Toon posts:

geen surroundsound?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SBLive! 5.1 en daar zit een cambridge soundworks 5.1 speakersset op aangesloten.

Maar het probleem is dat hij bij het afspelen van bv een liedje in winamp maar 2 (speakers) en 1 (subwoofer) gebruikt :(

heeft iemand hier een oplossing voor? ik heb em bij de installingen op surround gezet

thx alvast :)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Heb je in de config van je systeem 5.1 speaker geselecteerd, en ook zo aangesloten (hoe je zo'n setje ook aan moet sluiten...)?

Ik had eerder het probleem dat ik geen center + subwoofer had doordat ik Digital Out aan had staan :P

Verwijderd

Topicstarter
goed aangesloten issie wel denkik (als ik em heel hard opendraai ruist ie uit elke box :)), en hij staat ook op 5.1 speakers

k zal de handleiding nog wel ff doorlezen van dat aansluiten :D

Verwijderd

Topicstarter
k, ik heb em nu opnieuw aangesloten en op 5.1 sur. gezet, maar nu doet alleen de sub. het nog maar :'(

manual:

http://www.chello.nl/~h.goertz/pics/manual.jpg

• Abom
Heb je digital out aan staan? die moet uit (dat probleem had ik eerder)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 14:02 schreef Abom het volgende:
Heb je digital out aan staan? die moet uit (dat probleem had ik eerder)
waar?

• Abom
Ergens bij je SB HQ, ik denk bij de speaker config daarvan, not sure, ff zoeken en guh zult vinduh

Verwijderd

Topicstarter
jaja, hij doet et... alleen die voorste niet...

bedoel je digital output only???

die heb ik uit... als ik die aanzet doet ie et helemaal niet :9

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Vanuit de creative mengpaneel kan je de speakeropzet instellen, ik heb hem daar op 5.1 staan en met MP3 perfect geluid op alle 5 de speakers.

Ga je van analoog geluid uit (CD-audio of line-in) zal er in princiepe ook maar over 2 speakers weergegeven worden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 15:01 schreef Sinclair het volgende:
Vanuit de creative mengpaneel kan je de speakeropzet instellen, ik heb hem daar op 5.1 staan en met MP3 perfect geluid op alle 5 de speakers.

Ga je van analoog geluid uit (CD-audio of line-in) zal er in princiepe ook maar over 2 speakers weergegeven worden.
dus je bedoelt dat als ik stereo mp3'z heb er ook steroe wordt afgespeeld???

ja, ik heb nu maar geluid uit 5 (4 + 1 subwoofer) geluid de 6e (front speaker) doet niet mee :?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op dinsdag 04 december 2001 15:07 schreef emingee het volgende:

[..]

dus je bedoelt dat als ik stereo mp3'z heb er ook steroe wordt afgespeeld???

ja, ik heb nu maar geluid uit 5 (4 + 1 subwoofer) geluid de 6e (front speaker) doet niet mee :?
Klopt, de kaart kan van een gewone audiobron net als DIVX films niet naar een Dolby sound omzetten, daarvoor zou je echt een losse dolby decoder moeten hebben.
De 5.1 geluiden (of 4.1) zijn puur zoveel kanalen welke door een spel gegenereerd kunnen worden of gewoon als audiotracks op een DVD staan.

Frontspeaker doet het bij mij wel... staat ie dan op 4.1 of 5.1 ?

En je weet dat de front/sub kabel in de digital-out moet plaatsen ?

En als je de test doet, wordt ie dan wel weergegeven ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Deze hebben we al zo vaak gehoord. Het is overigens ook gewoon de bedoeling dat maar twee speakers (plus) sub geluid geven bij het luisteren van muziek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.