router en ftp??

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
hoi, ik heb internet verbinding via een draytek vigor 2200E router. Nu wil ik bij een vriend op zijn FTP komen, maar dit wil niet lukken, ik heb mij de prot 21 open gezet, en kan nu wel bij mij erop. Ik zou toch in principe nu ook op zijn FTP moeten kunnen??
hij draait winroute op zijn pc als router.

ik hoef trouwens in principe toch helemaal geen port 21 open te zetten, om bij hem op zijn ftp te kunnen, daarvoor is mijn internet verbinding toch goed genoeg voor? of niet?

iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

thanx

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:06

cue

Ik kom hier via een 2000X gewoon zonder iets te veranderen op alle ftp's denk dus dat er bij hem iets mis is met z' n ftp bij jou staat alles goed.

Probeer eens via een andere computer, als je mij ff contact op icq wil ik het via hier wel proberen voor je

moet je ff zoeken onder nickname cue@work daar zit ik nu onder na 18.00 ben ik weer op icq nummer wat hier staat :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
ff het vinkje "passiefe transfers" aanzetten.

En nee, zoalang jij naar zijn ftp een connectie maakt hoef je geen raar dingen tedoen.

• Bartez
hmm, gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag....
waar kan ik dat passieve transfers aanzetten?

Verwijderd

als je poort 21 op je router openzet (en forward neem ik aan) kan iemnad bij jou connecten...

als jezelf wil ftp-en moet je mogen connecten NAAR port 21
oftewel het moet mogen van jou routertje en hij moet luisteren op poort 21...

• Bartez
ja, maar ik hoef op mijn router toch niet in te stellen als IK naar een FTP server van een vriend van me wil?? of wel?

die port 21 moet toch alleen open als HIJ naar MIJ wil?

toch?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
het heeft er wel mee te maken dat de connectie die terugkomt op een andere (willekeurig) poort nummer plaatsvindt.

• Bartez
probleem is opgelost, het lag aan hem, had portmapping nog niet ingesteld.... |:(

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 13:44 schreef bvstrien het volgende:
ja, maar ik hoef op mijn router toch niet in te stellen als IK naar een FTP server van een vriend van me wil?? of wel?

die port 21 moet toch alleen open als HIJ naar MIJ wil?

toch?
ik ken de router niet!!!

maar je kan in principe op een router zeggen wat van extern mag gebeuren en wat vanuit intern mag gebeuren. dit zijn twee gescheiden dingen!!! standaard zal er wel veel openstaan vanuit intern... maar je kan ook gewoon verbieden om vanuit intern naar een ftpsite te gaan
Pagina: 1