jij bedoeld, ik zei immers ook al homeshop. niet kopen is troep. geef dan wat meer uit voor echte mitsui's of ga voor Tybotechs van cdrwinkel.
ik snapte wel wat je met toplaag bedoelde hoor, ik vroeg me alleen af hoe ze eruit zagen, die cd's dus.

Maar goed, die zal ik dus niet kopen.

Maarre, hoe komt het dan dat Mitsui ook slechte cd's verkoopt?
Mitsui staat toch allom bekend als een goed merk??

Verwijderd

kent iemand die CD's van de compu-home, zijn ook van die blanke CD's iedeaal voor je eigen etiketten, maar een vette vinger kan al zowat schade aanrichten, mijn advies, betaal wat meer en koop spindel met mitsuis Met coating eroverheen

• Azrael
Op donderdag 06 december 2001 00:02 schreef supercows.nl het volgende:
kent iemand die CD's van de compu-home, zijn ook van die blanke CD's iedeaal voor je eigen etiketten, maar een vette vinger kan al zowat schade aanrichten, mijn advies, betaal wat meer en koop spindel met mitsuis Met coating eroverheen
wat is dit nou weer voor een post? |:(

Verwijderd

Ow sorry, een batch is gewoon een partij CD's die tegelijk in de fabriek gemaakt is. Bijna alle CD's in een batch vertonen dezelfde eigenschappen.

Hoe je daar achter kunt komen? Ik denk gewoon testen, weet het anders ook niet. Je kunt mij wel zo'n spindel geven - dan duw ik hem door de CD-kopieerder op m'n werk om het te testen, kost je wel een spindel :Y).

Ik zou even vragen of je er een paar mag kopen (los) om eerst eens te testen - het mérk Mitsui staat wel bekend als goed.

Verwijderd

Koop Parrot. Zijn ook erg goed getest (Chip en Pc Active) en dan weet je zeket dat ze goed zijn (en goedkoop).
Kijk hier maar eens : www.forcys.nl
Pagina: 1