Landscape instellingen probleem HP printers

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Sinds vrijdag hebben we hier een superwazig probleem hier op de zaak.
Alle HP Laserjet printers pakken sinds afgelopen vrijdag "landscape" niet meer. Daarmee bedoel ik als je bijvoorbeeld een excel-sheet op landsscape wilt gaan printen en dus deze via Page Setup op landscape zet, dan print hij deze gewoon op portrait uit :? ook als je deze nog eens extra in de printer properties veranderd op de PC zelf, dan zet hij hem bij het drukken op OK gelijk weer op portrait.

Alles printers staat geshared op NT4 server. Er zijn geen security settings veranderd. Wel is er een driver update geweest voor 2 HP's (Support voor W2K). We hebben al van alles geprobeerd (zelfs rebooten!) maar niets helpt!

Iemand iedeeen ?

Heah what?!?? O, signature??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Eboman

Ondertitel

Heeft die update misschien je drivers van PCL naar PS veranderd of vice versa ? En kijk meteen even of de printing preferences op de server van de printers misschien veranderd zijn. Dit is wat ik zo snel even kan bedenken.. :?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Nee, we hebben alles op PCL laten staan. De setting staan hetzelfde (hadden we namelijk al screenshots van gemaakt ivm met MS product ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:11

Eboman

Ondertitel

Heb hier even naar de settings gekeken, niets kunnen vinden. Dan toch maar weer terug naar die oude drivers denk ik :'( en op die w2k werkstations handmatig de w2k driver installeren.

Sorry weet het zo ook niet meer |:(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Ja wazig hè? Maar euh wij hebben eigenlijk niet zo'n zin om bij alle (toekomstige w2k) notebooks handmatig te installeren (veel engineers in het buitenland enzo). W2K moet zoiets gewoon van de server kennen trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remier schreef op 04 december 2001 @ 19:46:
Ja wazig hè? Maar euh wij hebben eigenlijk niet zo'n zin om bij alle (toekomstige w2k) notebooks handmatig te installeren (veel engineers in het buitenland enzo). W2K moet zoiets gewoon van de server kennen trekken...
Hallo tweakers!

Zie bovenstaande problemen met de landscape printing van HP en driver updates.

Wij zitten hier om mijn werk met precies het zelfde probleem! Weet íemand hoe dit op te lossen is? Ik zou je erg dankbaar zijn, dan hoef ik niet 300 PC's handmatig te configureren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06
Is er toevallig niets in de papier / lade instellingen veranderd.
Ik heb zo'n dergelijk probleem ook eens meegemaakt: bleek "iemand" de standaard lade van de printer veranderd en het papier formaat op A3 gezet ( best wel cool.. op een HP LJ 1500 B) ), terwijl de printer dit helemaal niet aankan. Gevolg: landscape printen gaat niet meer.

Ik heb toen alles weer netjes teruggezet, en de printer kon weer landscape printen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vaak is dit een 'corrupte' printer driver - verwijder de pritner driver eens volledig, herstart e spooler vervolgens, en installeer je printer driver daarna opnieuw.

Is het hiermee niet opgelost - open dan eventjes een nieuw topic - dit topic is zo oud dat het voor WOS tegenwoordig geen bestaansrecht meer heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.