Bezig met overclocken TB1400 + PAL 8045

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik zit nu op 42 graden, op 1589 Mhz, FSB 138 en in de bios staat de Vcore op 1,8V

ik krijg hem op het moment niet hoger, zou ik soms de voltage nog hoger moeten zetten???
maar MBM geeft al een VCore aan van 1,88!! welke waarde moet ik geloven? de bios of MBM?

ik mag aannemen dat ik die 1400 nog wel wat hoger kan krijgen met die alpha 8045 :) (die delta maakt wel een lawaai zeg :P )

FSB of MP hoger zetten helpt (nog) niet, dan wil XP niet booten, of geeft blauwe schermen...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
zit dus niet weer in de bios te kijken, en daar geeft ie ook 1.89V aan... (VCore)

terwijl ie gewoon nog op 1,80V ingesteld staat...

is dit niet teveel voor de proc?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
vcore gewoon zo hoog gooien als het kan, dat trekt die 8045 makkelijk.

Zolang de temperatuur netjes onder de 45 blijft kan je je vcore zo hoog zetten als je wil. Nouja, hoger als 2,3v zou ik niet gaan.

ps, blijft natuurlijker een stuk schadelijker dan de 1,75 maar voltages van 2v zijn goed te doen mits je goed koelt.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ok bedankt, zal hem na 3dmark wel weer effe stapje hoger zetten...

iemand verder nog tips???

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
ja, gebruik prime95 om te kijken of de zaak stabiel is.

ik had bv op sommige snelheden vrij snel fouten met prime, dan zette ik het voltage iets hoger, en dan helemaaaal geen fouten meer, met prime kan je echt goed zien of je pc fouten maakt.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
hij draait nu op 1608Mhz (FSB: 147, MP:11) en de Vcore kan niet hoger meer... :( (staat op 1.85 in bios, MBM geeft 1.9 aan)

FSB gaat niet meer hoger, MP ook niet... MP kan wel op 11.5 maar dan boot hij niet meer bij FSB van 140 en hoger.

dus ik denk dat dit het max is wat ik eruit kan halen :)

of heeft iemand anders nog suggesties??
(oja, en CAS staat al op 2.5)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
vcore mod ...
solderen op je mb ...

Ga ik binnenkort ook doen met me A7V133
Heb nl ook me PAL8045 binne + Deltafan >:)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Ik heb mijn 1400 nou op 137Mhz@11,5@1,85V draaien (1644Mhz) met een zwaar klote Spire-cooler met een Delta FFB60-HP..... hij word idle nou al 59c en stressed 63c :(

Ik heb mijn Alpha PAL8045 sinds maandag binnen alleen ik had er een Delta FFB80-HP bij besteld maar kreeg dus die FFB60-HP daarvoor in de plaats |:( (die heb ik sinds net dus ff op die Spire-kutcooler gedaan en scheeld een hoop, eerst idle 64c en stressed durfde ik hem niet hoger als 75c te laten gaan).

Maar ik had een mailtje gestuurd naar Oc-shop en die hebben vandaag al meteen de goede Fan opgestuurd en mag ik die 60mm houden...... Daarom ook een vette 10 voor service van Oc-shop!!!!!!! ;)

Als eindelijk me 8045+80HP erop zit kan ik kijken of hij nog verder gaat...... en ook nog ff proberen een voltage-mod voor een Asus A7v266 uit te voeren zonder KABOEM :9

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
ja die voltage modf lijkt me ook wel even goed om te doen heb hier een XP 1600+ op 1627 draaien (met waterkoeling zonder peltier) maar ben nog steeds aan het clocken :)

Verwijderd

Ik heb hier ook een Athlon 1400 met alpha-8045 koeler en Delta ffb-80HP fan.
Ik heb hem draaiende gehad op 11,5x140 = 1610
Alleen toen wou 3dmark2001 niet meer helemaal soepel draaien soms.
Nu heb ik heb draaien op 11,5x137 = 1575 en nu doet ie het goed.
Ik zal ook eens proberen de multiplier wat omlaag te gooien en de fsb omhoog, kijken wat ie dan doet.
PS, de Vcore staat op 1,85V en ik heb met switches op mijn mobo mijn geheugen en videokaart ook wat meer "juice" gegeven.
Die Delta FFB-80HP fan is trouwens wel een heel indrukwekkende koeler zeg, niet gewoon meer wat een luchtverplaatsing.
Ik heb voor in mn case meteen 3 120HP's besteld :D

Verwijderd

Hmmmm, vreemd.
Mijn pc wil helemaal niet draaien met een fsb van 143.
Maakt niet uit welke multiplier gebruik.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ???
Ik dacht zelf geheugen maar die heeft met mijn duron zelfs nog boven de 150mhz gedraaid. (op een ander mobo weliswaar.)
Zou het kunnen zijn dat het mobo er gewoon geen zin in heeft op die snelheid ??
Pagina: 1